Öncelikle Azerbaycan düğünleri hakkında araştırma yapmama rağmen ancak bunlar çıktı. Ne kadar doğru ne kadar yanlış bilmiyorum umarım doğrudur😂sizleri seviyorum. Bir değişiklik olursa zaten güncellerim yeniden okursunuz.
📚📕📔📒🔖Annemin Diyarı
🕯️Düğün🕯️20.Bölüm
Salona doğru yürürken bir yanımda Neşe bir yanımda Nazan vardı. Salona geldiğimde ikisi koluma girdi ve benimle yürümeye başladılar. O an sadece yere bakan gözlerim yavaşça kalktı ve karşıya baktı. Anneme değen gözlerim ile onun gözlerinde yaşlar inmeye başladı. Elleri ağzında hayranlıkla bana bakarken tıpkı onun gibi hislere bürünen ben sadece ona bakarken birde karşımdaki adamın iç çekişiyle karşılaştım.
İslam tıpkı o gün ki gibi beni izlerken gözlerimin önüne duvağımı açarken ettiği dualar gelmişti. O kadar mükemmel bir adam ki neyi nasıl ifade etsem bilmiyorum. Yanında yeni yetme kalmak çok korkutuyor çünkü o benden on beş adım önde yürüyor ve bu....iyi mi kötü mü bilmiyorum.
İç çekerken kalan kadınlar ve bir kaç kişi ile yuvarlak masaya oturtuldum. O sırada kızlar yanıma oturdular. Tanımadığım bir kaç kızda bizle oturduğunda diğerleri kendi aralarında takılıyordu. Konan sofrada yemekler,sohbetler, hediyeler ve hayır duaları edilirken nişan merasimine geçtik.
İslam ve ben yan yana geldiğimizde elinde yüzük tepsileriyle bir kız geldi. Bana tatlı tatlı gülerken yüzük tepsisini bıraktığında Nazan ona verdiğim yüzüğü tepsiye bıraktı. O sırada Akil Amca geldi. Bize gülen yüzü ile heyecanı her bir yerden belli olan adam bir alyansı aldı ve İslam'ın uzattığı parmağına taktı. Ona bakan gözlerim ile bana dönen adam göz kırptı. Ayyy ama bu şimdi olmaz ki bak bacaklarım titriyor!
Heyecanla ve utanma ile önüme döndüğümde gelen kıkırtı sesleri kahkaha eşliğine dönerken Akil Amca annesinden kalan yüzüğü alıp "Allah hayırlı etsin....bugünden sonra Allah gönül bağlarımızı da bu yüzük gibi birbirinize bağlasın"dedi.
Herkes bizler için alkış tutuyordu ama benim gördüğüm tek şey yanımda duran adamın ve benim elimdeki yüzüktü. Bir gün gidecek olursak bu olanları unutmak mümkün olmayacak. Sabahlara kadar süren hazırlıklar, verilen sözler, yaşanan onca şey....en önemlisi bu hisleri yaşatan sen...asla unutmayacağım.
Gözlerimi ona çevirdiğimde yanındaki adamlarla el sıkışıyordu. O sırada teyzem gelip omuzuma bir yazma taktı. Oyalı ve fazlasıyla güzel yazma beyaz elbisemin üstünde dururken teyzem gülümseyip "Adettendir"dedi ve sonra kızları gösterdi. O sırada sıraya girmiş kızlara baktım. Ne o geçiş törenimiz mi olacak? Sanırım bir de halkı selamlama var.
Yavaşça elimi kaldırıp el sallayacakken elimi tutan teyzem "Sen ne yapıyorsun?"dedi. E selamlıyorum. Boş boş bakarken teyzem gülümseyip "Sen şimdi nişanlandın ve kısmet açmak için diğer kızların başına dokunacaksın ve onlar senin yerine oturacaklar. Sonra evlenmesini istediğin kişinin eline bu yüzüğü takıp sonra tekrar alacaksın"dedi. Vay anasını vay bana bunları daha önce neden anlatmadınız? Gerçi dün evlendim bugün nişan oldu neyi ne zaman anlatacaklar?
Öksürük gülmemek için kendimi tuttum ve sağ elimi kaldırıp on tane kızın başına elimi sürmeye başladım. Hepsi tatlı tatlı gülmeye başladığında ben de gülüyordum. Hepsi bir bir yerime oturduğunda yüzüğü kime versem bilemiyordum çünkü hepsi baya istekli görünüyor. Ben elim belimde dururken orada Nazan'ı gördüm. Yüzüğünü çıkarıp ona doğru giderken bana gülümsedi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
🔖ANNEMİN DİYARI
EspiritualHayatım tam olarak Azerbaycan'lı annemin tatil için geldiği Türkiye de bin de bir olan ihtimal ile babama aşık olup evlenmesi ile başlamıştı. Sonra bizi terk edip gitmesi ve hasta olması ile gittiğim Bakü de bir milletvekiline hakaretten aldığım boy...