BAB 16🍂

40 4 0
                                    

Hidung yang merah, mata yang sembap. Bibir yang glossy. Comel sahaja dia melihat wawa sedemikian.

Kami singgah di burger king untuk mengalas perut dahulu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Kami singgah di burger king untuk mengalas perut dahulu. Aku memesan beberapa hidangan serta dessert.

"Zul tak habiss"

Wawa menolak burgernya yang berbaki separuh itu. Aku menolak bekas dessert ke arahnya. Tanpa kata2 dia mula menyuap mulutnya dengan pemanis mulut itu.

Biasalah perempuan, sentiasa ada tempat simpanan untuk dessert even dah kenyang.

Setelah selesai makan, mereka mula bergerak ke panggung wayang. Di dalam panggung Wawa duduk di sebelah aku.

"Zul"

Aku memandangnya.

"Tukar tempat please. Sebelah aku lelaki, Aku tak selesa"

Dia memandang orang disebelah Wawa. Dia terus bangun dan memberi laluan kepada Wawa untuk duduk di kerusinya. Sekarang Wawa berada di tengah antara Aku dan Syed.

Sepanjang cerita itu dimainkan, kami hanya melihat tanpa berbicara. Esakan kecil yang terdengar di sebelahnya membuat dia beralih pandangan. Aku menghulurkan tisu kepada gadis itu.

Cerita di depan sudah berhenti menjadi tumpuan aku. Muka menangis itu lebih enak ditatapnya. Mata kami bertemu. Aku mengelap air mata itu tanpa sedar. Mata gadis itu terbuntang melihatnya.

"Kau da..dah kena..pa nihhh"

Seakan tersedar kelakuannya, dia terus meraup muka. Sudah kenapa dengan dia nih. Buang tabiat dah ke.

"Ehermm. Sorry2 Wa. Aku tak sengaja, Aku betul2 tak sedar dengan apa yang aku buat tadi" katanya separa berbisik.

"It's okey, aku tak kisah kau nak lap air mata aku. Cuma aku terkejut dengan tindakan kau"

Macam manalah dia tak terkejut. Zul yang dia kenal tak pernah pegang dia tanpa alas. Dia tidak marah kepada lelaki itu, cuma sekadar terkejut sahaja.

Setelah tamat cerita itu,kami beransur keluar. Kami pergi ke tandas kerana sudah berada lama di dalam pawagam itu.

Dia yang asyik membasuh tangan itu melihat beberapa gadis yang masuk ke dalam tandas. Lantang suara mereka kemungkinan boleh didengari sehingga luar tandas.

" Weh hensem gila lelaki kat luar tuh. Omg I'm in love!!" Kata gadis berambut perang wolf cut itu.

MY BOY MY LOVEWhere stories live. Discover now