Avneet went inside the room. She saw Vaishnavi have tears in her eyes.
Avneet (worried): What happened?
Vaishnavi quickly wiped her tears.
Vaishnavi: Umm... nothing. Reemi come
She said opening her arms. Reem was already waiting for Vaishnavi. She quickly jumped into Vaishnavi's arms.
Reem (pecking Vaishnavi's forehead): Maa...
Avneet went out of room. Vaishnavi hugs Reem.
Vaishnavi (teary eyes): I am sorry baby. Maa Reemi se kabhi door nahin jayegi. Reemi maa ko maaf karna bache. I was being selfish. I am sorry bache.
Reem was looking at Vaishnavi with a pout.
Vaishnavi: Maa hamesha Reemi ke pass hi rahegi. Reemi and Maa bahut masti karege, pyaar karege, Papa ko tang karege.
Reem (excited): Eee...
Vaishnavi (pout): Papa gussa hain maa se.
Reem (covering her mouth): Haww!
Vaishnavi: Maa ne papa ko hurt kiya.
Reem glared at Vaishnavi.
Reem (holding her ears): Sao (sorry)
Vaishnavi: Papa ko sorry bolu?
Reem nodded angrily. Vaishnavi pulled in a hug.
Vaishnavi (kissing Reem's temple): I love you, baby.
Reem (giggle): Av... U maa (I love you maa)
Reem hid her face in Vaishnavi's chest, hugging her. Vaishnavi wrapped her arms around Reem pecking her head.
With Abhishek and Avneet. After leaving Reem with Vaishnavi. Abhishek and Avneet sat on the sofa.
Avneet: Kya hua?
Abhishek: Kuch-
Avneet (glaring at him): Sach Bolna kutta.
Abhishek rolls his eyes.
Avneet (ordering): Bol ab...
Abhishek sighed and looked at her. He was quiet for some seconds. Understanding his situation Avneet patiently waited for him to speak. Abhishek then told her everything.
Avneet (angrily): Ye Mr Sinha kaisa insaan hain? Kuch sharam, izzat, insaaniyat kuch hain usme? Insaan bhi hain ke nahin? Ruk jaa tu isko na main pakad ke tod dugi. Haan iski ek ek haddi ke 200 pieces karugi. Vo phir sare Mumbai ke dogs ko de dugi. Bicharo ka khana ho jayega. Nahin wait! Bichare kutto ko is non-human ki bones deke unka test kharab ho jayega. Dumping me throw kar dege. Vahin sahi jagah hain.
She was blabbering. Abhishek was looking at her like she is some different creature.
Abhishek (irritated): Uska jo chaye tu baad me kar dena. Pehle Vaishnavi ka dekhe?
Avneet (rolling her eyes): Isme dekhna kya? Tere words se already samajh gayi vo. Or vo Reemi se bahut pyaar karti hain. Vo aese kuch nahin karegi for Reemi.
Abhishek nodded.
Avneet (calmly): Tera gussa ek dum sahi hain par ek baar Vaishnavi ke point of view se dekh. Bachpan se unknown hi hain uske pass. Trust word ki meaning vo samajh hi nahin payi aaj tak. Haan, she is important for us par humne kabhi usko vo feel hi nahin karaya. Aaj vo hume kis haq se family bole? Humne kabhi aese usko feel hi nahin karaya. Abhishek, she is your wife but still aaj bhi tum dono friendship terms hi nahin samajh sake ho properly. Vo aaj bhi itna strong bond nahin samajhti ke khud se apna past bataye hume. Galati humari bhi hain. Hume pata hain she has gone through the worst. Hume usko extra care, extra love dena chaye tha to make her feel contented.
Abhishek looked down, processing her words. She was right actually.
Avneet: Chal baat kare. Sab sahi hoga then.
They went into room. Reem saw Abhishek and open her arms, asking him to pick up her. He took her.
Reem (holding her ears): Papa maa soa (sorry)
Vaishnavi (holding her ears): I am sorry Abhishek. Car me jo bhi bola uske liye sorry.
Abhishek looked at Avneet. She blinked her eyes.
Abhishek: Vaise to main still tumse naraz hoon but still tum theek ho jao phir dekhte hain. Phir main and Reemi tumhe bahut tang karege.
Reem (pout): Na papa...
Abhishek: Vaishnavi mujhe tang kare par main na Karu?
Reem giggle. Abhishek went near Vaishnavi and hug her. Reem was in his arms. So, she joined them. Vaishnavi smiled hugging both.
Abhishek (pecking both's foreheads): I love you both. You both completed me.
Reem (excited): Av... u papa (I love you, papa)
Vaishnavi chuckled.
Abhishek (frown): We are waiting for a reply.
Reem (pout): Haa...
Vaishnavi: I love you too guys.
Abhishek (mumble): Everything will be fine. We will win over any situation.
Reem cheered excitedly. Vaishnavi smiles at them. They broke the hug to see Avneet was not there.
Avneet (shouting from the living area): Mujhe na dhundo. Main Mr Sadiyal ke sath call par busy hoon.
They chuckled.
To be continued...
Goals: 25 comments.
YOU ARE READING
TRAGEDY TO TREASURE (COMPLETED)
FanfictionAbhishek Nigam, A perfect combination of pain, guilt, anger and hurt. He has past which is still connected to him. Vaishnavi Rao, definition of mess and miserable life. She lost all the hopes of love, happiness, living life. Both have a tregedy.... ...