27ǂ Asterling and Moonecrol

9 2 0
                                    

Media: William Winston

Soundtrack: Warriors


Asterling and Moonecrol


7.3.1792

Ubehol rok odvtedy, čo sa vrátili na miesto, kde kedysi stálo mesto Asterling. Prinieslo im trpké spomienky na deň, kedy ich domov prestal existovať. No bolo to aj miesto, kde sa Solomon stal Poslom, čo nakoniec viedlo k tomu, že stretol Kaia, Amaltheu a Nisu. Bolo to miesto, kde William, Jessamine a Ann prvýkrát stretli Mailys, Francisa, Sonyu, Alexandra a Gideona. Bolo to miesto, kde Saylah naplnila svoj osud a stala sa Nasledovníčkou Času a kde William získal Znamenie Života. Nebolo možné zabudnúť, že to bolo miesto, kde väčšina z nich vyrastala a nikdy ho neprestanú volať svojim domovom. A v neposlednom rade to bolo miesto, o ktorom mala Vivian víziu a tá sa naplnila.

Na mieste, kde kedysi stál Asterling, už neboli ruiny, popol a prach. Stálo tam nové mesto. Bolo pomerne malé, no pre jeho obyvateľov to bol domov, po ktorom túžili. Od začiatku prác prešiel iba rok a proroci vedeli, že sa v budúcnosti bude tešiť dôležitosti.

Nové mesto sa volalo Moonecrol.

Trvalo im dlho, kým sa na tomto mene zhodli. Zaznelo veľa návrhov a prebehlo veľa hlasovaní. Nakoniec vyhralo Williamovo pomenovanie a celý nasledujúci týždeň sa museli pozerať na Mailysin namyslený výraz, že vyhral jej William.

Prvým starostom Moonecrolu sa stal Gideon Whitmore. Rozhodovali sa medzi ním a Solomonom Abernathym, ktorý Tobiasovi prišiel tiež ako rozumná voľba. Jeho otec bol predsa posledným starostom Asterlingu a Solomon ho častokrát sprevádzal na stretnutia a zasadania mestskej rady. Solomon odmietol. Byť starostom, ochrancom a partnerom Jessamine Fosterovej by bolo časovo náročné. Gideon bol ďalšou prirodzenou voľbou, keďže sa mal pôvodne stať správcom Sharmanovských obrovských pozemkov.

„Toto mesto potrebuje novú krv," vyhlásil William, keď sa Tobias durdil, že sa jeho priateľ nakoniec nestal starostom. Vyzeralo to, že to viac trápi jeho než samotného Solomona.

Súčasťou územia Moonecrolu bol aj les na jeho severnom konci. Bol to les, ktorým pútnici utekali, keď na nich zaútočili Lovci z Aldevaru. Pripadalo im to, ako by to prešla večnosť, odkedy sa to stalo.

William sa sem rád chodil prechádzať a práve dnes ho sprevádzala aj Mailys. Došli až k starému domu za kompcom. V tomto dome sa William spolu s Ann a Jessamine skryli pred Lovcami z Aldevaru a jeho Znamenie Života ich ochránilo. Williamovi to nikto nepovedal, sám to však ale tušil, že znamenie bolo dôvodom, prečo dokázal ochrániť mágiu svetov v Srdci a sám pri tom neprísť o život. Vitar mu to na vytrvalú žiadosť Saylah nepotvrdil, aby to William nebral ako výzvu dostávať sa do situácií, kde by sa mohol podobne ohroziť.

„Keď si mi ho opisoval, predstavovala som si ho ako väčšiu ruinu," priznala Mailys. Pre opis domu by použila analógiu so zaplátanými nohavicami a nebola by ďaleko od pravdy. Na niektorých miestach dom stále niesol stopy po požiari, keď bol Jed Jax ešte len batoľa. Na niektorých trámoch bolo vidieť, že už prežili kliatbu času a jednalo sa o drevo, ktoré použil John Foster, keď utiekal do lesa hľadať sám seba a nájsť niečo, čo by bolo len jeho.

„Tobias ho chodieval opravovať. To je to najlepšie, čo mohol spraviť bez toho, aby dom musel úplne zbúrať a nanovo postaviť. Opravoval ho na Jed Jaxovu pamiatku. Bol to jeho dom. Je pevný, nespadne nám na hlavu, keď doň vojdeme."

„Prečo by sme doň vchádzali?" pokrčila obočie a nedôverčivo sa naň pozrela. Ani po Williamových slovách nemala pocit, že sa pozerá na stabilnú stavbu. Dom bol opravovaný doskami dreva rôzneho druhu. Stavila by sa, že Foster bral do ruky všetko, čo ostatní pri stavbe vlastných domov už nepotrebovali. Presne vedela, že okenné rámy sú z dreva, ktoré používali ona s Williamom. Schody sú z Fosterovho domu. Strecha bola zalátaná drevom od Whitmorea a Abernathyho.

Nythia ✔Where stories live. Discover now