EPISODE 1

1.4K 42 0
                                    

Anna yang baru balik dari universiti nya masuk ke perkarangan rumah lalu memberi salam

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Anna yang baru balik dari
universiti nya masuk ke perkarangan
rumah lalu memberi salam.

"Assalamualaikum papa abang!".

"Ya waalaikumussalam Anna anak papa ni macam mana hari belajar ok?" Soal Dato Matthew.

"Ok je cuma penat sikit bila lah nak habis belajar ni Anna bosanlah asyik kena marah je dengan lecturer" ujar Anna sambil baring di peha papanya.

Dato' Matthew mengusap kepala anak perempuan nya sorang ni manja sungguh sama seperti arwah isterinya.

"Alah dik kan tinggal setahun je lagi habis kan terus lepas tu kau boleh kerja dekat syarikat papa" ujar Noah nesson abang nya.

"Kerja dekat syarikat papa macam tak best je, kenapa pula tak best?" Soal Dato Matthew.

"Ialah nanti papa asyik pantau Anna je lepas tu macam tak mencabar langsung Anna nak berdikari" ujar Anna sambil bermain dengan jari abang nya.

"Ok suka hati Anna lah papa ikut je janji Anna pandai bawak diri dan jangan manja sangat nanti orang tak suka faham" ujar Dato' Matthew Anna hanya mengangguk sikapnya manjanya kadang tak bertempat.

Noah nesson hanya melihat adik perempuan nya sorang ni comel cantik sama seperti arwah mama.

"Hm Anna ,Noah malam ni ada tetamu datang tau" ujar Dato Matthew tiba tiba.

"Siapa?, Bakal mama tiri korang".

"Hah!! " Terus Anna bangun dari baring nya dia memandang wajah papanya diikuti dengan Noah.

"What seriusly papa you want marry again!?" Soal Anna.

"Ya why not papa pun dah lama menduda lagipun arwah mama dulu pernah suruh papa kahwin lagi jadi papa ikut kan jelah" jawab Dato' Matthew senada.

Anna dan Noah memandang semasa sendiri kalau nak ikutkan nak marah tapi kesian papa tak berteman dan mungkin dia sunyi.

"Hm boleh tapi kami nak tengok dia lawa dan baik ke tak boleh?" Soal Noah nesson.

"Boleh nanti malam dia datang dengan anak dia" jawab Dato' Matthew.

"Hah papa kahwin dengan janda ke?" Dato' Matthew mengangguk kepala.

Anna dan Noah hampir tergelak tapi ditahan.

"Kenapa ada yang pelik ke?, Mereka telah melepaskan ketawa kecil.

"Patutlah papa suka dengan dia janda rupanya HAHAHA" ujar Anna masih ketawa.

"Haah lupa papa kan pencinta janda hahah huhu" tambah Noah lagi.

Dato' Matthew sudah memonyok mukanya dia tahu mesti anak nya akan cakap seperti itu tapi nak buat macam mana memang betul pun.

..

Waktu malam Anna bersiap cantik dihadapan cermin ia menyenakan baju dress panjang serta rambut nya dilepaskan lagi terserlah keayuan nya.

"Pakai simple je lah dik ni nak jumpa bakal mama tiri bukan bakal suami kau" ujar Noah nesson yang telah bersandar di pintu melihat adiknya bersiap.

MY OBSESION JACKSON WILLIAM [C]✅Where stories live. Discover now