Bölüm 4

752 35 22
                                    

Ben geldimm nasılsınız bakalım?

Kitabı beğendiniz mi?

Kitap hakkında istediklerinizi yorumlarda belirtebilirsiniz

Vote/yorum yaptıysanız yeni bölüme geçelim.

               
                    Öpüldünüzz🦋

                           🦋🦋

"Pazarda Gewdan aşireti mi ne? onun hanım ağası ve kızıyla kavga ettim..."

'Kanka öyle olmaz direk füze atsaydın'  Aptal sen demedin mi konuya bodoslama dal diye, yaptım işte daha ne konuşuyorsun.

'Ben burada sana yardım edeyim sen bana bağır bir daha yardım istersin sen'  Kes sesini yoksa boğarım seni. 'Gelme üzerime katiğğl.' Sabır sabır.

Halam'a kal gelmişti. Kaç dakika geçti bilmiyorum ama halam olduğu yerde dikilmiş gözlerinden bana ateş atıyordu.

En sonunda Hatice teyze konuşmaya başlayarak halamın gözlerinin üzerimden  çekilmesini sağladı.

"Neriman dikilme ayakta, gel otur şuraya da konuşalım."

Halam Hatice teyzenin dediğini yaparak çaprazıma oturdu. Derin bir nefes alarak konuşmaya başladı.

"Ben galiba yanlış duydum, sen ne yaptım dedin?"

'Anlama kıtlığın mı var neroş söyledi kiz işte bir daha nasıl cesaret edip söylesin.'

Halamın sesi sonlara doğru sert çıkmıştı.

"Gewdan aşireti'nin hanım a-"

"KIZIM sen kafayı mı yedin? Farkındaysan aşiret diyorsun, hanım ağa diyorsun. Birde karşıma geçmiş kavga ettim diyorsun."

"Neriman önce bir kirazı dinle,  sinirleme hemen."

"Sakinim ben"

'Aynen aynen bende Jennifer Lopez'

"Bu sakin halin mi hala?"

"Sus sen konuşma. Dinliyorum seni Hatice anlat olayı hele"

"Bacım bak anlıyorum seni de ama Kiraz anlatsın onu dinle sen bir."

"Hatice dinliyorum seni anlat dedim."

Hatice abla olayı taa en başından anlatmaya başladı. Halam da tepkisizce dinliyordu.

"İşte biz eşyalara bakarken Zona hanım Kiraz'ın giydiklerine laf söz etti. Kötü söz söylediler analı kızlı, hakaret ettiler. Kiraz da dayanamadı. Onlara hadleri'ni bildirdi."

"Ben dedim ama beni dinleyen kim ki? Bak Hatice ben bu kıza kaç defa dedim, burası Mardin giyme böyle şeyler, bacakların görünsün direk laf söz ederler dedim, ama dinleyen kim ki. Bunun annesi de böyleydi kimseyi takmazdı.sonrasını zaten biliyorsun. Leyla'nın sonu ölüm olmadı mı?"

Leyla'nın sonu ölüm olmadı mı?

Hani bir hançer vardır ya, sırf sırtımızdan vurmasınlar diye elimizde tuttuğumuz , her adımımız da etrafımıza bakıp,elimizden alıp saplayacaklar mı diye baktığımız.; heh işte o hançeri sırf elimden almasınlar diye kanımdan, canımdan olan halamın eline vermiştim.

O da hâtam bile olmayan olayda sırtımdan hançerledi.

Biz kadınlar neden sırf insanlar laf etmesin diye istediğimiz gibi yaşayamıyoruz ve kendimizi kısıtlıyoruz.

Hele ki bir kadının, bir kadına "onu giyme, bunun onu çok açık, bacakların görünüyor kapat ayıp" demeleri daha itici bir hal almıyor mu?

Tam tersi "istediğini giyebilirsin" diyip kadınlara laf atıp, laf söyleyenlere karşı gelip "uçkurunuza ve gözlerinize sahip çıkın" dememeli mi ya?

