BAB 42

4.7K 354 8
                                    

Zeva mendekati suaminya yang bersandar di kepala katil. Dia merangkak naik ke atas katil tu.

Zeva meletakkan kepalanya di perut Elvio. Jejaka tu mengalihkan telefon ke tepi. Kepala si isteri diusap sayang.

"Kenapa ni sayang?" Soal Elvio. Zeva mendongak.

"Saja nak manja dengan abang."Elvio tersenyum dan diusap lembut kepala Zeva.

"Abang dah tanya ayahda tentang sayang kena flight tu. Ayahda bagi abang ikut." Kata Elvio.

"Nanti abang ikut tak boleh lah Va nak cuci mata."

"Aipp sayang! Tak boleh macam tu. Yang halal dah ada depan mata kenapa tak tenung ja? Free gift pahala lagi." Tersengih Zeva.

"Eheh sorry abang. Nak bergurau jee." Dicubit cubit sixpack Elvio. Terasa seronok pula.

"Apa sayang buat ni?" Hairan dia dan gadis tu hanya ketawa.

"Suka lah." Dicucuk cucuk sixpack Elvio dan ditarik tarik.

"Dulu kemain taknak pandang." Sindir Vio.

"Dulu takut. Sekarang tak dah." Jawabnya semula. Suaminya tergeleng kecil. Ada ja nak dijawab.

"Hm" Zeva melentokkan kepalanya. Dipeluk erat pinggang si suami.

"Ni kalau abang tak ikut sayang sekali mesti sayang rindu dekat abang kan?" Elvio sudah pasang niat mahu mengusik.

"Mestilahh." Katanya.

"Kalau abang tak ada nanti Va nak gaduh dengan siapa."Jejaka tu tergelak kecil. Gaduh ja yang dia tahu.

"Sayang kan abang tak?" Va mengangguk pantas.

"Sayang! Abang kan suami Va." Pipi pau tu dicubit geram. Kenapa isterinya comel sangat ni.

"Abang taknak cium Va ke." Terjuih bibir tu ke depan.

"Nak kena cium? Kenapa tak bagitahu awal awal. Sini abang cium dia." Ditundukkan sedikit badannya. Wajah tu dikucup sayang.

"Lagiiii Va nak lagiiii"pinta nya. Mata bulat tu memandang mata kelabu suaminya.

"Sini?" Vio menunjuk pipi tu dan Va mengangguk.

Chup.
Chup.

"Why you so cute dear. Rasa nak gigit ja pipi sayang tu." Ditekup kedua pipi tu sehingga memuncung bibir Zeva.

"Va suka duduk dekat abang. Rasa selamat hmm" Dia mendekati suaminya lagi dekat. Jejaka tu tergelak kecil.

"Selamat? Like this?" Dipeluk erat tubuh kecil tu. Dagu dilabuhkan di atas bahu milik isterinya.

Jujur dia suka bila berada dekat dengan Elvio. Sedikit pun tidak ada perasaan takut bila si suami ada di sisi. Apabila Elvio jauh dengannya pasti dia tidak senang duduk seakan tidak akan ada yang menjadi penyelamatnya sekiranya sesuatu terjadi.

"Menjaga sayang dah jadi tanggungjawab abang. Jadi jangan jauh jauh dengan abang." Dikucup dahi isterinya.

"Baikk." Disorokkan wajahnya di bahu Elvio.

Keadaan bilik tu sunyi sepi. Hanya bunyi pendingin hawa saja yang kedengaran. Elvio hanya mengusap rambut panjang tu.

"Abang... Jangan tinggalkan Va."

"Abang"

Elvio menepuk pipi tu untuk menyedarkannya.

"Sayang hey." Perlahan lahan mata tu terbuka memandang wajah kacak si suami.

"Sayang mimpi apa ni?" Dikesat sisa air mata Zeva.

"Va mimpi abang nak tinggalkan Va." Terukir senyuman kecil di bibir merah Elvio.

"Tu mimpi ja sayang. Mengantuk ya? Sini abang dodoikan sayang. Dont worry i am here sweetheart." Dibaringkan tubuh tu dengan meletakkan kepala Zeva atas lengannya.

Bahu tu ditepuk tepuk secara perlahan. Perlahan lahan mata tu tertutup akibat mengantuk.

"Sleep well sweetheart." Dicium pipi kanan Zeva.

PSYCHO HUSBAND [C]Where stories live. Discover now