01ǂ The Truth and the Invitation

27 3 0
                                    

Media: Rupert Rothschild


The Truth and the Invitation


20.1.1791

Dvanásť ľudí prešlo cez neviditeľný vchod do Principia, ktoré predstavovalo začiatok ríše, ktorá sa pred nimi zjavila. Principium samotné nebolo rozľahlé. Predstavovalo útes, ktorý sa ťahal pozdĺž južnej hranice so svetom smrteľníkov. Zrak smrteľníka, ktorý mohol prejsť iba jediným otvoreným vchodom do Principia, by nebol schopný zazrieť ani jeden z jeho koncov. Nikto sa však nikdy nepozeral, kam až útes viedol. Všetkým vždy padal zrak na to, čo sa tiahlo pred nimi.

Nythia.

Aby sa však dostali na polostrov pred nimi, museli prejsť visutým mostom tak dlhým, že trvalo takmer šesť hodín, kým ho bežný smrteľník dokázal prejsť. Most viedol na rozhranie dvoch z piatich častí, z ktorých sa skladala Nythia. Na juhu sa premieňala z východu na západ púšť na lesy rôznych pásiem. Na severe sa jazerná oblasť strácala v ľadových horách. V strede Nythie sa nachádzal Arguisse – zámok vo vzduchu, ku ktorému viedli obrie schody, lemované kamennými, okrídlenými strážcami, ku ktorým viedla brána zobrazujúca Život a Smrť. V Arguisse sídlil Vitar s Lady Ayslin. Kým Lady Ayslin vstupovala do snov ľudí a bytostí, Vitar dohliadal nad existenciou všetkého v Nythii.

Nythia totižto nebola len Ríšou klamov, ale aj Protektorátom Života. Všetky tvory a rastliny, ktoré existovali v hociktorom zo svetov, mali v Nythii svojich zastupiteľov. Podnebie Nythie sa prispôsobilo všetkým druhom a mohli tak prežiť v Horách ozvien, Pennských jazerách, Stratených púšťach, Nekončiacom lese, Tempestovom mori či v Oceáne chaosu. V blízkosti Arguisse si našli svoj domov zastupitelia druhov z Ríše dobra, Gilthu. Naopak, vo vzdialených a temných zákutiach Nythie sídlili temné tvory Cranu, Ríše zla. Každý a jeden druh však musel mať svojho predstaviteľa v Nythii. Vitar dohliadal na to, aby žili všetky druhy– dobré či zlé, pretože všetky mali svoje miesto v danom svete. Ak by zlyhal a z daného druhu by v Nythii zomreli všetci jeho predstavitelia, tento druh by vyhynul aj vo svete, ktorý osídľoval. Ocitli by sa v ríši Mortalis za Re'firem. Re'firem, Koniec reality, sa nachádzal na severe Nythie a oddeľoval ríšu Života od ríše Smrti, odkiaľ sa nikdy nikto nevrátil.

Štyri oblasti boli pred narušiteľmi chránené štyrmi generálmi, ktorí sa zodpovedali priamo Vitarovi. Strážili Nythiu zo svojich sídel, ktoré boli v blízkosti Arguisse, keby ich pán s lady potrebovali v ochrane. Odkedy pred stovkami rokov Heylel uniesol Ayslin, Vitar si dával neskutočne záležať na tom, aby Firdaus, Dárys, Kaede a Etherea podávali pravidelné hlásenia.

No práve kvôli tomu, že sa Vitar najviac obával útoku magickej bytosti, si menej všímal smrteľných návštev. Hoci počas šiestich hodín cesty cez most, by ich mohol zazrieť jeden z generálov či samotný Vitar, Hugo sa za tie roky naučil, ako prechádzať večne sa meniace Tempestové more, ktoré delilo pevninu Nythie od Principia. Približne dve hodiny smerom na východ sa nachádzali do útesu vytesané schody, ktoré viedli nadol k moru. Už to bolo dávno, čo si tam v malej jaskyni skryli Ruth Clareová, Hugo Williams a Theodore Smith člny, ktorými mohli preplávať more, ak práve nepreukázalo svoju vražednú stránku v podobe obrovských vĺn. Neskôr, keď ich Teddy opustil, s Ruth prišiel na inú cestu. Nad rozbúrené more častokrát sadala hustá hmla a to bola príležitosť ako nepozorovane prejsť cez most. Vitar s generálmi však nebol hlupák a v tom čase Kaede s Ethereou posilnili hliadky na južných hraniciach v blízkosti mosta. No malí smrteľníci, ktorí oblasť dobre poznali, sa im dokázali prešmyknúť.

Hugo chcel nejaký čas po prechode vyčkať na hmlu. Nechcel riskovať jazdu v člnoch s dvanástimi ľuďmi, keď sa niektorí medzi sebou chceli prizabiť. Namiesto toho, aby im bol schopný vysvetliť ich ďalší postup, v Principiu vypukol chaos.

Nythia ✔Où les histoires vivent. Découvrez maintenant