Media: John Foster and Alissa
John and Alissa
Po tom, čo smrteľníci odišli s Vitarovým služobníctvom, ostali v trónnej sieni len Eternáli so svojimi Nasledovníkmi. Vitar stál ako socha pod schodmi k svojmu trónu a pozeral sa smerom, ktorým odišli. Žena v bielom ho pozorne pozorovala a snažila sa odhadnúť, čo sa mu odohráva v hlave. Ak sa znova jeho myseľ zabývala posledným dvojverším proroctva, mohol by vyvolať neželaný problém.
Smrť môže zomrieť a Život môže zabíjať.
Zaujímalo by ju, či by sa k tomu predsa len uchýlil. Či by bol schopný zabiť prvýkrát za svoju existenciu len preto, že sa obával tejto časti proroctva. Alebo by to urobil pre nejaký vyšší, vznešenejší dôvod? Zabil by, aby niekoho ochránil?
„Vitar?" oslovila ho Lady Ayslin, ktorá mu venovala znepokojený pohľad. Jej myšlienky sa museli poberať rovnakým smerom ako Ženy v bielom. „Dôjdu všetci pútnici do svojich izieb bezpečne?"
Vitar sa k nej obrátil, na tvári mal zronený výraz. „Naozaj si myslíš, že by som niekoho z nich zabil?"
„Pri tom dievčati to tak vyzeralo," odvetila.
„Slečna Sinclairová na teba rozhodne nebude mať pekné spomienky," dodala Žena v bielom.
Vitar si dal na čas, kým odpovedal. „Priznávam, že po vypočutí proroctva mi trochu... praskli nervy. Civilizovaní nie sú práve hostia, ktorých by som chcel mať pod svojou strechou. Hugo Williams by si zaslúžil hniť v temnici za to, čo všetko odtiaľto ukradol. A cítil by som sa bezpečnejšie, keby bol Nikto mŕtvy."
„Vitar!" varovne zvolala Mortalis.
„Ale nie, nechystám sa nikomu ublížiť," dokončil a zdvihol ruky, ako to robievali ľudia, keď chcú ukázať, že v nich nemajú žiadne zbrane. „Avšak, nemyslím si, že dokážem len tak nečinne sedieť a prizerať sa, čo sa deje v mojej ríši," prešiel pohľadom po každom z prítomných a jeho pohľad v takmer bielych očiach bol jasný a hlas rázny. „Iste mi dáte za pravdu, keď poviem, že ani vy by ste sa neuchýlili k niečomu takému, ak by sa jednalo o vaše ríše, o vaše teritória, o vašich ľudí."
„Chystáš sa nás presviedčať o tom, že je nutné, aby si zasiahol," povedal Muž v čiernom.
„Na to človek nemusí byť ani prorok, aby to zistil," pretočila očami Žena v bielom. Všetkým bolo jasné, že k tomu dôjde. Vitar sa totižto nikdy nezaobišiel bez toho, aby sa nepokúsil ovládnuť situáciu, alebo presvedčiť ich, že sa mýlia. „Šetri si svoje hlasivky na to, aby si nám mohol neskôr hovoriť, ako to všetko nie je fér, dobre?"
„Nenechám sa komandovať vo vlastnom dome!"
„To nebude potrebné, pretože je nevyhnutné, aby si zasiahol nielen ty, ale my všetci," prehovoril Eniyan a proroci prikývli. Vitar sa zatváril rovnako prekvapene, akoby mu práve vrazili päsťou do tváre, a to Žene v bielom okamžite zlepšilo deň. „Nythia je centrom života a ak túto ríšu pohltí chaos, ohrozí sa tým aj existencia všetkých ostatných svetov. Ak by sa niekomu podarilo zničiť mágiu v Nythii, mohol by vyhladiť všetku mágiu navôkol. To je niečo, čo nesmieme dopustiť. Heylel svojimi machináciami priniesol boj sem a my ubránime nielen Relikviu, ale aj tento svet."
„Znamená to to, čo si myslím, že to znamená?" spýtala sa opatrne Sen, kým jej druh nenachádzal slová.
„Áno," prikývla Žena v bielom. „Zvolajte svojich generálov. Je načase zasiahnuť."
YOU ARE READING
Nythia ✔
Fantasy[Pokračovanie príbehu AZYL] Nythia je jedným zo siedmych svetov. Mocné a nesmrteľné bytosti ju prezývajú Ríšou klamov. Nič tam nie je tak, ako vyzerá, a nikto nie je ten, za koho sa vydáva. Nythia hraničí s Azylom, svetom smrteľníkov, na juhu a Sídl...