Kendimle... Yanlız başımayken yüzleşiyor um ve bu çok iğrenç bir hal olmaya başladı çünkü aynı şeyleri düşünmek berbattı...
Beyaz bir elbise saçlarım açık küçük bir odaya kapatılmıştım ve kapılar arakadan çivilenmiş ti aradan 2 gün geçmişti kapının önünde tahminlerime göre 2 kapı ağası 2 cariye vardı.
"Biliyomusun Menekşe sultan hamile." dedi bir cariye
"Ne! dedikodulara bakmıyacaksın kısır dır dediler ama değilmiş." dedi başka bir cariye.
"Susun hatunlar!" dedi bir kapı ağası.
Demek sonunda hamile kaldı. Bu çok kötü oldu ama umrumda değil buradan kaçıp başka yere gidicem.
"Ayçil!?" diye bir ses geldi.
Hızlıca ayağı kalkıp kapıya yaslandım
"Şehzadem! Siz misiniz?"dedim tedirgin bir sesle.
"Evet benim... Seni oradan kurtarıcam bir planım var." dedi.
Kapıya yaslanmıştım.
"Evet dinliyorum." dedim
Bir anda bir ses daha geldi.
"Neyi dinliyorsun Ayçil hatun.
Şehzadem ziyaretçi yasak olduğunu bilmiyorsunuz?" dedi Halit paşa."Ayçil padişahımızın gözdesi nasıl ölümcül ceza vere bilirsiniz?" dedi şehzade.
"Siz merak buyurmayın Şehzadem bir tabak yemek veriyoruz ne de olsa padişahımızı kaçırdı." Dedi Halit paşa.
Şehzade ses çıkarmadan gitti Halit paşada arkasından gitti.
Günde bir tabak yemek yediğim doğrudur.Ama gözümün önü kararıyor ve bu çok kötü.
Bir kaç tane kitaplar vardı. Bir tanesini alıp okudum kitap çok güzeldi ve yavaş yavaş oda karamaya başladı kitaba öyle kaptırmıştı ki kendimi oda tamamen karalık olmuştu mum da yoktu ve odada tektim kitabı yerine koydum.Yatakta uzandım.
"Anne baba ben 10 yaşındayken kaybettim sizi bana yardım eder misiniz?" gözlerim iyice dolmuştu.
Kapıdan çok hafif tıklama sesi geliyordu.
Fısıltıyla
"Kimsin sen?"dedim"Ayçil benim İpek!" dedi
"İpek beni buradan kurtar!" dedim fısıltıyla.
"Kapıyı kırsam yok kapılar çok sağlam." dedi kendi kendine.
Kahkaha atıp dalgacı bir şekilde
"Biri duyarsa yanıma yollarlar seni." dedim."Herkes derin uykuda." dedi.
"Ne!! Nasıl uykudalar hepsi aynı anda mı?" dedim
"Ben önce seni kurtarmaya çalışıyım pencere! Geri çekil Ayçil!" dedi pencereyi kırdı.
Hızlıca odadan çıktım bana hemen sarıldı.
"Ayçil seni çok özledim." dedi.
Gülümseyip ona baktım.
"Bende ama sen buradan nasıl beni kurtardın?" dedim.
"Menekşe sultan hamile lokmalar yapılacağını biliyordum.Uyku şurubu koydum herkes uyudu." dedi
"Ne! çok teşekkürler." dedim
"Şimdi ne yapacağız?" dedi
"Ben kaçıcağım sende gelmek istiyor musun?"dedim
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Bir Ferman
Historical Fiction‼️KİTAP TAMAMEN KURGUDUR. İki farklı hayat. İki farklı dünya. Farklı acı, aynı göz yaşı. Kederin verdiği acımasız hayatlar. 15. yüzyılın kölelik döneminde ülkenin padişahı gözlerini dünyaya yumdu. Her şey Halit Paşa'nın, padişahın oğlunu henüz dört...