Only Us

127 16 2
                                    

'Apalah agaknya yang Iman dengan Alicia tengah buat sekarang ya? Harap-harap diorang okey.'

❀❀❀

Sementara itu...

"What?! Ketua pengawas dengan ketua pelajar kita cuti dua minggu? Oh my god! Sekarang Alicia dengan Iman la yang in charge kan?"

"Haih, rasa nak pengsan. Mesti sekolah kita bertukar jadi kem askar lepas ni. Huhu-"

"Ek hem. Tak reti nak masuk kelas? Tiga minit lagi loceng akan berbunyi. Korang nak volunteer cuci tandas hari ni?" Alicia mula menekan-nekan skrin tabletnya bagi menakut-nakutkan dua gadis yang mengumpatnya sebentar tadi.

Terus berlari lintang-pukang mereka berdua. Ha, tahu pun takut! Tadi berani sangat mengumpat anak singa ni. (Aduh! *kena penumbuk tiga rasa Alicia*)

"Awak jangan ambil hati ya Alicia. Biasalah, mulut orang kita tak mampu nak kawal," pujuk Iman.

Alicia mengeluh perlahan, "Tak apa, aku dah biasa. Bila kita jadi pemimpin, memang akan ada yang tak puas hati dengan kita. Diorang tu pun satu. Cuti lama-lama. Tak sedar lagi tahun ni tahun penting. Huh!"

Iman sekadar tergelak kecil. Tahu bahawa itu bermakna Alicia sudah mula merindui mereka, atau lebih tepat lagi, Ali.

❀❀❀

Sorry kalau pendek sangat. Chapter kalini memang bertujuan untuk bagi chill² je dulu. Sebab lepasni mungkin berat sikit. Sikit jela kot, hehe.

MATA : FAMILY [C]Where stories live. Discover now