Merhaba... Umarım herkes iyi ve sağlıklıdır diyerek giriş yapardım ama bugün öyle bir giriş yapamayacağım.
5 Ocak 2023 akşamı yarı final bölümünde vedalaşıp üç ay sonra nisan ayında görüşürüz dediğimde bu kadar eksik bir kavuşma yaşayacağımızı hiçbirimiz bilmiyorduk. O günlerde çoğunuz bana sitem etmiştiniz. Üç ay çok uzun süre demiştiniz. Ama o üç ay öyle bir geçti ki... Geçti demeye utanıyorum çünkü geçmedi.
Deprem sonrasında uzun süre paylaşım yapmadığım ya da sosyal medyada aktif olmadım. Endişe edenleriniz oldu. Deprem bölgesinde yaşamıyorsun ama bir şey mi oldu iyi misin diye sordunuz. Teşekkür ederim.
Ben deprem bölgesinde yaşamıyorum ancak yaşayan arkadaşlarım, dostlarım vardı. Evi yıkılanlar, enkaz altında aile fertleri kalan arkadaşlarım oldu. Enkazdan sağ çıkanlar da oldu, cenazesine günler sonra ulaşılanlar da oldu. Bugün hâlâ ailesinden bazı kişilerin cenazesine ulaşmaya çalışan, onları arayan arkadaşım var. Ve inanın ki bunca kitabı yazan ben o güzel dostuma mesaj atıp baş sağlığı dileyemiyorum. Hani derler ya elim gitmiyor. Gerçekten elim gitmiyor. Sanki sadece arkadaşlarım değil ben de onlarla bir parçamı kaybettim gibi hissettim. Nasıl anlatılır bilmiyorum...
Eğer ki bugün burada olacağıma söz vermiş olmasaydım yine hiçbir şey paylaşmaz, sessizce onların acısına ortak olurdum.
5 Ocak akşamı vedalaşıp şu an kavuşamadığımız okurlar var belki de...
Yaşanan Depremlerde hayatını kaybedenlere Allah'tan rahmet, yakınlarına baş sağlığı ve sabır diliyorum. Hepimize baş sağlığı ve sabır diliyorum. Ve diliyorum ki... Bu acıları unutmayız. Bir başka acıyı yaşayınca bugünleri hatırlamayız.
Hepinizi sevgiyle kucaklıyorum.
Yorum yapmayı ve oy vermeyi unutmazsanız sevinirim.
###
Ve gitti Metehan... Bütün kırgınlıklarını, bütün hayal kırıklıklarını koyup da heybesine. Ardında koca bir sessizlik ve acı bırakarak çıktı o evden. Tıpkı Nazenin gibi kapının eşiğine bırakıp anahtarı, hayatından çıkıp gitti Metehan.
Git demişti Nazenin. O da gitmişti.
***
Bir Ay Sonra
Nazenin giyinip hazırlanmış, yeni bir güne başlamak için odasından çıkmıştı. Salonun önünden geçerken içeriye gözü ilişmişti. Daha birkaç gün önce Birce ve Sinem'le oturdukları, uyudukları koltuklara baktı sessizce. Kızlar, Nazenin'in yaşadığı sıkıntıları bilmeseler de sesinden anlayıp gelmişlerdi yanına. Ketum ağızlı Nazenin kızlar sorsa da anlatmamıştı yaşadıklarını ancak başka başka muhabbetler etmişti aklı dağılsın diye. Onlar da ses etmeyip yanında olmuşlardı. Dost olmak tam da böyle bir şey değil miydi zaten? Birkaç gün bile olsa dostlarını görmek, evdeki varlıklarını bilmek, seslerini duymak iyi gelmişti Nazenin'e. Çünkü aklının dağılmaya ihtiyacı vardı. Çünkü aklı daima aynı adamdaydı.
Son kez etrafa göz atıp çıktı evinden. Karşı daireye hiç bakmadan indi basamakları. Kapıda kendisini bekleyen makam aracına geçmeden önce etrafına baktı yine. Etrafta eskisi gibi yığınla asker yoktu. Metehan da yoktu. Çünkü üç hafta önce Pençe Timi ve Kaplan Timi, Vali Hanımı koruma görevinden alınmış, ardından da Pençe Timi Metehan Binbaşı yönetiminde göreve gitmişti. Şu an yanında Polis Özel Harekâttan birkaç kişi ve İstihbarattan Demir Engin vardı. Metehan'ın yakın koruma görevini Cihan Bey'in talimatıyla Demir devralmıştı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
HEMDEM
RomanceHemdem; canciğer olmak, çok yakın dost, yoldaş olmak anlamına gelmektedir. Birlikte, manasındaki 'Hem' kelimesiyle, nefes, can, zaman manasındaki 'Dem' kelimesinden oluşmuştur. Hemdem olunan kişi ile aynı zamanda yaşamak, aynı nefesi almak, bir can...