Bölüm 7

161 10 1
                                    

Şehrin dışına çıkmış iyice uzaklaşmıştık. Motorun çıkardığı ve kaskın gösterdiği  kısıtlı alandan dolayı kafamı pek hareket ettiremiyordum. Yan aynalardan arkaya baktığımda arkamda Polat ve Oğuz'u görebilmiştim. Sanırım Deren ve Aslı daha geride kalmıştı. Şehirden uzaklaşmış taş yollara girmiştik. Etrafı aydınlatan sokak lambaları kendini uzun ağaçlara bırakmıştı.

Bu gece bir motor yarışı düzenlemesi vardı. Oraya gidiyorduk. Üstelik çetelerde orada olacaktı. Bizde yarışlara katılmayı  düşünüyorduk. Aslında bize bu teklifi yapan Burcu'nun ta kendisiydi. Amacını  anlamamıştım. Ama mutlaka altında bir menfaat yatıyordur.

Uzun açık bir alana girmiş ve az ilerisindeki alana yayılmış kalabalığı görmüştük  sonunda. Hepsinin yönü bize tersti. Alana iyice yaklaşan motorlarımızın sesi ile bazı kişiler geriye dönmüş ve alana yaklaşan motorları izlemişti.

Alana iyice yakşaştığımızda motoru yavaşlatıp durmuştum. Hemen ardımdan Polat, Aslı, Deren ve Oğuz gelmişti. Motorun anahtarını çıkartıp ceketime koydum. Kaskımı çıkarttım ve motorsikletin ayaklığını indirdim. Ardından motordan inip kalabalığa baktım. Herkes motorundan indiğinde kalabalığın aradından bir kız sıyrılıp geldi. Kızı tanıdığımı söyleyemezdim. Kız bir anda kollarını Polat'ın boynuna sarmıştı. Sanırım tanıştığı kişi Polat'tı. Ardından Deren'e de sarılmıştı. Sanırım Deren ile de tanışıyordu. Hepimiz ile tokalaşmış ve Polat'ı muhattaba olarak bir sohbete girmişti ikisi. Bir ara kız  benimle tanışmanın büyük bir zevk olduğunundan bahsetmiş beni hep merak ettiğini bile söylemişti. Umursadığımı söyleyemezdim. Söylediklerine tepki bile vermemiştim. Tanımıyordum ki. Acaba Polat aracılığıyla mı yoksa Deren aracılığıyla mı beni biliyordu? Polat gidip millete benden bahsedecek biri değildi. Deren anlatmış olmalıydı. Ne anlatmıştı? Deren'in kulağına eğilip 'Ona ne anlattın?'diye sordum.

'Pek bir şey olduğu söylenemez. Arada konuşuruz onunla, motor yarışında iyi olduğunu söylemiştim.'dedi. Kafamı sallamakla yetindim.

Gözlerimi onlardan çekip kalabalığı yavaşça taradım. Tüm çeteler buradaydı. Asıl aradığım Karademir'in kendisiydi. Zira bu gece klübe ve evime adam sokacaktı. Ona bıraktığım notu gördüğündeki tepkisini dört gözle bekliyor ve bunu gerçekten  görebilmek istiyordum. Bu yüzden bu geceye katılmıştım. Gece klübüne girecek  adam için tüm önlemleri azaltmıştım. Evime gelecek olursak, evime girecek olan talihsiz adam evime rahatça girebilecek fakat bir o kadar rahat çıkamayacaktı. Hatta çıkmayacaktı. Onun haricinde pek keyfimde yoktu aslında. Ama bir yarışa katılmak gecemi daha güzel hale getirebilirdi tabi.

'Iı Mary gece ilerliyor ve benim senden bir  ricam var.'demişti Polat nihayet.

'Ah tabi ki.'dedi Polat'a. 'Senim ricaların  benim için bir emirdir, bilirsin.'dedi flörtöz bir tavırla. Aslı'ya baktım. Kızı parçalayabilirdi.

'Eski bi hukumuz var sonuçta.'dedi. Ne? Polat'ın eski sevgilisi falan mıydı? Aslı? Oğuz'a baktım. Polat bana bakmış ve bir anda Aslı'yı kolları altına almıştı. Deren ise benim gibi öylece izliyordu. Oğuz ise şaşkınlıktan tek kelime etmiyordu. Kızın Polat'ın eski sevgilisi olmasına mı şaşırayım yoksa kızın gözleri önünde Aslı'yı kolları altına almasına mı? Yoksa Polat'ta Aslı'ya karşı bir şeyler hissediyor olabilir miydi? Kafam karışmıştı.

'Tamadır. Teşekkür ederim.'demişti Polat. Daha sonra kız yanımızdan ayrılmıştı.

'Eski hukumuz derken? Mary ile ne vardı sizin aranızda?'diye sordu Deren.

'Çok eskiden biri. Eski sevgililerimden biri. Boşversenize önemli biri değil.'dedi.

'Ammada gevşek kızmış.'dedi Aslı.

TurnaHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin