"Sofie Sofie." Hoor ik zachtjes in mijn oor. Ik draai me om. "Wat is er?" Vraag ik. "Het is al 10 uur kom je." Zegt Lando. "Oja ik kom." Zeg ik en stap uit bed. Ik pak de dichtstbijzijnde hoodie en trek hem aan. "Ahh Lando's hoodie." Zeg ik zacht. "Srry Lando." Ik loop naar beneden. "Trouwens willen jullie morgen mee op ons jacht? We gaan een weekje met vrienden met een jacht naar Kroatië, Griekenland en dan terug naar Engeland met het vliegtuig er is nog plek." Zegt Lando. "Euhm ja ik wil wel mee." Zeg ik en kijk Noa aan. "Ja ik wil ook mee. Dan gaan we vanaf Engeland terug naar huis." Zegt Noa. "Jullie kunnen ook even bij ons in Engeland blijven. Of moeten jullie nog iets doen?" Vraagt Max. "Ja ik heb wel wat afspraken maar dat is niet meteen daarna." Zeg ik. Na het ontbijt plof ik op de bank en antwoord op een paar comments op mijn insta post van gister. "Zullen we zo gaan zwemmen?" Zegt Max. "Ja daarna kunnen we dan vast wat spullen inpakken." Zeg ik. We gaan ons klaar maken om te gaan zwemmen. "We kunnen misschien wel suppen." Zegt Noa. "Oh ja leuk." Zegt Lando. We gaan naar het water en halen supboards. Als we helemaal aan de overkant zijn gaan we van de rots springen. "Ga ook ik film het." Zegt Noa. "Nee ik durf echt niet." Zeg ik als ik boven sta. "Kom op jij kan dit." Zegt Noa en richt haar telefoon al op mij. "Nee echt niet." Zeg ik. "Kom hier." Zegt Lando. "Nee ik ga echt niet." Zeg ik. "Jawel ik ga samen met jou." Zegt Lando en pakt mijn hand. Samen springen we van de rots. "Nooit meer." Zeg ik als ik terug op de kant zit. "Als je het zelf doet krijg je een kus." Zegt Lando. "Ik zou het doen." Zegt Noa. Lando pakt mijn handen vast. "Kom op jij kant dit." Zegt Lando in mijn oor. "Omdraaien en gaan." Zegt Noa die weer met haar telefoon mij gericht staat. Ik draai me om en spring meteen gillend kom ik in het water. "Dood eng dit." Zeg ik tegen Noa die nog steeds filmt. Als ik op de kant sta komt Lando naar me toe gezwommen die sprong na mij. Hij klimt op de kant en komt naar me toe gelopen in mijn oog hoek zie ik Noa met haar telefoon. "Ik ben zo trots op jou. Je kon namelijk ook van een lager stukje springen." Zegt Lando hij pakt mijn heupen en zoent mij. Ik ga bij Noa op de supboards zitten terwijl Max en Lando nog gaan springen. Ik pak mijn telefoon en film ook hoe Lando en Max van de rots springen. Lando komt naast mij zitten op een sup. "Zullen we terug gaan?" Zegt Noa. "Ja nog heel eventjes." Zegt Lando en hij loopt nog een keer de rots op. "Ga je het nog vragen." Zegt Max terwijl Noa en ik niets horen. "Ja." Zegt Lando. Ze springen in het water. We suppen met zijn alle terug en gaan nog even zwemmen. "Ik ga douche." Zeg ik als we terug zijn. Snel pak ik een simpele outfit uit kast en stap onder de douche. "Beauty ben je klaar?" Hoor ik Lando zeggen. "Ja bijna." Zeg ik en doe de deur van het slot en doe mn shirt aan terwijl Lando de deur open doet. Terwijl ik me om draai naar de spiegel om mijn haar te borstelen komt Lando naar me toe. Hij heeft me en knuffel vanachter. "Wat zie je er weer prachtig uit." Zegt Lando. "Ik heb dit zo gepakt dit is niet geweldig hoor." Zeg ik. "Je ziet dr toch mooi uit." Zegt Lando. Ik loop de badkamer uit en pak mijn koffers uit de kast en gooi ze op bed. "Ga je vast inpakken?" Vraagt Lando. "Ja als we morgen