Hari in first day sekolah selepas sebulan cuti sekolah. Tahun ni aku masuk form 4 and ambil aliran sains. Seperti kebiasaan aku akan duduk dekat port paling belakang sekali dalam kelas. Senang aku nak bercakap or tidur lagipun aku ni tinggi so tak ada orang boleh complain kenapa aku duduk belakang.
"Woi, kau apa hal tersengih sorang2 ni? Kau Salah makan ubat ke pagi tadi?"
Syahirah atau lebih dikenali sebagai Sya aka best friend aku bertanya sambil tangannya merasa badan aku panas or tak. Aku terus mengalihkan tangannya dari terus meraba kepala aku ni. Budak Ni kan memang nak kenalah kan.
"Aku okey. Cakap pasal ubat kan, OMG aku tak makan ubat lagi lah." Aku terus ambil ubat dalam beg Dan segera telan.
Almaklum lah antibodi aku ni lemah so tak boleh nak buat apa kan tapi kadang2 aku ni terlebih ekstream.
"Elis.. Kau nak dengar cerita tak? Aku ada cerita best ni"
"Kalau aku kata tak nak kau tetap nak ceritakan?" Syahirah terus mengganguk laju. See, baik dia tak payah tanya kan kalau jawapan tetap sama.
"Kau nak dengar tak ni?"
"Ya, aku nak dengar. Cerita lah ya Sayang ya. Jangan ngajuk ya Sayang ya."
Syahirah terus menampar peha aku. Boleh tahan kuat juga dia punya penangan tu,kalau berbisul siap kau. Sakit2 pun aku just ketawa je.
" Kau tahu tak nanti ada guru baru masuk sekolah kita ni"
" Casual lah tu kalau ada Cikgu baru masuk"
" Tapi yang ni lain. Muka dia handsome gila. Kalau kau tenggok pun mesti kau cair punya."
" Yeke? Entah2 muka dia macam dua seringgit je"
" Ish tak. Dia handsome gila,lagi handsome dari orang yang kau crush dulu tu"
"Okey we look and see okey. Kalau dia tak handsome aku korek biji mata kau tu"
Syahirah hanya memandang aku.
" Apahal kau pandang aku macam nak telan ni?"
" Elis.. kau tak serik ke selalu jatuh feeling dekat orang?"
"Kau mengarut apa ni? Serik?. Aku just crush kan diorang bukan aku betul2 falling in love pun"
" Kalau kau tiba jatuh cinta dengan Cikgu baru tu kan kau nak buat apa?"
"Herm nak buat apa erk? Herm pikat dia kot"
" Serious lah kau nak pikat Cikgu?"
" Why not kan? Lagipun tak ada akta yang mengatakan Cikgu dan murid tak boleh bercinta and kahwin right?"
" Amboi sampai kawin dah kau fikir ni? Ada hati ke nak kahwin time2 muda Ni hahaha."
"Manalah tahu kan kalau jodoh aku dah sampai hahaha"
Masa berlalu sehinggalah jam menunjukkan pukul 7.30 pagi. Kelibat Cikgu kelas 4 Academy masih tak muncul2. Sampai lah suasana dalam kelas jadi sunyi sepi Dan aku terus pandang ke hadapan and..OMG! Jangan kata Cikgu zubaidah Cikgu kelas kita orang. I'm gonna died after this. Dah lah aku ada sengketa dengan Cikgu ni.
" Okey kelas. For your information I will be yours homeroom teacher and please respect me as a teacher Dan lagi satu jangan tunjuk yang korang Ni gatal sangat nak bercinta"
Okey it deep. Tengah perli aku lah tu. Hello segatal-gatal aku pun,aku tak pernah bercinta okey. Over je Cikgu ni. Semua over ada kat Cikgu ni. Astaghfirullahalazim,tak pasal2 aku kutuk Cikgu. Tak berkat ilmu kau nanti Elis oiiii.
