Biz, sana vahyettiğimiz bu Kur’an ile kıssaların en güzelini anlatıyoruz. Oysa sen daha önce bunları hiç Yusuf/3
📚📖🖌️
🔖Annemin Diyarı
Anne demek
16.Bölüm
"Sessiz olun-"
Uğultulu gelen sesler yapraklar arasında gezinen rüzgar gibiydi. Ağrıyan başımla gözlerimi açtığımda gördüğüm tek manzara boş bir tavandı. Neredeyim ben?
Etrafa bakınırken İslam, Nazan, Neşe bir yerde duruyorlardı. İslam hatırladığım o kıyafetlerle atak ucumda oturuyordu.
"Hah uyandın mı?" Diyen Neşe yerinden kalktığında bana dönen gözlerle derince nefes aldım. Bana dönen kara gözler ile ne olduğunu sormak istiyordum. Fakat yavaş yavaş beynine inişe geçen yaşananlar kiremit gibi yerine oturmuştu.
"Babam nerede?"
Yerinde doğrulurken Nazan yanıma gelip elimi tuttu ve "Sakin ol lütfen....baban"dediği anda onun kolunu tutam İslam Nazan'a baktı. O an Nazan da sessiz kalmıştı. Neler oluyor babam nerede? Annem ve Akil bey nerede?
Yerimden kalkıp sedyeden inecekken elini uzatıp beni durduran İslam "Sen bekle-"dedi ve kızlara bakıp "Siz çıkın"dedi. İslam babam ve annem nerede? Başım hala dönerken ellerimi kapayıp derince nefes aldım. Yaşadığım şeyler kapanan gözlerimle tekrar film şeridi gibi önüme gelirken kapanan kapı sesiyle gözlerim açıldı.
Sedyede sallanan ayaklarımı kendime çekip tamamen oturur hale geldim ve İslam'a baktım. Tüm sorunun cevabı gibi acınası halimle onu izledim. Söyle bana ben ne yapayım ne? Bunca olan şey arasında nasıl kendime geleyim? Tüm sorular cevaplanmış, kayıp yıllar,annesiz geçen travma sebepleri.....ben ne yapacağım?
"Baban gitti...sen dün bayılırken git diye bağırdın"deyip yutkundu. Üzgün olan ifadesi benide ölçer gibiydi. Endişeli ve korkmuş bakışlar arasında iç çekip "Beni affettiği gün İstanbul'a evine gelsin dedi" bu da ne demek?
Onu affedip döneceğimi mi sanıyor? Sinirden atmaya başlayan damarlarım ile sıcaklık yüzüme yüzüme vurmaya başlamıştı. İslam daha beter halde anlatması yaşamam kadar zor gibi dik durmaya çalışıyordu.
Onu affetdemem! Beni annesiz bırakması hangi kitapta yazıyor ki onu affedeyim? Hangi dinde bu yazılmış hangi dil de bu söylenmiş? Ben nasıl affederim?
Boşalan göz yaşlarım kendiliğinden akarken hıçkırık sesimin ardından gelen ağrılı sesimde ağlamaya başlamıştım. Sesli ve asla susmayan sesim odanın içinde bir çocuk gibi kapana kısılmıştı. Gizli, saklı ve sancılı.
Yıllarca beni yalanıyla avuttu,adına senin yaşaman için dedi. Beni büyütürken senin borcun dedi....şimdi beni affet diyor! Çocukluğumda okulda altıma yaptığımda, lisede genç kızlığa girdiğimde, üniversitede diplamamı aldığımda beni o sevinçten mahrum bıraktın! Şimdi ben seni nasıl affederim? Hangi vicdanın kitabında seni affetmem için sebep var?
"Mesme-" karşımda duran adam bana bakarken içi gidiyordu. Sıktığı dişleri çenesini germiş ne yapsa bilemez haldeydi. Yanıma doğru gelip sedyenin bir kenarına oturdu. Bacaklarımı kendime çekip "Ben ne yapacağım İslam? Hayatım aldığım nefes bile yalanmış! Ben ne yapacağım ne?"
Kapanan gözlerim ile senelerimi, yıllarımı,yaşadığım onca yalanı zihninin en derinine saklıyordum. Bir sandığa koyup asla açmak istemiyordum. Fakat İslam benim aksime derince nefes alıp "Sadece kuracağın yeni hayata odaklanacaksın. Belki de en kötü tavsiye olacak ama olanlar seni yıkmamalı....geçmişte yaşananlar,annen ve baban bunlar seni harap etti"dedi. Beni benden iyi tanıyan, hayatımı benden daha iyi bile adam şu hayatta güveneceğim tek insansın ne olur bana asla yalan söyleme...nolur beni sen de yıkma.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
🔖ANNEMİN DİYARI
SpiritualHayatım tam olarak Azerbaycan'lı annemin tatil için geldiği Türkiye de bin de bir olan ihtimal ile babama aşık olup evlenmesi ile başlamıştı. Sonra bizi terk edip gitmesi ve hasta olması ile gittiğim Bakü de bir milletvekiline hakaretten aldığım boy...