weg gaan is dat wel handig om zo veel mogelijk vast in te pakken." Zeg ik. Eerst kies ik kleding uit die ik misschien nog nodig heb en leg dat aan de kant. De rest stop ik vast in mijn koffer het hoeft niet mega netjes. In mijn andere koffer doe ik mijn schoenen die ik niet meer nodig heb en nog wat andere kleine dingetjes. Morgen hoeft alleen nog wat uit de badkamer in mijn koffer en wat andere dingen. Ik leg mijn koffers op de grond. "Oja die knuffels hoe gaan die dan mee." Zeg ik tegen mezelf. Ik loop naar beneden om een flesje water te halen. "Hoelaat gaan we morgen eigenlijk weg?" Zeg ik. "Volgens mij zijn ze echt al heel vroeg op de plek waar we hebben afgesproken dus vroeg ik zou zo ff kijken." Zegt Max. "Wat gaan we vanavond eten eigenlijk?" Vraagt Noa. "Zullen we gewoon ergens gaan eten het is de laatste avond met zn 4e nu." Zegt Max. "Ja dat is wel leuk. Hebben jullie jullie spullen al gepakt?" Vraag ik. "Ja we moeten alleen ff kijken met die knuffels." Zegt Noa. "Ja daar dacht ik ookal aan." Zeg ik. Als ik de douche boven uit hoor gaan loop ik weer naar boven. "Lando ik heb je koffer al klaar liggen je moet zelf ff kijken wat er al in moet." Roep ik. "Top dankje." Zegt Lando. Ik kleed me om voor als we uit eten gaan. "Kan ik binnenkomen." "Ja kom maar." Zegt Lando. In de badkamer doe ik mijn makeup en trek mijn schoenen aan. "Nu ben je helemaal prachtig." Zegt Lando. "Vanacht om 3 uur komen ze aan op de plek waar we hebben afgesproken! We moeten daar dan ook zijn iets voor 3." Roept Max. "Jeetje zo vroeg." Roep ik terug. "Vroeg naar bed dus." Zegt Lando. Als we terug komen van het restaurant is het 9 uur. "Ik ga vast spullen klaar leggen voor morgen." Zeg ik en loop naar boven. Uit de kast pak ik een joggingsbroek en een hempje en leg die klaar. Ook pak ik vast alles uit de badkamer wat ik niet meer nodig heb. Ik kleed me om en ga vast in bed liggen als ik klaar ben met alles in de koffers doen. Om half 11 hoor ik de rest naar boven komen. Lando duikt in bed na dat hij ook vast kleding heeft klaar gelegd. Als ik net lekker tegen Lando aan lig gaat mijn telefoon Lando pakt mijn telefoon. "Het is je broer." Zegt Lando en geeft mij mijn telefoon. "Hey Charles. Wat is er?" Vraag ik. "Oh niets ik wilde gewoon even vragen hoe het gaat." Zegt Charles. "Oh ja gaat goed hoor we gaan morgen met Max en Lando op hun jacht met vrienden." "Ohh leuk veel plezier." Het bleef even stil. "Gaat het wel je klinkt heel moe." "Ja ik ben best moe we hebben vandaag gesupt dat kost best veel energie." "Oh dat is leuk." "Jij nog iets leuks gedaan?" "Niet echt veel gechillt vandaag." "Oh ook lekker." "Heb je nog iets leuks te vertellen of wil je graag slapen." "Euhm nee niet echt ik vertel je alles wel als ik terug kom." "Slaaplekker sis." "Slaaplekker bro." Zeg ik en hang op. Ik leg mijn telefoon weg en ga weer tegen Lando aan liggen. Inmiddels is het 12 uur en ik kan nog niet slapen Lando is ook nog wakker. "We moeten echt slapen nu." Zeg ik. Niet veel later liggen we te slapen.
JE LEEST
Do you remember me?
Hayran KurguBlijft toch lastig als je iemand lang kent en dan ineens nooit meer ziet je mist die persoon wel en als die persoon jou vergeten is maakt niet veel beter. Hoi ik zou me even voorstellen ik ben Sofie Smith 19 jaar ik ben geboren op 7 september 2001...