Media: Nikto
Smoke and Mirrors
„Ako... prečo?" habkal slová, kľačiac na zemi a pozerajúc na ňu ako na niečo neuveriteľné. A ako inak sa mal asi cítiť? Dievča, ktoré miloval, bolo v skutočnosti Eternálom.
Jedna jej časť sa dúfala, že ju spozná. No väčšia, racionálnejšia časť jej hovorila, že sa to nestane. Predsa len ubehlo veľa času. Ako by si mohol pamätať dievča spred osemnástich rokov? Musela preňho byť dávno minulosťou. On ju nemohol počas tej doby sledovať ako ona jeho. Nevidel ju zostarnúť ako ona jeho – niežeby ako Eternál starnúť mohla. Nebolo možné, aby si spomínal na jej tvár a už vôbec nie, aby si ju dal do súvisu s Mortalis.
A predsa pred ňou kľačal John, ktorý sa práve teraz pozeral na Alissu. Nemohla tomu uveriť a to, že na ňu nezabudol ju dojalo. Všetci ostatní smrteľníci z nej boli vydesení a pochybovala, že ak by sa s nimi stretla ako Alissa, tak by sa na ňu pozerali ako John, keby zistili, že je Smrť. Namiesto znechutenia mal John v očiach radosť z toho, že ju vidí.
Položila si ruku na hruď a prsty sa jej obtreli o Večné duše, ktoré so sebou všade niesla. Všimol si ich? Vedel, že ich celý čas opatrovala? Nemohol. Nikdy mu to nepovedala. Nikdy mu nepovedala, že naňho nezabudla. Nikdy mu nepovedala, že hoci je len obyčajný smrteľník, videla v ňom niečo výnimočné, čo nijak nesúviselo s mágiou.
„Vysvetlím ti to," povedala a stúpila o schod nižšie. Johnom mimovoľne trhlo a prekvapene na ňu pozeral či naozaj podíde k nemu. V tej chvíli sa však prudko postavil aj Vitar a upútal pozornosť na seba. Typické.
„Ja mám tiež veľa otázok a boli mi sľúbené vysvetlenia," povedal rázne. Keď sa všetci traja proroci pozerali na neho, sadol si. „A vypočujem si ich okamžite. Ako je tento muž súčasťou proroctva, ktoré je všetkým neznáme?!"
„Proroctvo...?" pokrútil John zmätene hlavou.
„Nikto si osud nevyberá," prehovoril Eniyan a Žena v bielom sa vedľa Mortalis uškrnula.
„Nikto neutečie pred osudom," dodal Muž v čiernom a začal schádzať dolu schodmi. Priestor sa nadýchla a premiestnila sa medzi Johna a Vitara. So širokým úsmevom nasmerovaným na Vitara dokončila: „Nikto nie je tým, za koho sa naozaj vydáva."
„Čo to má znamenať?!"
„Kto je Nikto?" spýtala sa Mortalis, ktorá správne pochopila dôraz, ktorý použili. Vedela, že áno, pretože úsmev Ženy v bielom sa po jej otázke ešte viac rozšíril.
„Vy viete, kto som?" Johnove oči sa rozšírili. Proroci vedeli informáciu, ktorú túžil vedieť zo všetkého naraz. Dnes sa ju dozvie. Mortalis ľutovala len to, že sa to všetko odhalí aj pred ostatnými a nebude to môcť spracovať sám.
Žena v bielom a Muž v čiernom, ktorý zišiel na jej úroveň, si vymenili pohľady a prikývli. Nastal čas, aby sa to dozvedel.
„Najprv musíš pochopiť, že pre bezpečnosť svetov neexistoval moment skôr, kedy by si sa mohol dozvedieť pravdu."
„Kto som?" jeho hlas znel ticho, no rázne. Chcel počuť pravdu. A všetci ostatní na ňu s napätím čakali tiež.
„Voláš sa Jed Jax Muir," začala Žena v bielom. „Priezvisko si zdedil po svojom otcovi. Meno ti dala tvoja matka pred päťstosedemdesiatimi dvoma rokmi."
Nikto. John Foster. Jed Jax Muir.
Muž pred ňou vyvalil na prorokov oči. Nikto, a už vôbec nie on, nečakal, že sa dozvie čosi také. Päťstosedemdesiatdva rokov a pritom vyzeral ako človek, ktorý má niečo vyše tridsať. Pohľady všetkých jeho spolupútnikov sa presunuli naňho. Dokonca aj Hugo Williams, ktorého šokovalo máločo, mal oči rozšírené od prekvapenia.
YOU ARE READING
Nythia ✔
Fantasy[Pokračovanie príbehu AZYL] Nythia je jedným zo siedmych svetov. Mocné a nesmrteľné bytosti ju prezývajú Ríšou klamov. Nič tam nie je tak, ako vyzerá, a nikto nie je ten, za koho sa vydáva. Nythia hraničí s Azylom, svetom smrteľníkov, na juhu a Sídl...