EPISODE 9

737 18 1
                                    

"Hai Anna awak sorang je ke?

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Hai Anna awak sorang je ke?.

"Eh prof ya saya sorang je ni prof nak pergi mana ni" soal Anna yang sedang mengemas barang nya masuk dalam beg.

"Saya nak pergi lunch jom teman saya nak, hm boleh saya pun tak de teman ni jap saya kemas barang jap".

Adrian sudah tersenyum lebar gembira bila ajak kan nya di terima.

"Kau sedia awal awal aku tengah on the way, baik tuan.

"Anna awak ok tak ni kenapa nampak murung je ni, hm tak ada apa saya cuma penat sikit.

"Awak jangan tipu saya lah Anna saya ni lagi tua dari awak dan saya tahu muka orang ada masalah macam mana" ujar Adrian dia menatap wajah Anna.

Anna menjadi kekok nak menipu tapi tak pandai.

"Tak apa awak cerita je dekat saya mana tahu hilang sikit beban awak tu, saya sebenarnya...

"Saya sebenarnya macam tak sedia lagi nak kahwin sebab saya takut kehidupan lepas saya kahwin semua akan berubah.

"Kenapa awak tak batalkan perkahwinan tu dulu, tak boleh saya takut papa saya marah dan saya tak nak kecewakan dia" ujar Anna kendur.

"Awak perlu bagi ruang pada diri awak Anna jangan paksa diri tu nanti awak juga yang terseksa" ujar Adrian.

Makanan dan minuman pun sampai," dah awak minum dulu rehatkan minda awak saya tahu macam mana rasa hidup macam awak sebab saya dah pernah rasa dulu.

"Hah prof pun pernah kena kahwin paksa macam saya juga ke?" Soal Anna Adrian mengganguk.

"Tapi masa hari perkahwinan tu saya lari tinggalkan Malaysia dan now saya datang balik untuk tebus kesalahan saya" Anna terdiam bila mendengar ucapan Adrian.

Anna tak mensyak Adrian cuma dia pelik sikit.

"Anna jom saya hantar awak balik , habis tu kereta saya macam mana?" Soal Anna dia menahan matanya daripada tertutup dia tak pasti kenapa tapi kepalanya turut pening.

"Tak apa esok saya ambil awak pergi kojel ok, tak apalah susahkan prof je.

"Tak ada susahnya bukan selalu Anna awak ok tak ni muka awak pucat tu jom saya hantar pergi hospital nak.

"Saya ok cuma pening sikit mungkin cuaca kot, dah jom kita balik risau lah saya tengok muka awak tu.

Di dalam kereta Anna sedaya upaya melawan sakit yang dia tanggung pening mengantuk ia bersatu.

Dan akhirnya Anna tertidur kerana terlalu mengantuk.

Anna terbangun ia membuka mata perlahan lahan sambil memegang kepala nya yang berdenyut-denyut mata nya menterjemahkan persekitaran.

Ia berada di dalam bilik tapi peliknya bukan biliknya mewah cantik dan juga luas.

Anna bangun dari baring nya dia cuba berdiri tapi tak boleh kenapa kepalanya pusing.

MY OBSESION JACKSON WILLIAM [C]✅Where stories live. Discover now