"Hah.....hah Astagfirullahaladzim kenapa aku mimpi dia ya Allah" ujar Anna yang baru sedar dari mimpi.
Aish yang di sebelah nya mula tersedar akibat tindakan Anna yang bangun mengejut.
"Kau kenapa terkejut aku tahu tak hah kau mimpi apa sampai bangun macam tu kena kejar hantu ke apa".
"Sorry Aish aku tadi mimpi.....
"Mimpi apa cepatlah aku ngantuk ni esok nak kerja.
"Aku mimpi Jackson dia jumpa aku lepas tu kami berbaik semula" ujar Anna perlahan.
"See!, Kan aku dah cakap jodoh korang ni kuat and now sampai termimpi-mimpi asal kau rindu dia ke?" Ujar Aish melirik mengusik ke arah Anna.
"Diamlah pergilah tidur kata ngantuk bye good night" ujar Anna menukar topik dia malu untuk mengakui nya.
"Eleh jual mahal konon padahal dalam hati tu rasa macam nak peluk dia je kan" bebel aish sendiri.
Anna menutup telinga dan terus tidur tanpa menghiraukan bebelan kawannya.
"Anna bulan ni dah masuk 7 bulan kan kau tak rindu ke nak balik Malaysia" ujar Aish yang sedang makan aiskrim di taman bersama Anna mereka baru balik dari check up.
"Hm entahlah asal kau nak balik sana ke?.
"Ya aku nak balik sana lama aku tak jumpa family aku lagipun kita dekat sini dah 6 bulan aku rindukan Malaysia".
"Ye ke rindukan family or kau rindu Fahmi kan" ujar Anna.
"Alah yang tu pun aku rindu juga lagi pun kan kontrak aku dekat sini dah habis jadi aku nak balik Malaysia kau nak ikut" ajak Aish.
"Aku... Hm aku tak sedia lagi kalau boleh aku nak bersalin dekat sini tambahan pula Jackson dia ada dekat sini kalau aku balik sana mesti dia tahu".
"So kau nak buat macam mana kau nak lari lagi sampai bila Anna dengar sini kau tu isteri orang dan kau berdosa sebab tak jalan kan tanggungjawab kau sebagai seorang isteri malah kau tinggalkan dia.
"Tapi Aish aku betul-betul tak sedia aku perlukan ruang untuk diri aku sendiri dan aku tak ada sesiapa di sisi aku sekarang ni selain kau.
"Ya aku faham tapi tolong lah jangan tipu diri kau sendiri nanti kau juga yang akan menyesal kau tak rasa ke mimpi kau tu macam pertunjuk dari Allah" ujar Aish.
Anna terdiam dan cuba mengingati kembali mimpi tersebut ada betulnya juga tapi dia tak bersedia lagi.
"Aku minta maaf ya Allah aku tak bersedia lagi untuk berjumpa dengannya ya Allah semoga kau panjangkanlah jodoh kami" ujar Anna dalam hati.
...
Anna yang tiba di lapangan terbang Rusia bersama dengan Aish mereka berjalan berdua sementara Anna berhenti sekejap lalu duduk di bangku lenguh kakinya ya mereka balik ke Malaysia kerana Aish memaksa.
YOU ARE READING
MY OBSESION JACKSON WILLIAM [C]✅
RomanceJackson William seorang lelaki yang suka akan sikap manja, seorang CEO berusia 30 tahun lelaki yang sikapnya tidak menentu boleh dikatakan dingin diluar sweet di dalam. Suatu hari Jackson telah di arahkan oleh mama angkat nya untuk berkahwin kerana...