Selepas beberapa hari sohpia menjadi mama tiri mereka semua nya baik sohpia pun sudah mula rapat dengan Anna mereka sudah seperti kawan sudah tidak janggal lagi seperti mula kenal dulu.
"Hem mama, ya kenapa sayang" sahut sophia dia dan Anna sedang membuat kek coklat kegemaran Dato' Matthew.
"Mama tak nak ke ajak papa pergi bercuti ke maksud Anna pergi honeymoon" ujar Anna yang sedang memecahkan telur di dalam mangkuk.
"Mama ada terfikir juga tapi tak nak lah sebab kami ni dah tua dah tak manis nak pergi honeymoon lagi pun papa kan selalu sibuk" ujar sohpia dia memasukkan adunan kek di dalam ketuhar.
"Alah mama dengan papa bukan tua mana pun papa baru 50 mama pulak muda lagi kan 40 hah bukan jauh sangat pun bezanya" pujuk Anna lagi.
"Tak apa nanti Anna pujuk papa kita pergi sekeluarga nanti baru best kita pergi ramai ramai" ujar Anna ceria.
Sohpia hanya mengangguk dan tersenyum dia melihat gelagat Anna comel barulah dia merasa macam mana ada anak perempuan.
"Mama Anna dah lama nak tanya nya tapi mama jangan paksa diri tau kalau tak boleh jawab", ya apa dia tanya je in Shaa Allah mama boleh jawab.
Anna tersenyum,"hm macam mana mama boleh kenal papa eh?" Soal Anna.
Sohpia tersenyum dia sudah agak mesti Anna akan tanya juga soalan ni.
"Ok lah macam ni mama sebenarnya ialah kawan kepada arwah mama kamu" jawab sohpia.
Anna terkejut dia mula berfikir adakah ini ialah perampas.
"Anna jangan terkejut dulu mama tahu mesti Anna fikir macam tu kan tapi sebenarnya sebelum arwah meninggal dia pernah merayu dengan mama supaya ganti kan tempat nya selepas dia pergi.
Arwah mama Anna meninggal kerana kenser jantung tahap 4, " dia cakap tolong jaga anak dia serta tolong jadi isteri kepada papa kamu " terang sohpia lagi.
Anna mula sedih bila teringat kembali arwah mamanya dia rindukan mamanya tapi Allah lebih menyayangi mamanya.
"Oh patutlah dulu mama selalu nak jumpa dengan mama ni rupanya sebab tu.
"Mama tahu mungkin agak terlalu cepat untuk semua ni tapi ini lah kenyataan dan sekarang papa Anna telah mengambil hati mama.
"Oh maknanya papa lah yang ngorat mama lah ni macam mana eh papa sweet tak?" Soal Anna sophia sudah merah pipinya.
"Dah lah kamu ni malu lah mama nak cerita semua tu biarlah rahsia, alah mama ni kedekut lah mesti papa tak sweet kan sebab dia garang ".
"Siapa yang garang?" Soal Dato' Matthew tiba tiba dia masuk ke dapur menuju ke arah isterinya.
Sophia menyalam tangan suaminya yang baru balik kerja," hah siapa garang er... Ayam ni kurang garam" ujar Anna menunjuk ke arah ayam dalam mangkuk.
Dato' Matthew melihat kedalaman mangkuk yang di maksudkan Anna tapi kosong hanya tepung saja.
YOU ARE READING
MY OBSESION JACKSON WILLIAM [C]✅
RomanceJackson William seorang lelaki yang suka akan sikap manja, seorang CEO berusia 30 tahun lelaki yang sikapnya tidak menentu boleh dikatakan dingin diluar sweet di dalam. Suatu hari Jackson telah di arahkan oleh mama angkat nya untuk berkahwin kerana...