"Really? You sure?" Alvin bertanya mahu kepastian. Berkerut dahinya terkejut. Terkedu. Semua ada.
Syafiq mengangguk sahaja. Terus Alvin kelu lidah melihat wajah serius Syafiq yang seperti mengiakan saja.
"His father is a mafia too." Makin tercengang Alvin dan Edric mendengar pengakuan seterusnya. Rasa nak jatuh rahang terlopong.
Father?
Siapa ayah dia?
"His father is a mafia too? How can...?" Gumam Edric tak percaya.
"But, I think something happened between him and his father after his little sister and his mother involved in accident long time ago.
After the accident, he lived in an orphanage. Left his father alone. So, I beat he didn't like his father." Jelas Syafiq panjang lebar.
"And the weirdest is... After one month, he left the orphanage. And lived with a stranger who is not even his relative." Tambah Syafiq lagi.
Damien hanya diam. Dia tetap memfokus ujaran Syafiq. Matanya tajam. Wajahnya keruh.
"Maybe he adopted him." Ujar Damien perlahan. Tetapi cukup untuk mereka di situ mendengarnya.
Edric dan Alvin mengangguk kecil dengan spekulasi Damien. Ada betul juga.
"So, you want to say that he is just a son of a mafia?"
Syafiq menjatuhkan kepala.
"Macam mana kau boleh terlepas pandang benda penting macam ni?" Suara keras Damien memetir.
Senyap.
Syafiq hanya membisu.
Dah agak dah. Mesti aku kena malam ni.
"I'm sorry, maestro." Balas Syafiq gugup.
"Stupido!" Cemuh Damien Karl lantang.
Alvin dan Edric hanya memerhati. Tak mahu masuk campur.
Damien Karl dan barannya bukan boleh bawa main. Syafiq pula hanya menekur di lantai.
Tunduk.
Takut.
Dia tak mahu dibanting oleh Damien Karl sekali lagi. Cukup untuk sekali saja seumur hidupnya dia dibanting habis-habisan oleh lelaki itu.
Waktu itu, dia berumur 14 tahun. Bayangkan 14 tahun dia dihajar lunyai oleh Damien Karl kerana tidak pulang bersama Hellena. Dan makin lelaki itu mengamuk sakan apabila Hellena terlantar di ICU selama hampir 2 minggu kerana Kes penculikan Zayyan Ammar dulu.
Tak sanggup Syafiq mengingat kembali bagaimana sakitnya dipukul tak ubah sebuah guni. Dia diletakkan di dalam sebuah guni besar lalu digantung. Kemudian, Damien Karl memukulnya seperti punching bag sampai dia sekali turut dikejarkan ke hospital.
Dengar saja dah takut. Apatah lagi dia yang merasa semuanya.
Ngeri!
"How long did he live with them?" Soal Damien lagi.
"It's long. About four or six years." Jawapan Syafiq mendapat anggukan kecil dari Damien.
"I want to know who is the 'stranger'. As soon as possible. And let me know all about him. Everything." Arah Damien. Tegas. Syafiq menjatuhkan kepala tanda patuh akan arahan.
"Alvin." Damien beralih kepada Alvin yang duduk di sofa.
"Yup?"
"Get know all about Fayyadh. Cari. Semua. Tentang. Dia. Faham?" Damien memberi arahan keras. Ditekannya satu per satu kata-katanya.
YOU ARE READING
AKIRA HELLENA: HIS ANGEL
Action'Loving you is a losing game.' Dendam yang ditanam olehnya sejak dulu kini menjadi bara api yang memakan tuannya sendiri. Entah di mana silapnya. Entah di mana salahnya. Dendam itu bertukar menjadi sayang dan cinta kepada gadis itu. Dia, TENGKU AIRI...