Anna yang hanya berdua dengan wanita bernama bonda itu dia hanya diam rasa janggal.
"Nama kamu siapa macam mana boleh kenal Jackson?" Soal wanita itu memecah suasana senyap.
Anna yang resah dengan pertanyaan itu dia cuba untuk bertenang dan mula menjawab.
"Nama saya Anna Medinah saya kenal Jackson sejak mama sohpia kahwin dengan papa saya" ujar Anna lembut tenang.
Bonda tersenyum nipis mendengar ucapan Anna dia melihat Anna seperti takut tapi masih cool.
"Ni dah berapa bulan?" Soal bonda lagi dia menunjuk ke arah perut Anna yang bulat.
"Hm baru nak masuk 8 bulan" jawab Anna.
"Kenapa kamu macam takut-takut ni bonda tak makan orang pun mesti kamu nak tahu kan bonda ni siapa".
"Bonda sebenarnya ibu susuan Jackson sejak dari kecil kakak kepada mama sohpia kamu tu" ujar bonda.
Anna agak terkejut tapi dia tak heran sangat sebab benda ni biasa dia pun ada mama angkat.
"Anna boleh kamu janji dengan bonda, apa dia bonda in Shaa Allah Anna janji.
"Tolong jaga kan Jack untuk bonda bila bonda dah tak ada nanti tolong sayang dia cintai dia serta jadi lah kebahagiaan dia dunia akhirat.
Mendengar ucapan bonda hati Anna berasa sayu dia hanya tersenyum dan mengangguk.
"Anna janji akan jaga dia baik baik dan juga Anna akan buat yang terbaik untuk bahagia kan Jack Anna janji" ujar Anna dengan yakin.
Selepas mendengar ucapan Anna bonda tersenyum senang terukir di bibir pucatnya tapi mata nya semakin tertutup membuat Anna risau.
"Terima kasih Anna Medinah" ucapan terakhir sebelum melepaskan nafas terakhir Anna mengucap kalimah syahadah di telinga nya sehingga habis lalu mengucup tangan bonda dengan tenang.
"Anna janji dengan bonda Anna akan jaga dia".
Anna melangkah ke luar sambil menahan airmata bila dia melihat Jackson duduk di sofa sambil membaca AL quran.
Dia mengambil tempat disebelah suaminya yang sedang membaca Al-Quran lalu dia tersenyum nipis.
Jackson menamatkan bacaan nya selepas Anna duduk di sebelah nya dengan wajah yang sayu.
"Sayang kenapa ni what happend why you cry hm bonda ok tak?" Ujar Jackson dia menghapus air mata Anna yang mula mengalir.
"Abang kuat kan , ya mestilah abang kuat kenapa ni jangan buat abang risau pelease kenapa bonda buat apa dekat sayang".
Anna menggeleng kepala dia tak kuat nak menyampaikan yang bonda sudah tiada.
"Abang bonda dah tak ada" satu ucapan yang membuat Jackson terdiam seketika dia menatap tepat pada mata Anna untuk kepastian.
Jackson terus berlari masuk ke dalam bilik bonda dan betul bonda sudah tak bernafas wajah nya yang tersenyum berseri dan juga pucat membuat hati Jackson sedih pada masa yang sama redha dengan ketentuan Allah.
"Bonda tunggu Jack dekat sana ya tolong jaga kan anak Jack dekat sana juga i will miss you alls" ujar Jackson dia mengucup dahi bonda dengan air mata yang menitis ke pipi bonda.
Anna yang di pintu hanya menangis sedih walaupun baru berjumpa tapi kesedihan dia seperti kehilangan sorang ibunya dahulu.
Selepas kebumian bonda Khadijah mereka berdua balik ke rumah semula Jackson banyak kan diam dari bercakap hatinya masih sedih walaupun dia sudah redha setiap yang hidup pasti akan mati.
...
"Abang bangun go to work" ujar Anna dia mengusap rambut suaminya tanpa sengaja dia merasa banyak Jackson panas teruk rasa seperti tersentuh kuali panas.
"Ya Allah abang panas nya badan abang demam ni jom kita pergi hospital saya risau lah" ujar Anna.
Jackson mula merengek bila Anna mengajaknya ke hospital tempat yang paling dia benci sejak kecil lagi bagi nya doktor itu musuhnya.
"No i hate doctor fuck it" ujar Jackson perlahan.
"Eh apa cakap macam tu tak baik lah baby dengar macam mana", biar lah nanti dia benci dengan doctor juga.
Anna menggelengkan kepala," ok tak nak pergi hospital tak apa nanti Anna ambil ubat ok makan tau now jom kita mandi nak" ujar Anna.
Jackson tersenyum senget dia cuba bangun perlahan badannya lenguh kalau lagi demam.
"Mandi sama jom abang pun dah lama tak mandi berdua" ujar Jackson lemah matanya masih lagi terkebil.
"Wah terus segar ye mata tu tadi sebut doc...., " Syuhhh jangan sebut benda tu nanti dia datang jom lah kata nak mandi" Jackson mula merengek.
"Ya ok lah awak buka baju dulu habis panas tempat tidur ni nanti lepas mandi jangan pakai baju dulu pakai je seluar".
"Yeah boleh naked!" Sorak Jackson.
"Hah no naked buka baju saja seluar tetap pakai jangan nak mengada nanti saya tak nak tidur dengan awak kan baby" ujar Anna dia mengusap perut nya dan dibalas dengan tendangan kecil anaknya.
"Ok mama jom mandi jom baby kita mandi dengan mama awak ada" ujar Jackson dia mengucup perutnya Anna.
Tersenyum lebar Anna di buatnya perangai masih seperti budak-budak walaupun dah nak jadi papa orang.
Pendek je hari ni tak idea lah 😭😭 pelease support me vote ok.
YOU ARE READING
MY OBSESION JACKSON WILLIAM [C]✅
RomanceJackson William seorang lelaki yang suka akan sikap manja, seorang CEO berusia 30 tahun lelaki yang sikapnya tidak menentu boleh dikatakan dingin diluar sweet di dalam. Suatu hari Jackson telah di arahkan oleh mama angkat nya untuk berkahwin kerana...