BAB 24

6.7K 407 7
                                    

Zeva yang mahu menuruni tangga tu tergeleceh nasib sempat disambut oleh Irene disebelah.

"Va kau okeyh tak? Boleh jalan?" Soal Irene risau bila wajah Zeva berkerut menahan sakit.

"Sakit Rene." Jeyya menoleh ke sekeliling.

"VIO!"Jeritnya dan jejaka tu mengangkat kening sambil melangkah mendekati.

"Kenapa ni? Sweetheart?" Dilihat kaki isterinya.

"Va terseliuh." Kata Irene dan Vio memberi bukunya kepada Izzian untuk dipegang. Tubuh kecil isterinya didukung secara bridal style.

"Aku perg bilik R&R dulu" mereka mengangguk dan dipandang Vio melangkah pergi.

"Arh abang sakit lah!" Jerit Zeva.

"Abang dah slow slow dah ni sayang."

"Sakit!"

"Okeyh okeyh abang buat sekali ja eh." Dikilas sekali kaki isterinya dan gadis tu berkerut dahi. Digoyang kakinya.

"Yeayy dah tak sakit! Macam mana abang buat?" Soalnya teruja.

"Magic. Alakazam fuh!" Ditiup kaki isterinya dan diusap lembut. Tergelak Zeva melihat suaminya.

"Masih sakit lagi ke?" Zeva mengeleng kepalanya dan menunduk mencium dahi suaminya.

"Hadiah sebab dah urut kaki Va." Tersenyum jejaka tu bila dicium.

"Takkan hadiah tu sekali je? Bagilah free gift 3 kali." Bukan selalu mahu mendapat ciuman dari isterinya.

"Sini." Zeva mencium kedua pipi jejaka tu dan dikucup hidung Vio.

"Nak setiap hari macam tu." Ternaik kening Zeva.

"Melampau eh." Vio mendekati isterinya. Kedua pinggang tu dipegang. Didekatkan wajahnya ke pipi gebu si isteri.

Chup

"Boleh lah sayang. Setiap pagi abang nak morning kiss baru lah ada semangat." Rayunya.

"Okeyh nanti Va bagi" diusap rambut suaminya. Jejaka tu melentokkan kepalanya di perut si isteri.

"Sayang bahagia dengan abang yang sekarang?" Didongakkan memandang wajah tu dan Zeva menganguk.

"Va harap abang kekal macam ni. Jangan buat perangai macam dulu lagi ya." Jelas dimata cantik tu seakan berharap pada nya.

"I will try to be good husband for you darling." Dicium pipi isterinya dan dipeluk erat tubuh kecil tu.

"Masuk kelas jom." Ajak Zeva dan Elvio segera membantu isterinya.

"Amboi pegang tangan ye."usik cikgu Khai. Zeva dan Elvio tersenyum saja.

"Sini sayang duduk." Pelajar lain sudah bersiul.

Elvio menyelitkan rambut isterinya ke belakang telinga. Gadis tu fokus saja menyalin nota.

"Tengku Elvio Xarendra! Salin!" Terkejut jejaka tu.

"Saya copy yang isteri saya punya." Selamba dia menjawab. Yang lain tergeleng kecil.

"Cantiknya bidadari syurga abang." Jejaka tu melapikkan kepalanya dengan lengan.

Wajah Zeva memerah nipis bila dipuji bergitu. Ditarik rambutnya menutupi wajah.

"Janganlah tutup. Abang nak tengok bidadari abang." Diselak rambut tu semula. Didekatkan sedikit. Tidak bosan dia melihat wajah si isteri.

"Kening sayang lebat." Diusap kening tu perlahan. Cantik bentuknya.

"Tak hormati yang single betul!" Kata salah seorang pelajar dalam kelas 5 diomand. Mereka semua tergelak.

"Kena kahwin lah kalau nak sweet macam diorang kan Zeva?" Gadis tu tersentak dan menganguk perlahan.

"Maaflah isteri saya ni maluu." Elvio menarik kepala isterinya ke dada. Diusap rambut tu.

"Rela aku terjun keluar tingkap." Kata Eren pasrah.

"Apa abang ni. Malu lah."

"Aipp shh. Abang suka tau peluk sayang. Biarlah diorang tengok pun kita kan dah halal." Dicuit hidung mancung tu dan ditepuk tepuk bahu isterinya.

PSYCHO HUSBAND [C]Where stories live. Discover now