† CHAPTER BV †

144 11 0
                                    

Rokfort, Anglicko

„Ani prečo si sa vrátil tak neskoro." dodal Harry. „Sirius povedal, že madam Maxime sa vrátila už dávno."

Pri počutí jeho mena sa mi mierne rozbúchalo srdce.

„Kto Ťa napadol?" spýtal sa Ron.

„Nikto ma nenapadol!" dôrazne vyhlásil Hagrid. „Ja..."

No jeho ďalšie slová však zanikli v náhlom klopaní na dvere. Hermiona zjajkla, šálka s čajom sa jej vyšmykla, spadla na zem a rozbila sa. Tesák sa rozštekal. Všetci piati sme hľadeli na okno pri dverách. Za tenkým závesom sa pohyboval tieň niekoho nízkeho a tučného.

„To je ona!" zašepkal Ron.

„Poďte sem!" rýchlo prikázal Harry a schytil neviditeľný plášť, pod ktorým sem určite prišli.

Prehodil ho cez seba a Hermionu, kým Ron obehol stôl a ťahal ma pri tom za sebou za ruku a schovali sme sa tiež. Boli sme tam všetci hrozne natlačený na seba. Ja som stále tesne za Harrym a bradu som mala opretú o jeho plece, zakiaľ vedľa mňa stála Hermiona a za nami Ron, ktorý musel byť trochu ohnutý, keďže bol z nás najvyšší. A pomaly sme odcúvali do kúta.

Hagrid sa tváril úplne zmetene.

„Hagrid, schovaj šálky!" zasyčala Hermiona.

Hagrid schmatol naše šálky a choval ich pod podušky v Tesákovom pelechu. Medzitým Tesák vyskakoval na dvere. Hagrid ho nohou odtisol a otvoril.

Vo dverách stála profesorka Umbridgeová v zelenom tvídovom plášti a rovnakom klobúku s klapkami na uši. Pery mala stisnuté a zaklonila sa, aby videla Hagridovi do tváre, lebo mu nesiahala ani po pupok.

„Tak." povedala pomaly a nahlas, akoby sa rozprávala s niekým hluchým. „Vy ste Hagrid, však?"

Ani nečakala na odpoveď, vošla do izby a vypúlené oči obracala na všetky strany.

„Daj pokoj." zaháňala sa kabelkou na Tesáka, ktorý na ňu vyskakoval.

„Ehm, nechcem byť drzí." povedal Hagrid hľadiac na ňu. „Ale kto, doparoma, ste?"

„Volám sa Dolores Umbridgeová."

Očami prehľadávala chalupu. Dva razy hľadela priamo do kúta, kde sme sa na seba všetci tlačili.

„Dolores Umbridgeová?" nechápavo opakoval Hagrid. „Myslel som si, že ste z ministerstva – nerobíte u Fudgea?"

„Áno, bola som prvá námestníčka ministra." odpovedala profesorka, prechádzala sa po chalupe a prezerala si v nej každý detail, od batohu opretého pri stene po odhodený cestovný plášť. „A teraz som učiteľka Obrany proti čiernej mágii..."

„To je od Vás statočné." ocenil Hagrid. „Málokto sa podujme na tú robotu."

„... a vrchný inkvizítor Rokfortu." dokončila a tvárila sa, akoby ho ani nepočula.

„A to je čo?" mračil sa Hagrid.

„Presne to som sa Vás chcela spýtať." vyhlásila Umbridgeová, ukazujúc kúsky porcelánu na zemi z Hermioninej rozbitej šálky.

„Och." Hagrid vrhol do kúta, kde sme sa schovávali, bezmocný pohľad. „To bol... to bol Tesák. Rozbil šálku. Tak som si musel zobrať druhú."

Ukázal na šálku, z ktorej pil, a jednou rukou si stále pritláčal kus mäsa na oko. Umbridgeová teraz stála pred ním a namiesto chalupy si podrobne prezerala jeho tvár.

Taká je pravda, Dia [HP Fanfiction]Donde viven las historias. Descúbrelo ahora