Media: Solomon Abernathy
Glimpse of a future and Close Death
Rupert sa klepal od strachu.
Nič nebolo desivejšie než sa ocitnúť na bojisku slepý. Musel sa spoliehať na svoje zvyšné zmysly, no všade okolo vládol taký zmätok, že nevedel, na čo sa sústrediť. Jediné, čo ho uzemňovalo bola Vivianina ruka, ktorá zvierala tú jeho.
Za dunou, pri ktorej sa krčili, počul nárazy kovu o kov, mľaskavé zvuky, keď meč našiel telo a hneď ho aj opustil, výkriky ako ranených, tak aj útočiacich. Do toho všetkého k nemu doliehal dupot obrov, ktorí neskôr začali silou Lady Ayslin padať, čo bol ešte hrôzostrašnejší zvuk. Niekedy v tejto chvíli ho opantal zlý pocit, ako šiesty zmysel, že sa na nich niekto vrhá. Hoci ho nevidel, cítil na sebe tieň útočiaceho a prievan prichádzajúci zhora. Vtom Tobias zakričal, že sa musia okamžite pohnúť, pretože na nich padá spiaci obor. Rupert nemusel vidieť, aby vedel, že to nemôžu stihnúť. Prezradilo mu to Vivianino stisnutie ruky, Tobiasov krik a Abelov plačlivý hlas.
Nestali sa však rozpučenou plackou pod kamenným telom obra. Namiesto toho Rupert zacítil ten odporný pocit, akoby sa predieral cez úzku rúru príliš rýchlo. Žena v bielom ich premiestila. Už kvôli chaosu bitky a strachu zo straty zraku mal roztrasený žalúdok. Táto cesta mu ho obrátila naruby. Tobias ho ešte stihol natočiť tak, aby neovracal nikoho z nich. Abel zvracal neďaleko neho.
„Musíme vás odtiaľto dostať," povedal hlas, patriaci Kaiovi.
„Sme ešte ďalej od Jessamine než sme boli," povzdychol si Solomon. Rupert pod nohami cítil pevnú zem a vo vzduchu cítil ihličie. Boli v Nekonečnom lese. Konečne sa pri chôdzi a behu nebudú potácať pieskami.
„Jessamine je v bezpečí," povedal mu Tobias. „Je mimo boja. A keďže som na bojisku videl Theodora a Saylah, ktorí s nimi mali byť až kým nesplnia svoju úlohu, tak si dovolím tvrdiť, že sú v poriadku a ešte aj splnili svoju úlohu."
„Ty sa o ňu nebojíš?" oboril sa na neho.
„Solomon," začal varovným tónom Kai, „na toto teraz nie je čas. Keď tvrdí, že je v poriadku, tak je v poriadku. Mali by sme sa sústrediť na ostatných. Pred chvíľou som cítil niečo hrozné. Akoby sa za nami načahovala Smrť. No keď sme utekali, počul som kričať Civilizovaných, že sa nemusia báť, lebo Smrť je mŕtva."
„To nie je možné," Rupert by bol prisahal, ako v Solomonovom hlase počul, že krúti hlavou.
„Ale je. Aj Eternáli môžu zomrieť. Povedala mi to Amalthea. Nehovoriac o tom, že svetmi kolujú reči, že..."
„Smrť môže umrieť a Život môže zabíjať," Rupert si spomenul na slová, ktoré William predniesol v trónnej sieni. „Je to súčasťou proroctva. Ak niekto zabil Mortalis, tak má naša strana o jedného Eternála menej," skonštatoval a vôbec sa mu to nepáčilo. Možno preto ich Priestor zachránila. Potrebovali každého vojaka.
„Naša strana," natiahol provokačne Tobias, ale Rupert počul, že mu na perách pohrával úsmev. Aké zvláštne, že hlásky znejú inak, keď sa ľudia usmievajú.
„Viem, čo od budúcnosti chcem," vyhlásil a Vivian mu pevne stisla ruku. Predstavil si ju, ako sa na neho hrdo usmieva. Dúfal, že nebol ďaleko od pravdy.
Práve sa vedľa neho nadychovala, aby mu niečo povedala, keď jej namiesto toho spomedzi pier vyšiel výkrik. Rupert cítil, ako jej ruka ochabla v tej jeho a podľa rýchleho pohybu, ktorý započul a šuchotavých zvukov si domyslel, že Vivian odpadla a Tobias ju zachytil.
YOU ARE READING
Nythia ✔
Fantasy[Pokračovanie príbehu AZYL] Nythia je jedným zo siedmych svetov. Mocné a nesmrteľné bytosti ju prezývajú Ríšou klamov. Nič tam nie je tak, ako vyzerá, a nikto nie je ten, za koho sa vydáva. Nythia hraničí s Azylom, svetom smrteľníkov, na juhu a Sídl...