26ǂ Whitelaw and Whitmore

10 1 0
                                    

Media: Alexander White


Whitelaw and Whitmore





„Prečo mi to dávate?" pozrela sa Žena v bielom nechápavo na Gideona Whitea, ktorý jej podával Terru, akoby to bol svätý poklad.

Všetci pútnici stáli v trónnej sieni, pripravení rozlúčiť sa a vydať sa domov – nech si ho nájdu kdekoľvek. Ich úloha v Nythii bola ukončená a Žena v bielom na nich bola pyšná. Až do chvíle, kedy pred ňu Gideon hlúpo nepredstúpil a nepodával jej zbraň, ktorú ona nechcela a ani nemohla prijať.

Adae zatiaľ nikto netasil," začal Gideon, „Caelum je stratený v ríši mŕtvych a ja sa necítim hodný nosiť so sebou Terru. Napadlo mi, že by som ju mohol dať vám, kým znova nebude potrebná na bojisku."

Žena v bielom pokrútila hlavou. „Adae bude jedného dňa privolaný. Caelum nie je stratený. Je na správnom mieste, kde čaká, kým nadíde správna chvíľa a on sa vráti k osobe, ktorá ho bude môcť použiť," prezradila. „Čo sa Terry týka, pokiaľ zostane u vás, pán White, bude v dobrých rukách. Nechajte si ju."

Gideon rýchlo prikývol a zacúval k svojmu bratovi a Sonyi.

„Nebudem vás dlho zdržiavať," prehovoril Vitar zo svojho trónu. Proroci vedeli, prečo to chcel mať rýchlo za sebou. Spolu s pútnikmi mali totižto odísť aj oni dvaja a nemali sa mu ukazovať na oči, kým si to sám nerozmyslí. Nemohol sa na nich ani pozrieť, keď vedel, že tajili smrť Mortalis a premenu Lady Ayslin, ktorá ešte stále odpočívala vo svojej komnate a spamätávala sa z tej chvíle, čo bola Nočnou morou. „Určite sa všetci tešíte domov. Páni Whiteovci, je mi ľúto, že sme nedokázali zrušiť Kliatbu blížencov. Máte pred sebou posledné pokojné obdobie. A bude veľmi krátke. Ak vám môžem poradiť, využite ho na rozlúčku. Vaša nevraživosť voči sebe sa začne čoskoro prejavovať a bude sa len stupňovať. Skúste to nepredlžovať a rozíďte sa v dobrom."

Bratia prikývli a vymenili si smutné pohľady.

„Aby som trochu odbremenil vaše hádky – za odmenu, ako ste sa chceli postaviť Heylelovi, vám niečo prezradím," povedal a Žena v bielom pobavene nadvihla obočie. Vitar bol dnes v akejsi štedrej nálade. Svoje poznámky si však nechala pre seba, Whiteovci si zaslúžili aj nejaké slová útechy. „Alexander je skutočne zamilovaný do Sonyi. Vy, Gideon, nie. Pôsobila na vás kliatba a podvedome vás viedla k tomu, aby ste chceli zničiť ich vzťah. Podobne pôsobila aj na Alexandra, keď nedbal na vašu dohodu a dal sa s ňou dokopy. Mali by ste vedieť, že ste nikdy vedome nechceli zraniť toho druhého."

Gideon sklonil hlavu. „Ďakujeme."

„Vážime si to," pritakal Alexander a preplietol si prsty so Sonyou.

„Premýšľali ste o tom, kam pôjdete?" spýtala sa Žena v bielom.

„S Alexandrom sme sa dohodli, že ostaneme spolu," povedala Sonya, keď sa na ňu pozrel. Potom sa otočila k Johnom Lockwoodovi, ktorý bol v sieni prvýkrát spolu so zvyšnými Zberateľmi tajomstiev. „Chcete ma vziať domov. No domov idem iba za predpokladu, že so mnou ide aj on."

„Už tak Rada Starších upustila od podmienky daru magického predmetu," ozval sa Wilfred Mannel. „Rozhodnutie hlavne nie je na nás. Môžeme vás vziať oboch, no ak sa Rada rozhodne vyhnať ho, nikto s tým nič neurobí."

„A ak sa Sonya vráti s magickým predmetom? Unikátnym magickým predmetom?" upresnil Hugo Williams s významne nadvihnutým obočím.

„To by mohlo umlčať námietky Rady Starších," pritakal John Lockwood, ktorí bol jedným z nich.

Nythia ✔Where stories live. Discover now