Kapitola 10. (část třetí)

2 0 0
                                    

Bylo poznat, že i Mommyna poznala, že je v průseru. A ještě větší strach měla v momentě kdy se ten drtič dal do pohybu. "Co jste to provedli!? Uděláte ze mě jeho součástí! To mi nemůžete udělat!" křičela na nás, zatímco se marně snažila vymanit ze sevření drtiče. Bylo opravdu uspokojivé sledovat jak trpí, ale jak řekla, že nechce být něčí součástí, u mě vyvolávalo otázky. Rozhodl jsem se pro velmi riskantní nápad, který by absolvoval jedině blázen. Vypnul jsem totiž ten drtič. Můj bratr to nechápal, ale ještě víc to nechápala Mommyna. Asi už počítala s tím, že chcípne a najednou nic. Pak jsem přišel blíže k ní a řekl jsem: "Takže mě poslouchej. Určitě jsi si plně vědoma toho v jaké situaci jseš. Jsem však ochoten tě nechat žít, ale musíš nám popravdě odpovědět na naše otázky.". Mommy chvíli váhala, ale nakonec se rozhodla, že na naše otázky odpoví. "Začnu zlehka. Kdo zabil Radkova strýce?" položil jsem svoji první otázku. "Byla jsem to já. Elliot Ludwig tak přikázal a já se musela podřídit." řekla Mommy. "Čí součástí jsi se nechtěla stát?" zeptal jsem se. "Prototypa, pochopitelně. Pokud nás nemůže zachránit, použije nás na své vlastní účely. A není to nic pěkného." řekla. "A šlo by to nějak specifikovat?" zeptal se můj brácha. "Když se to tu opustilo, Prototype se dostal k plánům na sestavení hraček. Jeho práce je tak perfektní, že kdybyste dali vedle sebe Huggyho z Prototypovo výroby a normálního Huggyho, mohli byste se snažit jakkoliv chcete, ale rozdíl nenajdete." řekla Mommy. "To ale neodpovídá na to proč je to tak zlý." upozornil ji můj bratr. "Však já ještě neskončila. Dokáže je sice velmi přesně sestavit, ale nedokáže je přivést k životu tak jako Elliot Ludwig. Vymyslel však zařízení, které umožňuje je oživit, ale potřebuje takzvaný 'původní subjekt' a z něj vytáhne veškeré vražedné instinkty. Je to docela bolestivý proces a po dokončení té extrakce je původní subjekt úplně slabý, ale pořád může zabíjet, pokud se z toho vzpamatuje." vysvětlila nám Mommy. "A ty se obáváš, že by ti to mohl provést, že?" zeptal jsem se. Mommyna přikývla a dodala k tomu: "No, ono mě to nejspíš čeká tak jako tak. Prototype jistě bude zklamán až zjistí, že jsem vás nezabila a rozhodne se mě zužitkovat na 'mé lepší já'.". Je vidět, že Prototype je zde velmi obávaný jedinec. "A je tu ještě někdo, kdo by nás mohl ohrozit?" vyzvídal můj brácha. "Pokud jde o druhořadé překážky, je tu P.J a pár malých Huggýků. Pokud jde o tvrdší soupeře, je tu Boxy Boo a velmi brzy to bude i Huggy Wuggy. Kromě nich je tu však ještě jeden velký hráč, který to pěkně dlouho táhne s Prototypem. Možná není jeho jméno vyslovováno s takovou hrůzou jako u Prototypa, ale pokud víte o tomhle chlapíkovi, v ten moment nemůžete nikomu důvěřovat, ani sami sobě. Jeho schopnosti tvorby iluze jsou tak mocné, že tomu každý uvěří. Jeho jméno je Puppet King. Víc už nevím." řekla Mommy. Jelikož jsme se už dozvěděli všechno co jsme považovali za nutné, rozhodli jsme se, že Mommy Long Legs necháme uvězněnou v drtičce a odejdeme pryč. Když jsme jí toto rozhodnutí sdělili, nebyla z toho moc nadšená, ale tak trochu s tím počítala, a pokud by ji našel Prototype, musel by si ji ještě vyprostit ze spárů drtičky. Za námi se otevřela vrata a my dva jimi prošli. "Pokud je to o tom iluzionistovi pravda, pak je otázkou jestli i ta Mommyna teď nebyla iluze." řekl najednou Gregory. "To by bylo víc než pravděpodobné. Možná už o nás věděl celou dobu a mohl si s námi pohrát. Možná že vyčkával na vhodnou příležitost, ale pokud je pravda, že tohle velké zvíře spolupracuje s Prototypem, určitě by si dobrovolně nenechal ujít příležitost, aby nám pěkně zavařil. Tady ale nemůžeme nic brát za hotovou věc. Tady nikdy nevíš co se za chvíli stane." řekl jsem. Zbytek cesty jsme šli mlčky. Došli jsme do nějaké řídící místnosti, což se dalo usoudit podle velkého počtu obrazovek a všelijakých tlačítek. Porozhlédli jsme se po místnosti a snažili se najít něco, co by nám mohlo pomoci. Když jsem prozkoumával koš, našel jsem v něm poslední část kódu ke vlaku a světe div se, našel jsem v něm svázanou Poppy.

Cesta do pekelKde žijí příběhy. Začni objevovat