~BAB 6~

62 10 0
                                    

Enjin kereta dimatikan. Hellena melangkah keluar dari keretanya sambil matanya memandang sekeliling kawasan rumah kondominium yang mewah itu. Akibat sudah malam, keadaan di situ agak sunyi sedikit biarpun jam baru menunjukkan pukul 8 malam.

Sesekali dia membetulkan baju sweater oversized nya yang telah ditukar dengan hoodie nya. Mana tidaknya, hoodie nya tadi sudah penuh dengan percikan darah. Dia juga telah memakai skirt berwarna putih.

Auwww, nampak ayu gituw.

Hellena memasuki ke dalam ruang kondominium itu. Butang lift ditekannya.

Ting!

Kini, dia sudah berada di tingkat 15. Suasana senyap sunyi di tingkat itu memudahkan Hellena menuju ke lot yang ditujunya. Loceng pintu ditekannya.

Ting! Tong!

Tidak sampai beberapa saat, pintu sudah pun dibuka. Melihat gerangan di hadapannya, terus Hellena tersenyum manis.

"Hey! Awak? Buat apa kat sini? Kenapa datang tak bagi tahu?" Sapa jejaka di hadapannya itu dengan teruja.

"Saja... Kebetulan saya lalu area sini, itu yang saya datang. Kenapa? Macam tak suka je saya datang. Bosan ehhh, asyik saya je yang datang?.." Hellena menundukkan mukanya dengan suara yang perlahan. Seperti merajuk dengan lelaki itu.

Hek?

Hellena a.k.a mafia kita ni pandai merajuk?

Hmmm....

"Mana adalah. Jangan salah faham. Alahhh tak naklah merajuk," pujuk lelaki itu apabila melihat Hellena semakin menundukkan wajahnya.

Mmmm, kalau boleh macam nak cium lantai aje si Hellena ni.

Over nau!

Maklumlah, orang tak pernah merajuk. Tiba-tiba, buat-buat merajuk.

"Adam... Ada orang datang ke? Siapa tu? Kira ke?!" Kedengaran suara wanita menyahut. Adam, lelaki di hadapan Hellena ini sudah tersimpul senyum mendengar suara ibunya di dapur.

"Haah, ibu... Kira datang ni!" Jawab Adam pula. Gembira. Lantas dia memandang semula Hellena.

"Ehh masuk lah, Kira. Bakal ibu mentua awak dah panggil tu... Masuk lah." Jemput Adam dengan senyuman tidak lekang di bibir nipisnya.

Dengan segan silu, Hellena masuk. Amboii, segan pulak Cik Mafia kita ni... Siap berjalan terkepit-kepit lagi. Sopan sungguh Hellena dibuatnya.

Ini kalau monyet tengok. Gamaknya terkekek-kekek monyet tu ketawa. Aduhhh, Hellena...

"Duduk lah dulu," pelawa Adam sekali lagi.

Lantas Hellena melabuhkan punggungnya di atas sofa yang empuk itu. Tapi, sofa di rumahnya jauh lebih lembut lahh... Hehehehe...

"Siapa yang dat..." Belum sempat Puan Aina menghabiskan ayatnya, matanya tertumpu ke arah Hellena di sofa. Terus bersinar matanya.

"Lahhh, Kira rupanya. Ingatkan siapalah tadi..." Ujar Puan Aina riang lalu menepuk bahu anak bujangnya di tepi.

"Kenapa tak cakap Kira nak datang? Ibu boleh masakkan lauk favourite Kira. Boleh kita semua makan malam sekali." Tegur Puan Aina. Sesekali dia menghayunkan sendok di tangannya. Gaya macam makcik-makcik.

"Adam pun tak tahu Kira nak datang. Tengok-tengok dah tercegat depan pintu." Balas Adam pula sambil menggosok bahunya yang ditepuk oleh ibunya.

Hellena hanya tersenyum melihat telatah dua beranak ini.

"Haah ibu... Kebetulan Kira hantar kawan Kira yang duduk area sini. Itu yang Kira singgah terus. Rindu dengan ibu..." Bohong Hellena. Harap mereka percayalah.

AKIRA HELLENA: HIS ANGEL Where stories live. Discover now