Hari ni Anna tak lalu nak makan kerana Jackson selalu balik lambat dan juga dia tidur sudah tak sebilik dengan Anna.
"Aku tak tahu apa salah aku Aish aku rasa dia macam tak suka aku mengandung atau pun dia tak sayang kan aku" ujar Anna kepada Aish.
"Apalah cakap macam tu mungkin dia stres kerja kot senang macam ni korang bincang elok-elok tanya dia kenapa dia berubah macam tu ingat jangan ikutkan sangat perasaan tu" ujar Aish.
Mereka menamatkan panggilan telefon selepas Anna mendengar bunyi enjin kereta Jackson yang baru balik dia berlari menuju ke pintu untuk menyambut kepulangan suaminya.
"Hai abang Anna rindu lah dengan abang boleh tak Anna nak peluk sekejap je" ujar Anna lembut.
Jackson hanya diam tak membalas selepas beberapa minit dia melepaskan pelukan lalu naik ke atas meninggalkan Anna sendirian di bawah tanpa bercakap sepatah kata pun.
Terus mengalir deras air mata Anna pedih hatinya bila Jackson mengabaikan dia seperti tunggul.
"Abang dah tidur ke Anna ada benda nak bincang dengan abang ni" ujar Anna lembut dia melihat suaminya sedang bermain telefon sambil tersenyum.
"Abang bolehlah tak kita bincang pelease kenapa sejak dua menjak ni abang selalu balik lewat lepastu kenapa abang dingin dengan Anna" soal Anna tapi Jackson tak memperdulikan dirinya.
Jackson masih leka bermain telefon pertanyaan Anna seperti angin berlalu.
Anna bangun melangkah ke arah sofa dan merampas telefon Jackson dia melihat Jackson berbalas mesej dengan seorang wanita.
Dia mencampak telefon itu ke dinding hingga berkecai Jackson terus bangun menatap tajam ke arah Anna.
"Kau ni dah kenapa hah!, Awak tanya saya kenapa awak tu kenapa!".
"Oh patutlah kebelakangan ni balik lambat rupanya dah ada perempuan lain!".
"Kalau ya pun apa masalah dengan kau aku lelaki boleh kahwin empat serta aku mampu apa kau boleh buat" ujar Jackson sinis.
"Jadi selama ni awak hanya mempermainkan saya je ke and semua janji awak tu palsu serta awak dah tak sayang kan saya!" Bentak Anna.
Jackson terdiam dia melihat ke arah lain daripada melihat muka Anna yang basah dia penuhi airmata.
"Kalau awak tak nak anak ni saya boleh pergi dari hidup awak tapi kenapa awak buat saya macam ni apa kurangnya saya Jackson".
"Kau tahu tak kau tu jijik sebab kau pernah mengandungkan anak Hayden dan kau gugurkan kandungan tu betul kan!" Tengking Jackson kembali Anna terus terdiam.
"Asal kau diam memang betul kan entah entah budak yang kau kandung tu bukan anak aku kan!".
Anna menggeleng kepala dia tak percaya Jackson berkata bergitu dengan dia.
"Tak semua tu dah lepas dan anak tu bukan anak heyden tu anak abang" ujar Anna lembut dia berusaha menyakinkan suaminya.
"Cukup aku dah muak dengan semua ucapkan kau aku sebagai seorang suami sangat kecewa sebab ada isteri macam kau!.
"Habis tu awak nak saya buat apa lagi Jackson supaya awak maafkan saya awak nak ceraikan saya lagi macam tu.
"No tak semudah itu kau ingat senang ke aku nak dapatkan kau ,tapi aku akan buat kau terseksa sampai aku puas hati.
Jackson terus meninggalkan Anna sendirian dia keluar dari rumah.
Anna menangis teresak esak sambil menepuk nepuk dada nya sakit ya Allah.
"Apa yang aku nak buat untuk dia percaya kan aku balik ya Allah".
...
Keesokan harinya Anna tidur berasingan dengan Jackson itupun kerana arahan suaminya dia hanya turuti saja.
Ting...tong
Loceng rumah berbunyi Anna melangkah ke ruang tamu untuk membuka pintu.
"Hai ni rumah Jackson kan, ya cik siapa ya?.
"Kenalkan nama i melur girlfriend Jackson William and you ni maid dia kan" ujar melur.
Anna menahan rasa sakit bila Jackson memanggil nya maid.
"Ya saya cik sila kan masuk nanti saya panggilkan Jackson " ujar Anna.
"Eh melur rindunya i dengan you bila sampai " ujar Jackson yang baru turun dari tingkat atas.
"Hai baby i miss you i baru je sampai you kenapa maid you tu lawa sangat i takut lah you tergoda dengan dia" ujar melur memandang Anna.
"Buat apa i nak tergoda dengan dia baik i tergoda dengan you lagi cantik kan sayang " ujar Jackson mencuit dagu melur lalu melirik ke arah Anna.
Anna menuju ke biliknya dia mengunci pintu lalu menangis kesakitan hatinya sambil mengusap perut nya yang baru masuk 3 minggu masih kecil.
"Sayang mama tak kuat tolong teman mama ya sayang mama janji kita akan keluar dari sini papa dah tak sayang kita" ujarnya.
Anna menangis sampai tertidur dia tersedar sudah 8 malam dia perlu menyiapkan makan malam.
Dia berjalan menuju ke dapur dia terdengar perbualan melur dan Jackson yang berpelukan sambil menonton tv.
Hati Anna seperti dihiris pisau melihat ke mesraa mereka adakah dia patut mengundur diri.
"Hoi! Kau termenung apa dekat situ pergi masak sana aku dengan melur dah lapar dah ni" ujar Jackson kasar sempat dia mengcium pipi melur.
Anna mengganguk dia ke dapur untuk mengucapkan hidangan selepas siap dia memanggil mereka untuk makan.
"Eii tak sedapnya macam mana you boleh ambil maid macam ni dia ni pandai masak ke tak boleh sakit perut i macam ni" ujar melur gedik.
"Kau ni memang tak reti masak ke kenapa kuah ni masin hah!" Bentak Jackson.
Anna mencuba rasa kuah itu ok saja sedap.
"Tak ada pun masin ok je" ujar Anna.
Jackson mendengus kuat dia menuang kuah itu atas kepala Anna lalu membaling pinggan itu ke lantai.
"kau nak cakap aku menipu lah kalau tak pandai masak tu mengaku jelah jom sayang kita makan dekat luar je jijik aku tengok muka dia ni" ujar Jackson dia menarik tangan melur melangkah keluar.
Anna terduduk di situ sambil menangis dia mengutip pinggan kaca yang berkecai di lantai.
Mata Anna tak pernah berhenti menangis Jackson selalu membuat hatinya sakit sangat.
Waktu subuh Anna membuat keputusan untuk keluar dari rumah itu secara senyap dia tak mampu ingin berkongsi syurga serta hatinya tak kuat untuk menghadapi ujian ni.
"Selamat tinggal abang andai kita berjodoh kita akan berjumpa suatu hari nanti i will miss you Jackson William".
Adu tak jadilah sedih nya saya yang tak kuat ni😭 harap ok lah ya saya akan cuba lagi👌.
YOU ARE READING
MY OBSESION JACKSON WILLIAM [C]✅
Storie d'amoreJackson William seorang lelaki yang suka akan sikap manja, seorang CEO berusia 30 tahun lelaki yang sikapnya tidak menentu boleh dikatakan dingin diluar sweet di dalam. Suatu hari Jackson telah di arahkan oleh mama angkat nya untuk berkahwin kerana...