"Macam mana jadi tak, menjadi tuan dia dah minum air yang saya buat tu" ujar sorang lelaki.
"Bagus itu yang aku mahu tip kau aku dah transfer nanti aku ada kerja lagi aku panggil kau dah blah, baik tuan.
"Ini baru sikit Jackson aku baru nak mula Anna aku akan buat kau benci pada dia sayang your are mine forever just wait for me baby" ujar Adrian.
Siapakah Adrian yang sebenarnya dan apa hubungan mereka nanti kan.
"Anna", hm apa.
"Em aku nak minta maaf pasal semalam " ujar Jackson dia bersalah dan malu tentang kejadian semalam.
"Tak apalah lagipun semalam kau tak sedar kan tapi aku nak tanya kau satu benda, apa dia?.
"Semalam kau ada keluar dengan sesiapa ke masuk aku makan orang minum something daripada orang.
Jackson terkejut dengan pertanyaan Anna serta perubahan dari tingkah lakunya sekarang.
"Aku tak ada pun makan apa apa cuma semalam aku ada keluar jumpa kawan aku minum minum tu je" terang Jackson.
Anna hanya mengangguk dia nak tanya lagi tapi tak apa lah dia akan cari sendiri.
"Kau kenapa dari tadi senyap je, maksud kau senyap macam mana?.
"Kau lain kau tak macam selalu senyum ketawa bising now kau lain sejak dari semalam lagi kau ada masalah ke?".
"Tak aku ok je mungkin perasaan kau je kot dah lah aku nak naik atas kejap ada kerja bye " Anna menghadiahkan senyuman saja.
"Shit hampir kantoi kau ni Anna jangan lah terbawa-bawa sekali perangai tu" Anna lupa untuk berlakon depan keluarga nya.
"Aku nak kau cari siapa kawan lama Jackson tu dan info dekat aku malam kalau boleh aku nak cepat" terus Anna mematikan telefon.
Musuh semakin dekat mereka sudah mula menggunakan orang terdekat ini tak boleh di biarkan dia kena bertindak juga.
Cringggg
"Hello siapa ni?" Soal Anna tapi senyap tiada jawapan.
"Hello hello kalau nak main-main baik tak payah call lah!" Ujarnya meninggi nada nya.
"Hai baby how are you " jawab suara garau itu.
Anna agak kenal dengan suara itu tapi mustahil tak bukan.
"Kau siapa apa kau nak dari aku hah!, Wow garang bakal isteri tak jadi aku ni jangan lah marah aku cuma nak tanya khabar je baby" ujar lelaki itu.
"Kau nak apa lagi hah lepas 3 tahun kau tinggalkan aku and kau datang balik kau nak apa!".
"Aku cuma nak ambik balik hak aku kenapa tak boleh , hak kau bila masa aku ni hak kau jangan mimpi lah!" Anna terus mematikan telefon.
Anna benci lelaki itu dia tak layak hidup menyesal dia pernah mencintai lelaki.
Hayden Xavier sorang lelaki yang membuat kan dia hidup dalam kegelapan tapi sekarang Anna Medinah bukan lagi perempuan yang lemah.
..
"Papa! Good morning, hey sayang papa kenapa macam happy semacam ni?" Dato' Matthew mencium pipi anaknya.
"Saja hari ni kan last exam Anna jadi tak naklah sedih sedih lepas ni Anna dah habis belajar".
"Ialah tapi lepas habis ni nak kerja or kahwin?".
"Pasal tu nanti lah Anna fikirkan Jack pun tak ada pun cakap benda ni dengan Anna takut dia tak serius je" ujar Anna perlahan.
"Siapa cakap aku tak serius aku cuma tak nak paksa kau tu je aku nak bagi ruang dekat kau untuk fikir bunny" ujar Jackson dia mengambil tempat di sebelah Anna.
Dato' Matthew tersenyum bila mendengar kata-kata Jackson.
"Dengar tu so maknanya nanti boleh lah papa urusan masjlis pernikahan korang".
"Jack ok je cuma Anna dia setuju ke nak kahwin dengan Jack" ujar Jackson memandang ke arah Anna.
Anna diam dia tak sedia lagi tapi untuk menjaga hati papa nya..
"Ok Anna setuju tapi lepas kahwin Anna nak kerja dalam setahun lepastu Anna jadi surirumah boleh?" Anna memandang papa dan Jackson.
Mereka mengganguk setuju dengan syarat Anna.
"So sayang jom kita pergi cari baju nikah nak?.
"Awak tak rasa cepat sangat ke, biarlah cepat cepat nanti tak adalah orang rampas kau dari aku.
Anna hanya diam hatinya berbelah bahagi kerana dia takut Jackson tahu siapa dirinya yang sebenarnya serta keluarga nya.
"Aku nak kau ketat kan lagi kawalan dan juga dalam seminggu ni aku nak kahwin so aku tak nak diganggu faham, faham miss".
"Hai sayang kenapa macam serius je muka kenapa ni" tegur Jackson dari belakang.
"Hah tak ada apa dah siap belum baju tu, dah nanti aku suruh diorang hantar rumah now jom kita pergi makan nak lapar lah" ujar Jackson sambil mengusap perut nya.
Di restoran mereka pesan makanan masing masing dan Jackson melihat muka Anna tanpa henti.
"Awak kenapa tengok muka saya macam tu buruk sangat ke muka saya?" Soal Anna dia membelek wajah nya.
"Hm tak ada apa cuma kau cantik sangat hari ni rasa macam tak sabar nak kahwin" ujar Jackson tersenyum gedik.
Anna membuat muka tak puas hati melihat Jackson menutup mukanya dengan tangan.
"Hei Jackson, eh Adrian kau buat apa dekat sini" Anna melihat mereka berdua saling bersalaman.
" Eh Anna awak pun ada dekat sini, jap korang kenal ke?.
"Mestilah Anna Medinah pelajar aku dekat universiti tu" ujar Adrian.
Anna hanya senyum," Jack apa hubungan kau dengan Anna korang pun kenal ke.
"Oh lupa nak bagitahu Anna ni my future wife minggu depan kitaorang akan kahwin kau jangan lupa datang tau" ujar Jackson menepuk bahu kawannya.
Mendengar ucapan Jackson muka Adrian bertukar hilang senyum nya, "oh tahniah Anna Jack ya nanti aku datang hm aku nak kena gerak ni nanti kita jumpa dekat masjlis kau ok.
Adrian terus pergi Anna merasakan ada tak kena dengan Adrian kerana lepas Jackson kata dia nak berkahwin terus berubah muka nya.
Adrian ke bekas tunang Anna iaitu Hayden tu or bukan.
Adakah masjlis mereka akan berjalan dengan lancar or tidak.
Hai malam ni last saya update sebab lepas ni saya dah buzy dengan kerja in Shaa Allah kalau sempat saya update lagi ok bye jangan lupa vote.
YOU ARE READING
MY OBSESION JACKSON WILLIAM [C]✅
RomansaJackson William seorang lelaki yang suka akan sikap manja, seorang CEO berusia 30 tahun lelaki yang sikapnya tidak menentu boleh dikatakan dingin diluar sweet di dalam. Suatu hari Jackson telah di arahkan oleh mama angkat nya untuk berkahwin kerana...