Doorbell rang. Vaishnavi went to open the door. She found Abhishek and Avneet.
Avneet: Hello!
Vaishnavi: Hi...They went in.
Reem (crawling towards Abhishek): Papa...
Abhishek took her in his arms.
Abhishek: Reemi ke sone ka time hua hain. Sona nahin hain?
Reem (shooting her head): Naa...
She raised her arms towards Avneet asking her to pick.
Avneet (taking Reem in her arms): Door raho papa. Sula dega nahin Reemi ko papa
She said narrowing her eyes at Abhishek. Reem giggled. Siddharth came out of the kitchen.
Siddharth: 5 minutes pehle kitni shanti thi na Reemi? Tumhari mami ke aate hi shanti gayi.
Avneet (fake crying): Reemi dekho mamu mujhe aese bol rahe hain.
Reem (angrily): Eeeeee...
She was looking at Siddharth, thinking Avneet is crying because of Siddharth.
Avneet (pecking Reem's cheek): Aww!! Mera bacha.
Reem giggle patting Avneet's cheek.
Abhishek: Tum teeno ki drama class khatam ho gayi to lunch kar le? Mujhe bahut bukh lagi hain.
Siddharth: Haan... Tum dono fresh ho jao main lunch set kar deta hoon.
Abhishek noticed Vaishnavi was quiet. He can sense she cried but thought to talk with her later. Avneet and Abhishek went to get fresh. Vaishnavi took Reem.
Soon, they all sat for lunch. Siddharth settled the dining table. Reem went on Avneet's lap.
Siddharth (bowing in front of Avneet and Reem): Your man is at your service, my lads.
Avneet (pulling Siddharth's cheek): How cute! My cutie.
Reem (pulling Siddharth's cheek): Bbaaababa...
She pecked Siddharth's nose. Siddharth chuckled and pecked Avneet and Reem's cheek.
Abhishek: Aaj last day hain. Kal se tum dono Reemi se door rahoge. Nautanki chalu hain dono ki. Kya kya sikha rahe ho meri beti ko. Duh!!
Avneet (narrowing her eyes): Tu to chup hi baith. Zyada bola to main Reemi ko apne sath leke chali jaugi. Tujhe milne bhi nahin dugi.
Siddharth sat beside Avneet. Siddharth gave weird look.
Abhishek: Tu jaa so jaa kar.
Siddharth rolls his eyes.
Abhishek: Kya lori gau? So jaa Rajkumar So jaa... Isse zyada nahin aata to tu adjust karke so jaa.
He sang in a weird tone. Avneet and Vaishnavi laugh at his tone. Siddharth made weird faces. Reem clapped her hands while laughing.
Vaishnavi (strictly): Bahut ho gayi masti. Abhi sab chup chap khao.
Reem nodded like an obedient child. Vaishnavi couldn't control her smile at Reem's cuteness. They had lunch. Vaishnavi and Avneet cleaned the dining table.
Siddharth: Chal hum chalte hain. Shaam ko milege.
Just then door bell rang. Vaishnavi went to open it. She found Seema and Rehana there.
Seema: Siddharth aaya tha yaha? Mera bacha kitna gusse me nikala tha ghar se.
Rehana (worried): Abhishek theek to hain na? Mujhe to soch kar hi dar lag raha hain jis hisab se Siddharth nikala gusse me.
As everyone in living area only. They heard the voice of Seema and Rehana and understood. Abhishek stiffens thinking about Reem.
Avneet (rolling her eyes): Itna hi dar hain Siddharth ke gusse ka to uska gussa aaye aese kuch karte hi kyun ho?
She asked in bored tone.
Seema: Tujhse to baat ki hi nahin humne.
Just then Rehana's eyes fell on Reem.
Rehana (pushing Vaishnavi to enter inside): Door hat...
She came in to see Reem with Abhishek. Vaishnavi balanced herself with the support of the door.
Rehana (pointing at Reem): Ye yaha kya kar rahi hain?
Siddharth: She is baking Giraffe. Wanna try?
Rehana gave a death glare but as if Sid cared. He rolls his eyes.
Seema (came in): Kaun laya isse yaha?
Vaishnavi too came in and closed the door. She was praying for Reem in mind.
Abhishek (confidently): Main...
Rehana (shocked, shouts): Kyun?
Abhishek: Meri beti mere sath rahegi. Uska baap zinda hain. Orphanage me kyun rahegi?
Rehana: Ye kya badtameezi hain?
Siddharth: Jaise aapne sikhayi vaise humne ki.
Seema: Siddharth tu chup rahe.
Siddharth: Main democratic country me raheta hoon. I am even 21 plus. I have to right to speak or main boluga.
Seema (glaring at Avneet): Kya kya sikhaya mere bete ko?
Avneet (frown): Maine sikhaya hain? Bol to aese rahe ho jaise Siddharth Reemi jitna hain-
Seema (cuts her, shouts): Kitni baar bola hain pati ka name nahin liya kar.
Avneet: Aawaz niche rakh ke baat karo. Chilana mujhe bhi aata hain par ghar me bachi hain choti or dusri baat Jo izzat Siddharth mujhe dega same main dugi usko. Pati patni ka matter hain. Hum dono khush hain.
Seema (disgusted face): Tere sath mera beta kabhi khush ho hi nahin sakta.
To be continued...
YOU ARE READING
TRAGEDY TO TREASURE (COMPLETED)
FanfictionAbhishek Nigam, A perfect combination of pain, guilt, anger and hurt. He has past which is still connected to him. Vaishnavi Rao, definition of mess and miserable life. She lost all the hopes of love, happiness, living life. Both have a tregedy.... ...