" Assalamualaikum"
Masuk seorang lelaki tinggi lampai. Badan boleh tahan sado. Muka ala2 cina sikit but mata tak sepet and muka dia alah handsomenya. Aduh cair aku gini. Sabor hati,jangan over excited sangat.
"Ha kamu Elis dah kenapa pandang Cikgu ni macam nak telan? Nak mengatal lagi ke?"
Dia mendecit di dalam hati. Aduh! Cikgu Zubaidah ni kan memang tak boleh tenggok aku senang sikitlah.
" Tak.. tak ada apa2 Cikgu" muka aku ditunduk sikit. Malu gila aku Wei. Dah lah kena depan budak2 kelas aku lagi2 depan Cikgu handsome tu. Mana aku nak sorok Malu aku ni wei.
"Cikgu, saya serah murid2 Saya ni dekat Cikgu ya and hati2 sikit dengan budak miang tu"
Ya Allah! Kenapa lah Cikgu Zubaidah nak malukan aku macam Ni sekali. Besar sangat ke kesalahan aku tu?
" Okey class! Nama Cikgu , Muhammad Aziq Furqan kamu boleh panggil Cikgu apa sahaja yang kamu nak panggil. Cikgu tak kisah. Okey now Cikgu nak berkenalan dengan kalian semua. Mula dari orang yang ada dekat pintu depan buat zig zag okey? Cikgu nak tahu nama and nama panggilan sahaja"
Selepas habis satu kelas and tibalah giliran aku but aku tenggah asyik mengelamun sampai tak sedar giliran.
"Budak miang! Your turn!"
Terkejut beruk aku dibuatnya bila Cikgu tu menjerit but wait! Cikgu tu panggil aku apa tadi? Budak miang? Tersentap gila aku dibuatnya. Apa lagi aku terus lari keluar dan masuk dalam tandas. Adalah dalam 30 minit aku dalam tandas Ni menagis punya pasal. Bila dah reda terus aku berlalu ke kelas. Masa Cikgu tu tak habis lagi,menyesal pulak masuk awal dalam kelas. Aku masuk terus buat dono je kat Cikgu tu. Buat Cikgu baru tu macam tak wujud.
" Elis". Cikgu tu memanggil and automatik kaki aku stop.
" Cikgu minta maaf dengan apa yang Cikgu panggil kamu tadi"
"Tak apa,Saya dah biasa. Cuma sentap sikit je yalah Cikgu Furqan kan still baru and tiba2 panggil Saya macam tu ,tu sebab sentap jugaklah" aku terus duduk di kerusi aku. Memang jelas mata aku sembap.
Cikgu Furqan pov's
Apa budak ni cakap? Dah biasa? So maknanya dah banyak Kali lah orang panggil dia budak miang? Kenapa dia ni kena panggil budak miang ya? Miang sangat ke budak ni sebenarnya?
" Nanti Cikgu belanja kamu makan. Sebagai tanda minta maaf Cikgu dekat kamu"
" Ehh tak apa2. Tak perlu lah Cikgu nak belanja makan sampai, Saya tak minta pun Cikgu"
" Tak apa,Cikgu tetap nak belanja kamu. Kalau kamu tak nak terima Makin rasa bersalah Cikgu dekat kamu"
" Okey tapi Cikgu belanja kawan Saya sorang Ni sekali boleh?"
" Okey no problem. Nanti time rehat jump Saya kat kantin. Tuntut okey"
Aku hanya mengganguk Dan kelas bermula seperti biasa.
YOU ARE READING
MY BOY MY LOVE
RomanceSelepas herdikan dari crushnya. Elisya Wardah membawa diri. Dia bencikan lelaki itu. Dia berjanji dia takkan mudah jatuh cinta lagi atau mencrushkan mana-mana lelaki lagi. Syed Zulhilmi, budak pang di kelasnya. Pang bukan sebarang pang ya, Lelaki it...