The author comes in the end of the story and talks waaaaay too much

19 1 0
                                    


Nythia je príbeh, ktorý vznikol za zvláštnych okolností. Na rozdiel od mojich ostatných príbehov som nemala primárnu myšlienku, ktorej by som sa mohla chytiť a okolo ktorej by som stavala. V mojich poznámkach som však mala čiastkové príbehy, ktoré samy o sebe neboli zlé, ale chýbalo im čosi, čo by im dodalo iskru. Nedokázala som prísť na to, čo také by sa tam hodilo, no páčili sa mi a bolo mi ľúto zahodiť ich. Preto som si ich poukladala vedľa seba, uvažujúc, či by som niečo z toho nemohla pospájať.

A vtedy ma osvietilo!

Zazrela som medzi príbehmi spojenie, ktoré im dodávalo to, čo im samostatne chýbalo

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Zazrela som medzi príbehmi spojenie, ktoré im dodávalo to, čo im samostatne chýbalo. A zrazu mali svoje poslanie Lovci z Aldevaru, Eternáli i zlodej menom Nikto a to v jednom jedinom príbehu! Ríša, v ktorej sa mali udiať dôležité udalosti, dostala pomenovanie Nythia, pretože v tej chvíli som kdesi medzi svojimi zapísanými nápadmi zazrela práve toto slovo a už neprichádzalo do úvahy meniť ho. Ako sa hovorí (aspoň u nás na východe): sedelo to tam ako riť na šerbeľ .

Písanie Nythie bolo náročné, pretože v príbehu figurovalo veľa skupín postáv, ktoré sa navzájom prepájali a každá z nich musela dosiahnuť svoj údel a svoj koniec. Nehovoriac o tom, že všetci mali akýsi dopad na koniec príbehu, čiže to medzi jednotlivými dejovými líniami muselo sedieť a nič si nemohlo odporovať. A ako si ešte viac sťažiť písanie náročného príbehu? Paradoxne veľmi jednoducho. Vy, ktorí ste čítali aj predošlé príbehy, viete, že Somi si veľmi rada komplikuje život. Takže sa rozhodla, že príbeh Nythie bude predstavovať akýsi základ pre príbehy, ktoré sa na časovej osi stali neskôr. Takže nielenže museli jednotlivé udalosti sedieť v rámci tohto príbehu, ale aj v rámci tých ďalších (stress level rising!).

A) A teraz si ukážeme s čím všetkým udalosti v Nythii súviseli a aké narážky na nasledujúce príbehy v nej zazneli (na túto časť som sa tešila najviac, takže ňou aj rovno začnem).

1. Rody, jednotlivci a ich budúcnosť

FOSTER

Jessamine a Tobias Fosterovci sú predkovia Aarona Fostera, ktorého poznáte z príbehu Zberatelia tajomstiev. Obaja Fosterovci sú zároveň zakladateľmi mesta Moonecrol, v ktorom sa odohráva celý dej The House of Goodness a časť deja Zberatelia tajomstiev.

WHITE

Kvôli Kliatbe blížencov sa museli Alexander a Gideon navždy rozdeliť. Ich rozdelenie je spomínane ako v príbehu The House of Goodness ( 54. the memory of whiteness), tak i v Zberateľoch tajomstiev. (XXXIV. Ako sa rodia Zberatelia).

Alexander so Sonyou založili nový rod Zberateľov tajomstiev - Whitelaw. Alexander sa medzi Zberateľmi stal jedným z nich a dodržiaval ich zákony, čo mu včlenili do mena. Whitelawovci sa stali popredným rodom, ktorého členovia zasadali v Rade Starších. V Zberateľoch tajomstiev sme spoznali Molly Whitelawovú či Ann Whitelawovú.

Nythia ✔Where stories live. Discover now