Epilogue

8 2 2
                                    

Media: Jed Jax and Simone


Epilogue


7.2.2478

Mortalis sedela na svojom čiernom tróne v Ríši mŕtvych. Po tom, čo jej Jed Jax vrátil jej polovicu duše a mohla sa pohybovať po všetkých častiach svojej ríše, mala i tak najradšej túto miestnosť. Bola blízko Nikde, kde sídlil Jed Jax. Odmietal prijať druhú polovicu duše. Tvrdil, že si zaslúžil byť v Nikde rovnako ako všetky ostatné polovičné duše. Kým sa mohol stretávať s Mortalis, tak sa nesťažoval. A počas tých storočí, ktoré od ich smrti prešli, sa ani ona nesťažovala na čas strávený s ním.

Dnes však nebol deň, kedy by sa mohla šťastne usmievať na spomienky a spoločne strávený čas. K jej trónu sa totižto blížila Salira v spoločnosti Ženy v bielom, ktorá si už nejakú dobu hovorila slečna Stacey Spencerová.

Stacey Spencerová ju navštevovala dosť často, aby ju informovala o tom, čo sa deje vo svete živých. Navštevovala ju dokonca častejšie než Vitar, na ktorom bolo vidieť, že mu prostredie mŕtvych nerobí dobre. Mortalis vedela, že za života nebola so Ženou v bielom veľmi dobrá priateľka, no ich vzťah sa za tie storočia rozhodne zlepšil. Žena v bielom sa cítila vinná za smrť Mortalis a vysvetlila jej, tak veľmi ako len mohla, prečo k tomu došlo. Rozumela jej a prijímala jej snahu napraviť to, čo si myslela, že pokazila.

Smrť to však nebrala ako veľkú katastrofu. Hoci už nemohla vstúpiť na povrch sveta živých, rozhodne mala viac času starať sa o svet mŕtvych. Jej smrtky sem vodili duše a ona sa o nich starala. Párkrát sa jej podarilo prejsť na pomedzie medzi svetom živých a mŕtvych, keď sa tam vznášala duša, ktorej čas ešte nenastal. To boli vzácne chvíle, keď mohla nakuknúť do sveta živých a poslať tam utrápenú dušu naspäť.

Z pohľadu na Stacey Spencerovú vedela, že jej prináša katastrofu. Stacey bývala vždy veselá, alebo sa tak aspoň vedela tváriť. Teraz jej na tvári hral vážny výraz a jej rázny krok naznačoval, že času nie je nazvyš. Nadišla chvíľa. Vedeli to všetky tri. Hoci sa na tento okamih Mortalis pripravovala, nerobilo ho to o nič ľahším.

„Prišla si si preňho," povedala bez úvodu Stacey Spencerovej.

„Áno. Je načase, aby sa pridal k boju. Kvôli tomuto tu skončil," pripomenula jej.

„Pamätám si, ako si mi to hovorila," povzdychla si. „Poviem mu to sama. Aké hrozné to tam je?" spýtala sa a dúfala, že majú dostatok čas zabrániť najhoršiemu scenáru.

„Heylelovi sa podarilo získať Chaos na mieste, kde by ho nikto nehľadal. Vyvolal ho v Gilthe, priamo v Ríši dobra," Stacey pretočila očami. „Vždy mal sklony k irónii."

„Všetky svety mobilizujú svoje vojská," ohlásila Salira. „Možno je načase, aby Ríša mŕtvych znova raz pochodovala do sveta živých," navrhla.

„Ak budeme bojovať proti Chaosu, tak to bude určite nutné," prikývla. „Budeme však musieť počkať na finálny boj. Neviem, ako udržím duše v ríši živých, keď ja sama budem musieť ostať tu."

„To nebude až také hrozné," konečne sa Stacey usmiala. „Boj sa bude konať v Dávnom bojisku. A keďže je sčasti tvorený aj tvojou ríšou, tak sa budeš môcť zúčastniť boja."

„Heylel vedie boj na Bojisko, aby mal blízko do každého sveta a mohol ich tak ľahšie zničiť, je to tak?"

„Presne ako hovoríš, Mortalis. Ale všetko sa dalo do pohybu a vytvárame armádu väčšiu než tú, ktorú sme mali k dispozícii v Nythii. Jed Jax bude mať konkrétnu úlohu. Musí sa s niekým stretnúť a musíš mu dať presné inštrukcie, keď sa s ním o tom budeš rozprávať."

Nythia ✔Where stories live. Discover now