البارت ٣٤

938 54 2
                                    

#حصري
#بسم الله الرحمن الرحيم

لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين استغفرك اللهم واتوب اليك

أحفاد السياف

نداء علي

🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

احتلت ملامحها غيمة من الضجر، انتزعت من بين يديه المنشفة وتحدثت بصوت يقترب إلى الصراخ

انت بقالك يومين تقريباً مش بشوفك ورحيم بيه بايت برة، ممكن أفهم فيه إيه

ابتسم باشتياق إليها وإلى غضبها

اهدي الاول يابت خالي، مفروض إنك كبرتي عالعصبية والمناهدة

وكزته قائلة

وعندك نفس تتمسخر كمان، كنت فين يا نوح ورد عليا عدل احسنلك.

تركها واقفه واتجه نحو فراشه قائلاً

هجولك يا مدام، رحيم بيه تلاجيه بيطمن على بت حسن، حبيبة الجلب.

مطت شفتيها قائلة

فزورة دي يعني ولا ايه.

تنهد بضيق

لاه، سلمان كلمني المغربية، حكالي ان حسن ومرته وصلوا المستشفى الفچر، انتِ خابرة إن بيتهم چار المستشفى، رنا كانت حالتها صعبة وشكل أبوها معرفش يتصرف، وداها عند سلمان واترچاه يلحجها.

هرولت إليه قائلة

والبنت حصلها إيه، ورحيم فين وازاي تسيبه لوحده مع الطور ده، ممكن يضايقه؟!

نوح بهدوء

وبعدين معاكِ، جولتلك متشتميش عليه، الله يسهله وخلاص.

استنكرت دفاعه عنه

ولسه بتدافع عنه، المهم حصل ايييه؟!

نوح : ولا حاچة، رحيم حاول يشوفها بس حسن اتعارك معاه، ولما سلمان كلمني رحت المستشفى خدت رحيم ومشينا، البنت حالتها صعبة، على كلام سلمان رافضة تتكلم ومحتاچة دكتور نفسي.

ميادة : منه لله أبوها، وانت زعلان لأني بقول عليه طور، اومال هو ايه؟!

نوح بجدية : تفتكري يعني حسن هيفرح لو بته حصلها حاچة، احنا ساعات بنشوف تصرفات عيالنا دلع وكلام فاضي، وهو ده كان تفكيره، صمم انها تتخطب وحسبها غلط، ولو شفتيه دلوك هيصعب عليكِ حاله، واحنا في الأول والأخير كان ما بينا عشرة وعيش وملح .

ميادة : وهو لا راعى عيش ولا ملح ولا أي حاجة.

نوح : ولو، إحنا نراعي يا ميادة، ولاد الأصول بيعرفوا اللي ليهم واللي عليهم.

ميادة : طيب يا سيدي، مش قادرة والله اجادلك، فين رحيم؟!

نوح بتعب : نزل هالشركة، جالي في شغل مهم، بس كانه رايد يتهرب مني بعد اللي حصل،تنهد بضيق قائلاً

أحفاد السياف (امواج قاتلة٣)حيث تعيش القصص. اكتشف الآن