Öncelikle selammmm kelebeklerimm 19 Bin okunma olduk hepinizee çok teşekkür ederim iyi ki varsınız 💖 Bundan sonra bölümleri her haftasonu iki bölüm halinde atacağımm.
Aslında asıl konu Anka yani görme engelli karakterimizin nasıl okula gittiği nasıl eğitim gördüğünü hakkında. Sonuçta bunu düşenebilirsiniz aklınızda soru işareti kalmasın diye size kısaca anlatayım.
Öncelikle görme engeli olan bir kişi normal olarak mürekkep baskı ile yazılmış ders kitaplarını okuyup çalışamaz.
Sınıfta tahtaya yazılan yazı ve şekilleri göremez. Sınav yapılacağı zaman diğer arkadaşları gibi soruları kendi gözü ile okuyup, cevaplarını yazamaz.
Bu açıklamalar ışığında, kör bir öğrencinin eğitimini nasıl sürdürebileceği konusunda kafamızda bir dolu soru işaretleri uyanabilir.
Hatta onların asla okuyup bir eğitim kurumunu bitiremeyeceklerini bile düşünebiliriz.
Oysa durum hiçte öyle değildir. Görmeyenler başarıyla eğitim yaşantılarını sürdürebilen kimselerdir.
Bu arada hemen belirtelim ki, 8 yıllık temel eğitim düzeyi için, bugün itibariyle Türkiye'de 15 civarında Körler Okulu bulunmaktadır.
Lise ve yüksek öğrenim ise körler için özel olarak açılmış eğitim kurumları olmayıp, bu durumdaki öğrenciler normal okullara devam etmektedirler.
Gerçekte görmeyenlerin 8 yıllık temel eğitim de dahil olmak üzere gören arkadaşlarıyla birlikte aynı eğitim kurumlarına devam etmeleri mümkündür ve buna Kaynaştırma Eğitimi adı verilmektedir.
Modern anlayışta bu sistem tercih edilmeğe başlanmıştır.
Görme engelliler, gören arkadaşlarının devam ettiği okullarda birlikte eğitim görüp, zaman zaman okul birinciliğini bile kazanabilmektedirler. Üniversiteyi derece ile bitiren, master ve doktora yapan, hatta öğretim üyesi olan görme engelliler bulunmaktadır. Şunu hemen ekleyelim ki, engelli grupları arasında eğitim düzeyi en yüksek olanlar körlerdir.
Çünkü onlar kendilerini eğitimden başka bir şeyin kurtaramayacağını en iyi bilen insanlardır.
Görmeyen öğrenciler dersleri dinleyerek ve not alarak çalışmakta, evlerinde bilgisayar desteği ile kitapları okuyabilmektedirler. Sınavlara ise genellikle bir gözetmen yardımı ile girmektedirler.
Bu yardımcı sınav sorularını okuyan ve öğrencinin verdiği cevapları sınav kağıdına yazan bir memurdur.
Bilgisayar veya on parmak daktilo kullanan bazı öğrenciler soruları memurdan dinledikten sonra cevapları kendileri daktilo veya bilgisayar kullanarak yazabilmektedirler.
Bir miktar görme imkanı olan az gören öğrenciler ise yine bilgisayar teknolojisinin sunduğu görüntü büyültücü program ve özel aygıtlardan yararlanmaktadırlar.
Umarım aklınızda ki soru işaretleri gitmiştirr seviliyorsunuzzz ballarımm💖💖💖
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ANKA
Teen FictionHAYAT ENGEL TANIMAZ SERİSİ -1- "Efsanelere göre Anka kuşu öleceğini hissettiği zaman kendisine ağacın kuru dallarından bir yuva yapar ve hiçbir zaman ne olduğu anlaşılmayan bir yapışkanla yuvayı sıvar, yuvanın içinde ölümü beklermiş. Ta ki güneş büt...