Bilmiyorum galiba ben haksızım. Galiba bile değil halamın dediklerine göre ben hep haksızmışım.

Ben şok olmuş ve dolu gözlerle halama bakarken o sanki ben orda yokmuşum gibi hiçe sayıp konuşuyordu. Söylediklerinin zerresi umrumda değil ama annem hakkında söylediği şey tahammül edeceğim bir konu değildi.

"HALA KENDİNE GEL!" Diye bağırdım.

"Söylediklerinin farkında mısın? Ne biçim konuşuyorsun sen annem hakkında ha. Tamam anladık sinirlisin ama bu kadarı da fazla oldu." Dedim gözyaşlarımı tuta tuta.

" Sanki burda değilmişim gibi benim ve annemin hakkında konuşamazsın. Buna izin vermem."

"Asıl sen kendine gel kiraz. Delirtme beni, sana kaç defa dedim ne yaparsan yap ama öyle giyinme laf söz gelir sen kırılırsın diye ha, KAÇ DEFA?"

"Bende sana demedim mi ben elalemin dedikleri ile hareket etmem diye. Kıyafet de benim namus da, onlara ne benim kıyafetlerimden."

"Senin bu diklenmelerin yüzünden ba-"

"Yeter hala yeter! Onların dedikleri bile koymadı bana ama senin dediklerin..." Yutkunmak için sustum. Boğazımdaki düğümü geçirmek için öyle büyük bir çaba sarf ettim ki ama bir türlü geçmedi. 

Kafamı iki yana sallayarak;
"Asla unutmayacağım hala ne benim hakkımda, ne de annemin hakkında söylediklerinin hiçbirini unutmayacağım."

"Kiraz, kızım ben öyle demek istemedim bir anda sinirle çıktı ağzımdan sen beni yanlış anladın."

Halam yerinden kalkıp bana ellerini uzatarak yaklaşmaya başlamıştı. Elimle onu durdurarak;

"Ya madem diyelim ben haksızım. Aziz'in ne suçu var hala ha, söylesene resmen yeğenine piç muamelesi yapıyorlar. Ona da birşey söyle. Desene bu konuda da aziz haksız o da piç  olmasaymış de hadi söyle."

"Kendine gel Kiraz sen ne biçim konuşuyorsun halanım ben senin benim yanımda dediklerine dikkat et."

Burnumdan güler gibi sert bir nefes verdim.

"NİYE! Çok mu koydu aziz'e söyledikleri kelimeler sana ha?Doğru değil mi, Hatice teyze de oradaydı, o da duydu aziz'e piç dediklerini sen niye bu kadar rahatsız oldun."

"Kiraz kes sesini."

"Niye hala,niye cevap versene? Bana gelince konuşuyorsun, ya aziz ona da birşey söylesene."

"K-kiraz kızım lütfen sus artık sus."

Halam'ın sesi sonlara doğru kısık çıkınca kafamı kaldırıp yüzüne baktım, dolu gözlerle arkamdaki kapıya doğru bakıyordu.

Bir anda gözleri bana kayınca susmam için yalvarıyor gibi bakıyordu.

Bende yutkunarak arkamı kapıya doğru yavaşça döndüğümde karşımda sessizce ağlayarak bizi dinleyen aziz'i görmeyi beklemiyordum...
 

                  ~Bölüm sonu~

Ah Kiraz ahh keşke sinirlerine hakim olsaydın be kuzum.

Aziz'i ağlarken görmek içimi burktu be:/

Neroş'un böyle tepki vereceğini düşünenler kimdi?

Sizce Leyla annemiz nasıl öldü?

Azizimi de sahalara koyduk artık çok görücez.

Beğendiyseniz vote/yorum yaparsınız

Elimden geldiğince hızlı yazmaya çalışıyorum

Diğer bölümler de görüşmek üzere 🦋

Tiktok=sakar1yazarr

MEYUSHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin