Kuş cıvıltılarının eşlik ettiği sabah açtı Cordelia gözlerini. Nedense içinde tarifsiz bir mutluluk vardı. Genç kadın ne kadar düşünürse düşünsün mutluluğunun kaynağını anlayamıyordu. Bu güzel sabahı düşünerek harcamak istemediğinden paldır küldür yataktan çıkıp perdeleri çekmeye girişti. Midesinde bir yanma hissedince pencereyi açmadan önce hizmetçi zilini çaldı. Kahvaltıdan önce biraz ekmek yerse kendini daha iyi hissedeceğinden emindi. Karnını bir süre okşadıktan sonra yüzündeki koca gülümsemeyle pencereyi açan genç kadın kapısı çalınana kadar penceresinden gözüken manzaranın tadını çıkardı. Her ne kadar Egligton Şatosu favorisi olsa da burasıda hoşuna gitmişti. Yeşil ve mavinin iç içe geçtiği bu manzara karşısında Cordelia tazelendiğini hissetmişti.
Kapı çalınıp Mary yanında yüzüne aşina olduğu fakat ismini bilmediği bir kızla içeri gelince Cordelia bir an için mutluluğunun düşüşe geçtiğini hissetmişti. İngiltere'ye geldiğinden beri kendisiyle Mary ilgilendiği için Cordelia genç kızın yokluğunda yalnız hissedeceğini biliyor fakat kendi bencilliği için Mary'nin değişikliğe olan ihtiyacını görmezden gelemiyordu. Hüznünü saklamaya çalışıp ilgiyle yeni gelen kızı inceledi. Mary ile aynı yaşlarda gözükmesine rağmen fiziksel olarak onun tamamen zıddıydı. Cordelia'nın gözleri siyah saçlardan mavi gözlere ve pembe yanaklara oradan da çaktırmadan topluca duran vücuda gitti. Cordelia ona cesaret vermek için güzelce gülümsedi ve soru soran bakışlarını Mary'e yöneltti.
''Günaydın Leydim. Bugün ayrılacağım için benim yerime bundan sonra sizinle Betty ilgilenecek. Kendisi benden daha iyi bir hizmetçidir.'' Cordelia reverans yapan Betty'e yardımları için teşekkür ederek mutfağa atıştıracak bir şeyler almaya gönderdi ve yeni oda hizmetçisi ayrılır ayrılmaz Mary'nin yanına gidip güzel kızın ellerini tuttu.
''Eğer hazırlıkların tamamlandıysa bugün de benimle sen ilgilenir misin Mary?''
''Çok isterim Leydim.''
Cordelia kendini Mary'nin ellerine bırakırken bu sırada Betty'nin getirdiği ekmekleri kemirmekle meşguldü. Mary Cordelia'nın saçlarına ustalıkla yaparken Betty'e de hanımıyla ilgili bilgiler veriyordu. Bir oda hizmetçisi olarak Cordelia'nın tüm düzenini, sevdiklerini sevmediklerini bilmek elbette Mary'nin göreviydi. Fakat yine de bu Cordelia'yı hem sevinmesini hem de üzülmesini sağlamıştı. Tüm hazırlıklar bitince Cordelia mutfağa inmek için ayaklanmış, Betty ise izin alıp hazırlıklara yardıma gitmişti. Cordelia odadan çıkmadan önce başı eğik duran Mary'e baktı ve o daha ne olduğunu anlayamadan genç kıza sımsıkı sarıldı. Birkaç dakikadan sonra Mary'de kendisine sarılınca Cordelia'nın içine ufak bir karanlık düştü. Sanki Mary'i bir daha göremeyecekmiş gibi hissediyordu ve bu oldukça saçmaydı. Öyleydi değil mi? Leydi Lancaster fazla uzatmadan kendine özel hizmetçi bulduğunda Cordelia Mary'e kavuşacaktı. Bu düşüncesine sımsıkı sarılan Cordelia, genç kızın yanaklarını yavaşça okşayıp bir sıkıntısı olduğunda haber vermesini tembih ettikten sonra nihayet odadan çıkabildi.
Yan taraftaki odada bir yandan tıraş olup bir yandan da kısık sesle Thomas'a talimatlarını ileten Brandon, yakında amacına ulaşacağını düşünüyordu. Erkenden kalkıp duşunu almış ve sevdiği takımın hazırlanması için oda hizmetçisine emir vermişti. Brandon düşüncelerini bir an için durdurup aynada yaptığı işi inceledi. Sonuçtan memnun kaldığında ise giyinirken sabahtan beri sorduğu soruları tekrar tekrar Thomas'a yöneltiyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Beklenmeden Gelen
Fiksi SejarahBir tarafta ailesinin ölümünden sonra kendini İngiltere'ye giden bir gemide bulan ve yalnızlığı kemiklerine kadar hisseden Amerikalı zengin güzel Cordelia Shaw... Diğer tarafta çapkınlığıyla sosyetede nam salmış bir şeytan kadar yakışıklı Eglinton D...