🔖Annemin Diyarı: Tanışma

6K 345 44
                                    

De ki: "Allah'ın kulları için çıkardığı süsü ve temiz rızıkları kim haram kılmıştır?" (Ve yine) de ki: "O, dünya hayatında iman edenler içindir. Ahirette ise sadece iman edenleredir." Böylece bilen bir topluluk için ayetleri detaylı bir şekilde açıklarız. (7/A'râf 32)

Annemin Diyarı

Tanışma

3.Bölüm

Bir saniye bu adamın tam olarak burada ve tam karşımda ne işi var? Şaka mı bu? Gözlerim sadece onu izlerken Teyzem öne çıkıp "Seni görmək çox xoşdur. Bu gün baş verənləri prezidentə izah edəcəkdim. Mesme təzə gəlib, onun bu yerlərdən xəbəri yoxdur.(İyi oldu seni gördüğüm. Bugün olanlar için başkana açıklama yapacaktım. Mesme yeni geldi buraları da pek bilmez) dedi. Teyze bir dur bir sürü şey söyledin zaten üç beş bir şeyle geldim bir de bu kafayla dediğini anlamadım.

"Nazlı gələndə nəsə oldu?(Nazlı gelirken bir şey mi oldu?)" Arkadan annem ufak adımlarla geliyordu. Zorlandığı nefesi ile yanımıza geldiğinde başımı eğdim. Onları görmek istemeyen ifadem ile Akil Bey'e baktım. Bana oldukça sevimli bir tavırla "Bak Mesme bu Nazan büyük kızım, bu Neşe ortanca kızım, bu Dilaver oğlum bu da-" aileyi tek tek göstererek sayarken birden karşımda o adamı gösterdi. O an ona bakıp bakmamak arasına giderken yine de haklı olduğumu düşünüp ona baktım. "Bu benim kardeşim İslam Firman"dediği anda kaşlarım havalandı.

Ney? İslam mı? Bu mu? Ya yürüyüp gidin bunun gibi İslam mı olur? Dayı bu adamı dinden çıkartır! Hiç mi gözünüz yok?

"İslam mı? Bunun adı İslam mı?" Dediğim anda bana dönen gözler ile ne dediğim sonradan dank etti. Ben az önce şurada duran beyefendiye bu diye mi hitap ettim? Aferin Mesme gelir gelmez mayanı belli ettin.

"Siz daha evvelden tanışırsınız?" Diyen Neşe kollarını birbirine bağlamış dururken yüzündeki mimikleri de zerre oynama yok tek ifadesi tek kaşı kavisli bir şekilde havada,dudakları büzülmüş ve burnu havaya dikilmişti. Ona cevap vermek dahi istemesem de tam ağzımı açacakken adına asla alışamayacağım adam "Bugün belediye binasında Nazlı Hanım'ın yanındaydı"dedi. İşte feraset,işte cesaret,işte adam gibi adamlık!!! Beni ispiyonlamadı.

"Bugün çifte sevinç var. Hem kızım hem de Firman'ım geldi. Haydi sofra kurulu sizi bekler. Buyurun" diyen annemin sesi yan tarafımda gelirken insanlar sofraya doğru ilerliyordu. Ona bakmak için gözümle cebelleşiyordum. Değişimini, yanağındaki çukuru, gözlerini öyle görmek istiyorum ki şu an kavga içindeyim çünkü bakarsam daha soru soramadan çıkıp giderim.

Diğerleri sofraya otururken Nazlı Teyzem annemin yanında duran sandalyemi çekti. Tam karşıma geçip oturan İslam da abisi ile yan yana oturuyordu. Bu adamın adının İslam olması yetmezmiş gibi bu ailenin üyesi çıktı. Acaba Cumhurbaşkanının neyi oluyor? Allah'ım resmen kendi ellerimle kendi kuyumu kazdım.

"İstanbul necə idi? Sizinlə maraqlanırlar? Vahit bəy necə idi?"

Akil Bey kardeşi ile sohbete durmuştu. İstanbul'dan gelmiş olması ile sorular sorarken ben bir yandan su içmeye başladım. Birden gülmeye başlayan seslerle yanımdaki Nazan'a baktım. Onlar neye gülüyor?

Merakla elindeki telefonda oynayan videoyu izledim. O sırada gördüğüm suretle ağzıma aldığım tüm su Nazan'ın üzerine boca olmuş resmen çığlık atmak için yer olmuştu. Olamaz uçakta bizi çekmişler! İnanmıyorum! Allah'ım ben...ben ne yapacağım? Ağzımdan inen sular mı dersiniz, Nazan'ın başından aşağıya akan su mu dersiniz insanların bakışı mı dersiniz?

🔖ANNEMİN DİYARIHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin