Ben Allâh-ü Te'âlâ'ya, meleklerine, kitaplarına, peygamberlerine, âhiret gününe, kadere, hayır ve şerrin Allâh-ü Te'âlâ'nın yaratmasıyla olduğuna inandım.
Öldükten sonra dirilmek de haktır. Ben şahadet ederim ki, Allâh-ü Te'âlâ'dan başka ilâh yoktur.
Ve yine şahadet ederim ki, Muhammed (Sallallâhu Aleyhi ve Sellem) O'nun kulu ve peygamberidir.📖📚🖌️
Annemin Diyarı
Babam geldi
15.Bölüm
"Mesme!"Ne?
Of bu kim gece gece!
Hışımla yataktan kalkıp etrafa bakındığımda Nazlı Teyzem tepemde tırnaklarını kemiriyordu. Bir şey oldu ama ne oldu? Gözlerimi ovalayıp "Teyze, ne oldu?"dedim. Bir sağa bir sola yürüyen teyzem sinirle saçlarını karıştırıp bana baktı ve "Baban aşağıda ve kapıda!" Dedi. Babam mı? Ama daha geç gelmesi gerekiyordu.
Hızla ayaklanıp kapıya koştuğumda aklıma kıyafetlerim geldi. Tekrar dönüp dolaba yöneldim. Kahve tonlarda elbise,üzerine hazır eşarp takıp, omuzlarıma şalımı aldım. Bir de evlilik cüzdanını aldım. Sanırım bu lazım olacak.
Işık hızında terkiklerle aşağıya doğru yürümeye başladığımda kapıda duran Akil Bey bana baktığında arada kalmışlığı gördüm. Annem nerede? Of Allah'ım ben bunu şu an planlamamıştım.
"Mesme!"
Babamın kükreyen sesi kulaklarıma dolarken daha fazla durmadan dışarıya doğru ilerlediğim da Akil Bey elini uzatıp önümü kapattı ve "Destursuz gelen bu adamın derdi ney bilmiyoruz! Sana zarar verebilir!" Deyip babama baktığında nefretin aktığı gözleri birden benim kolumu tuttu ve "Herkes siz mi başkasına acımasın! O benim kızım"dedi ve Akil Bey'in kolunu itip beni dışarıya çekmişti. Canım yanıyordu ama ona belli etmeyip peşinden sürüklemesiyle taksiyi görmüştüm. Söylenerek giden babam "Saçmalığa bak! Benim kızımı benden saklıyorlar! Mesme eve gidene kadar tek bir laf edemezsin!"diye bağırıyordu.
Mesme gidiyorsun kendine gel ve kendini frenle! Nefesim kesilse de daha fazla dayanamazken birden diğer kolumu tutan elle frenlenmiştim. Akil Bey sen karışmamalısın çünkü seni gördükçe daha da sinirlenecek!
Başımı çevirince karşımda İslam'ı gördüm. Yataktan çıktığı gibi gelmişti. Ona şaşkınca bakarken kolumu tutması babamı da durdurup "Mesme hiç bir yere götürülmüyor! Eve destursuz gelip düstursuz davranışınızı öylece bırakacağımımı sandınız!"dediğinde babam arkasını döndü. O an kolumdaki eli daha beter sıkılmaya başlandığında ev halkı dışarıya çıkıyordu.
"Bana bak vekil efendi kızımı alıp getiren sendin şimdi kalkıp aklını çelemezsiniz! Evleneceklermiş bir evden bir gül koparılır malum anasını alanda bu evde!"diye bağırmıştı. Annem bu sözleri duyarsa çok üzülür ve şu an babam da aynı şekilde sinirliydi. Kollarım iki adam arasında kalırken babam beni çekiştirip "Şimdi bırak o kolu yoksa çok kötü olur hem senin ne haddine o kolu tutmak bırak!"dediği anda gözlerimde yaşlar inmeye başlamıştı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
🔖ANNEMİN DİYARI
SpiritualitéHayatım tam olarak Azerbaycan'lı annemin tatil için geldiği Türkiye de bin de bir olan ihtimal ile babama aşık olup evlenmesi ile başlamıştı. Sonra bizi terk edip gitmesi ve hasta olması ile gittiğim Bakü de bir milletvekiline hakaretten aldığım boy...