Aku rasa x percaya cikgu tipu aku. Kaw2 aku kena tipu and yang Tak boleh blahnya dia ambik adik dia jadi isteri dia. Kenapa aku Tak pernah tahu yang syahirah Ada abang dengan kakak? Nampak sangat aku kawan yang kurang prihatin. Isshhh3 terok bebenor aku rupanya. Actually aku pun Ada abang but...abang aku hilang.
Sampai kadang2 aku lupa yang aku Ada abang. Isshhh buat apa aku ingat tentang dia ,belum tentu dia ingat aku. Hurh bak kata lagu pacar yang hilang.
Untuk apa mikirin kamu,
Belum tentu kamu mikirin aku,Aku memandang cikgu yang sedang makan makanan dia. Kak Yani Dan syahirah juga turut makan bersama. Kak Yani tu entah Mandi ke belum tahu. Main bedal je makanan tu. Aku hanya jadi pemerhati. Aku dah siap makan so duduk diamlah. Aku kerling jam ditangan. Alamak pukul 8. Aku terus bangun Dan berlari keluar rumah.
" Eh Elis2,kau nak pergi ..."
Soalan syahirah aku hanya dengar sayup2. Langkah aku terus ke rumah Aunty Edah atau lebih kepada glamour nya Datin Rosmaidah. Why bunyi dia macam Mak Cik Rosmah Kita tu. Ala yang rambut kembang semangkuk tu. Eerrr dia Tak baca wattpad kan? Hahaha terkutuk lak.
Aku lepaskan lelah apabila sampai di depan rumah Aunty Edah. Loceng ditekan. Terjengullah seorang hamba Allah yang Tak malu nauzubillah minzalik ni.
" Argghhh!!"
Wei aku yang patut terkejut lah bangang. Yang kau menjerit terlebih kenapa? Aku lihat dia berlari lintang pukang Naik tangga.
" Wei hati2 nanti jatuh!"
Dah macam budak Kecik pulak yang aku kena bagi nasihat yang sepatutnya dia tahu. Aku terus berlalu ke dapur. Apron dipakai. Aku masak nasi goreng kampung. Aku tenggok nasi Ada dalam periuk but aku Tak sure nasi tu yang bila. Bau macam ok lagi. Bedal jelah.
" Elis?"
" Owh Aunty. Duduklah nanti Elis bawak nasi ni ke depan"
" Yalah"
Aku terus buat teh panas. Dan yang pasti Kaw gitu. Pinggan Dan cawan aku susun di atas meja makan. Air teh dituang sedikit ke dalam cawan Aunty Edah. Mangkuk yang berisi Nasi goreng aku letak di atas meja. Aku terus berlalu ke dapur Dan membersihkan dapur yang sedikit Kotor.
" Elis kamu Tak makan?"
" Tak apalah Aunty, Elis dah makan dah tadi"
Aku mendengar derapan kaki seseorang. Aku terus pusing ke belakang. Aku hanya pandang dia. Aku lihat dia yang sedang membuka kabinet. Selepas Satu kabinet dia pergi ke kabinet lain pulak.
" Cari apa?"
" I nak buat kopi. Serbuk kopi mana?"
" Herm Kopi saja ke? Ke nescafe?"
" Kopi saja. Dekat mana?"
Dia lihat aku. Tidak sampai Lima saat dia dah alihkan muka. Mukanya mula merah. Malu sangat agaknya. Tadi dia bukak pintu and dia pakai boxer je. Aku yang sepatutnya terkejut tapi dia yang terjerit lebih dari aku.
" Biar I je yang buat"
" Tak apa I buat sendiri"
Degil betul mamat ni. Aku terus tolak dia keluar dari dapur.
" Biar I yang buat. Kurang manis kan. Siap dalam masa 5 minit. Pergi makan dulu"
Aku tersenyum bila dia mengangguk setuju. Aku tahu dia ni jaga badan sikit. Air kopi kurang manis Dan semestinya kaw akan tertarik dengan ku. Eh bukan kaw je hahahaha. Ok stop it. Back to the story guys. Teko air ku letak dihadapan dia.
YOU ARE READING
MY BOY MY LOVE
RomansaSelepas herdikan dari crushnya. Elisya Wardah membawa diri. Dia bencikan lelaki itu. Dia berjanji dia takkan mudah jatuh cinta lagi atau mencrushkan mana-mana lelaki lagi. Syed Zulhilmi, budak pang di kelasnya. Pang bukan sebarang pang ya, Lelaki it...