Bölüm 11

392 20 42
                                    

Yazar anlatımıyla;

Bir gece. İki aile. Farklı duygular.

Sayel ailesi geceyi güzel bitirirken, Celikan ailesinde bu gece kaos yaşanacaktı.

Agâh Celikan öğrendiklerinden sonra babasına gerekirse konağı dar edecekti.

İki duygu adamın bedenini esir almıştı. Öfke ve hayal kırıklığı...

Öfkesi zaten belliydi, peki ya hayal kırıklığı kime karşı ne için böyle bir duygusu oluştu. Daha doğrusu hangi duyduğuna kırılması gerekiyordu.

Arjin'in ondan sevdiği kişiyi saklaması mıydı bu hayal kırıklığı.

Söyleseydi abisine kızmazdı ki, başkaları gibi yasak getiremezdi ona 'Sen kadınsın sevemezsin demezdi.'

Neden sakladı, oysa birbirlerine hep şu sözü verirlerdi. 'Ne olursa olsun kötü veya iyi yaşadığımız herşeyi birbirimize anlatacağız.'

Agâh ve Arjin kardeşten öte sırdaş olmuşlardı. Ama Arjin'in sakladığı sevgisi ile hayal kırıklığına uğradı.

'Belki' dedi içinden, belki de kendisi bile emin değildi sevgisinden, abisi daha fazla Aziz'e zarar vermesin diye söyledi, düşüncesi bu yöndeydi Agâh'ın. Yada Arjin bile emin değildi duygularından.

Agâh bunları düşünürken çoktan konağa gelmişlerdi. Yol boyunca kardeşi ile hiç konuşmadı. Konağa girdiklerinde Arjin abisinin uyarısı ile odasına çıkmamak üzere girdi.

O da biliyordu birazdan konakta büyük bir kavga olacağını o yüzden abisinin sözünü dinleyerek odasına girip kapısını kilitledi.

Konak halkı avluda otururken Agâh'ın gür sesi ile hepsi neye uğradığını şaşırdı.

"BABA!"

Haşmet Ağa yaptığı şeyin oğlunun öğrendiğine emindi. Çünkü bu bağırış herşeyi açıklıyordu.

Haşmet ağa oğlunun öfkesinden baya korkardı. Çünkü Agâh'ın öfkesi kendisiyle birlikte herkesin canını yakardı.

Şuan bile korkuyordu ama belli etmemeye çalışarak aşağıya indi ve oğlunun tam karşısına geçerek hiçbir şey yokmuş gibi konuşmaya başladı.

"Ne bağırırsın oğul. Derdin milleti ayağa kaldırmak mıdır?"

"Derdimin ne olduğunu sen daha iyi bilirsin baba. Bilmiyor numarası yapma bana!"

"Neymiş senin derdin söyle, hele de bilelim!"

"Diyar ağaya toprak karşılığı Arjin'i vermek ne demektir BABA! Sen ne yaptığını sanırsın ha. Zaten Mardin'in yarısından çoğu bizimdir daha ne istersin sen!"

Konuşmaların hepsini duyan Arjin neye uğradığını şaşırır. Ne demek toprak karşılığı babası yaşında olan bir adama satılmak.

Haşmet ağa resmen bir mal gibi kızını bir toprak için satmıştı. Konak halkı şaşkın bir şekilde baba- oğul kavgasını dinliyordu.

En sonunda bu konuşmaya tahammül edemeyen Dilbâz hanım konuşmaya başladı.

"Sen ne dersin Agâh. Bu dediklerin kabul edilir birşey değildir eminsen sen oğul, baban böyle birşey yapmaz belki sen yanlış anlamışsındır."

"Bu konu yanlış anlaşılacak birşey değildir babaanne! Aha oğlun karşındadır sor ona yapmış mı böyle bir soysuzluğu sor ve öğ-"

Agâh'ın sözünü kesen şey babasından yediği tokattı.

MEYUSHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin