Annemin Diyarı
Taner
25.BölümDostum bana öyle atarlı giderli davranma!
Yan yana yürürken selam veren insanlar eşliğinde restorana inmiştik. O sırada bize sallanan ellerle kızları gördüm. İslam'dan önde yürüyerek kızlara doğru ilerlediğimde gözüm Nazan'a döndü. Dün İslam bana....bana İnar'ın yaptıklarından bahsetti. Acaba Nazan biliyor mu? Neler hissediyor çok merak ediyorum. Dün o adama bakışları normal değildi....gözleri ışıl ışıltı.
"Günaydın" gülerek bakan kızların gözü yanağıma kayarken kıkırdıyorlardı. Asla onlar gibi olamayan ifadem sert biçimde duruyordu. İslam gülümseyip "Günaydın"dedi. Sana gün aydı ama bana aymıyor!
"Bugün çok güzel plan yaptık. Biraz masaj, sauna yaparız sonra biraz yüzmeye gideriz ve sonra da Azerbaycanı gezmeye çıkarız"diyen kızların planlı olması ile gülümsediğim de teyzem kızlara bakıp "Kızlar onların balayı bırakın onlar düşünsün"dedi. Ay vallahi bizlşk sorun yok siz halledin.
Ortaya atlayıp "Yok teyzecim asıl Nazan ve Neşe ile planlamak isterim....bana uyar"dediğim de gözüm İslam'a kaydı. O soğuk biçimde Neşe ve Nazan'a bakıp "Siz gidin ben işlerle alâkadar olacağım"dedi. Ha 25 bölüm aklına gelmeyen iş tatilde mi aklına geldi? Ona dik dik bakarken tabağıyla uğraşıyordu. Neler oluyor?
Kaşlarım çatılırken aklıma İnar geldi. Asansörde zaten iyi değildik bir de o adam geldi ve iyice işin içine tükürdü. Ona olan bakışlarım kızlara çevrildiğinde zoraki gülücüğümü yüzüme yerleştirdim. Ne oldu anlamıyorum ama sanırım ben bir şey yaptım.
"Ne işi? Ben her şeyi hallettim diye hatırlıyorum. İslam farkındaysan Mesme ile eğlenceli vakitler geçirmen için bir kaç gün izin aldın...."dediğinde göz ucuyla ona döndüğümde arkasına yaslanıp "Nazlı gerçekten halletmem gereken işler var"dedi. Demek işlerin var peki! Sen gelme!
"Aaa Taner!!!"
Birden Neşe arkamda birine seslenirken ayaklanmıştı. Taner kim kız? Merakla onlara bakarken beş kız ve dört erkek grup vardı. Onlara bakarken Neşe onlara doğru ilerledi ve bir kaç kişiyle kucaklaştı.
Çayımdan bir yudum alırken sessizliğimi koruyordum. Yaptığı şey nedir bilmiyorum ama gelirken hiç iyi bir şey yapmadığımı anlıyorum. İslam şu an ne yapacağız inan bilmiyorum. Sana ne desem, nasıl davransam bilmiyorum. Korkuyorum hem de çok korkuyorum. Saklı kalmış tüm duygularım bir anda ortaya çıkıyor ve ben ne yapacağımı bilmiyorum. Şu an sadece seninle şakalaşıp konuşmak istiyorum ama yapamam.
"Taner də Azərbaycana səfərə gidib ve bir qaç qişi da qrup qurmuşdular. Biz də qoşulaq?" Dedi. Yanındaki arkadaşlarıyla geldiğinde şaşkınca gözlerim açıldı. Taner bu Taner mi? İnanmıyorum!
"Mesme!!!!"
Gözlerim kocaman halde ayaklandığımda sevinçle "Taner!!! Sen....senin ne işin var? Hangi rüzgar attı?" Dediğim de yanına varmıştım. O sırada diğer arkadaşları ile selamlaşırken o da aynı tepkiyle "E grubu geziye getirdim. Asıl sen ne arıyorsun? "Dediğinde gülümseyerek masayı gösterdim ve "Ben de annemi görmeye gelmiştim.....şu an çok şaşkınım hiç beklemiyordum. Neler yapıyorsun?"dedim.
Taner benim üniversite yıllarımda çok sevdiğim arkadaşımın nişanlısıydı. Üniversite sonunda anlaşamadıkları çeyiz davasından nişan atılmış arkadaşım başkasıyla evlenmişti. Şimdi ise Taner hayatını böyle devam ettiriyordu. Şu an Azerbaycan da olması çok şaşırtıcı ve en şaşırtıcı diğer unsur Neşe'yi nereden tanıyor?
Sohbete daldığımız vakitte hareketlenen grup yemeğe geçerken Neşe duramayıp"Taner nereye gideceksiniz? Biz de Baküden çıkalım diyorduk"dedi. Biz mi dedik?
"Şeki'ye geçeceğiz. Grup özellikle gitmek istedi...fakat sizde gelin hem konaklamalı gideceğiz. Mesme ile de özlem gideririz! Konuşacağım bir sürü konu var"deyip dikkatle bana baktığında az önceki gülümse yerini endişeli surata bıraktığında "....hem de çok konu!"dedi. Sonlara doğru yüz ifadesi garip bir hâl almıştı.Vallahi nasıl sevindim gördüğüme anlatamam fakat sen de tuhaf bir şeyler var.
Heyecanla arkamı döndüğüm de gördüğüm manzara ile kalakaldım. Teyzem endişeli, İslam ise çok garipti. Dirseğini masaya dayamış ve parmağı ağzında tırnağıyla uğraşırken Taner'e bakan gözleri pek hoş değildi. Ayy doğru ya Neşe pat diye kalktı gitti adamla kucaklaştı buna oturup sevinemezdi.
"Değil mi İslam....biz kızlarla gideriz sen de işlerini rahatça hallet. Hem aklımda kalmaz bak bir sürü insan olacak..."dediğim de yerinee doğrulan İslam yarmagül gibi dikilip Taner'e ters bakışlar atıyordu. Sanırım onu yiyecek!
"Evet herkes gidebilir ama sen gitmiyorsun"dedi. Ne? O da ne demek? Ben niye gitmiyorum? Pardon da arkadaşım gelmiş ve yıllar sonra görmüşüm ayrıca kızlarla gezmek istiyorum....bu ne yapıyor ya?
Şaşkınca bakarken tamamen ona dönüp "Ama.....ama neden?"dediğim de Taner olaya dahil olup "Mesme bu beyefendi kim?"dedi. Hımm az daha zorlarsan seni bu ülke sınırından atacak yetkili kişi olacak. Yutkunup elimi belime koydum ve İslam'a sertçe bakarak "Beni sizle göndermek istemeyen adam"dediğim de o kaşları daha da çatıldı ve bana doğru bir adım atıp "Mesme sen ne yapıyorsun?"dedi. Sence ne yapıyorum ne bu haller?
Tıpkı ben de onun gibi bir adım karşısına dikildim. Ben de kaşlarımı çatıp sesizce "Asıl sen ne yapıyorsun? Ne bu halin?" Dediğim de o kara gözler ayna gibi beni göz bebeğinde gösterirken yüzümün her bir yerinde gezip derince soldu ve "Annen hasta diye buradasın ya ve başka şehire mi çıkıyorsun?" Dedi. Annem hasta ama şu an iyi ve bir gün kalacağız emin ol kıyamet kopmaz!
Ona ters ters bakarken Neşe araya elini uzatıp "1.raund bitti"dedi. Bitmedi daha sinirden delirmedim. Asla Neşe'ye bakmayan gözlerim onda kaldığında geri çekilmeyip "Tek kelime daha duymak istemiyorum!" dediğinde beni kırıp döktüğünü göstermek adına üzgün halde ona bakarken birden kara gözler bana döndü ve hışımla " Herkes odasına çıkıp hazırlansın"dedi. Ne? Nasıl hazırlanmalı? Gidiyor muyuz?
"Oley be!"
"Taner geliyoruz!"
"Hadi çıkalım!"
Duyduğum sesler eşliğinde üzgün suratım söylediğiyle gülen surata döndü. Gidiyoruz! Kaşlarım havalanmış sırıtarak ona bakarken yavaşça eğilmeye başladı. Hah tam o an gülen ifadem dehşet hale geldi. Ay bu niye yaklaşıyor? Ayh kalbimde şu an atlar tepişiyor! Adam sen...sen ne yapıyorsun?
Geri çekilecekken birden kulağıma doğru eğilip "Gitmek istiyorsan gideriz ama olacaklardan ben sorunlu değilim"dedi. Ne olacakmış? Ayy heyecandan öleceğim! Gözlerim açılmış nefes dahi almadan karşıya bakarken o sinsi sırıtış ile "Hiç bir şey karşılıksız değil....odamızda görüşmek üzere"dedi. Hayır....sen ne diyorsun? Ne karşılığı? Ne istiyorsun?
Eteğimi sıkarken kesik kesik verdiğim nefesimi tutup ona döndüğüm de tekrar eski haline gelip "Odaya çıkıyorum"dedi ve yanımdan ayrılıp yürümeye başladı. Taner turun beni bayılacağım! Ne karşılıksız değil? Ne istiyor benden? Çıldıracağım.
Yavaşça dönen gözlerim teyzeme kayarken eli ağzında gülmemek için dururken Taner ne olduğunu çözememişti. İnan bana şu an ben de çözemiyorum.
"Tanercim biz 10 bilemedin 20dakikaya ineriz görüşmek üzere"diyen teyzem ayaklanıp koluma girdi. Ayy teyze ben gelmiyorum. Yok gelmem ya bu bana bir şeyler dedi ama anlamadım.
Taner'e sırıtıp yürümeye başladığımızda teyzemin tuttuğu kahkahası salonu inletiyordu. Ya teyze bir dur nolur ben ne yapacağım? E gidersem bir şeyler olacak ama ne? Şaşkınca bakarken teyzem asansöre doğru ilerleyip "Şu efendi vekili bile serseri ettin ya biz çok eğleneceğiz çok!!!"dedi
ŞİMDİ OKUDUĞUN
🔖ANNEMİN DİYARI
SpirituálníHayatım tam olarak Azerbaycan'lı annemin tatil için geldiği Türkiye de bin de bir olan ihtimal ile babama aşık olup evlenmesi ile başlamıştı. Sonra bizi terk edip gitmesi ve hasta olması ile gittiğim Bakü de bir milletvekiline hakaretten aldığım boy...