Cikgu nih langsung tak romantik. Ada ke patut,dia biarkan aku bawa barang-barang nih sendiri.
"Cikguuu"
Cikgu memandang aku.
"Tolonglah bawa sikit. Beratlah"
"Barang kau ke barang aku?"
"Barang saya"
"Jadi kau angkatlah sendiri"
Cikgu terus menonong berjalan. Tak gentleman lah Cikgu nih.
Aku melihat kerusi kosong di sudut mall itu. Terus buntut aku selamat mendarat. Lega.
Cikgu tuh? Biarlah dia. Cikgu punya shopping mengalahkan perempuan. Penat kaki aku dibuatnya.
Sedang ralit aku melihat sekeliling, aku melihat lima orang lelaki mendekati aku. Dah was-was nak bangun ke tak nak nih.
"Elis kan?"
Aku memandang. Siapa diorang nih?
" Ni aku lah. Jebat. Baru 1 tahun tak jumpa aku, takkan dah lupa?"
Aku masih berkerut. Jebat mana. Aku ada kenal mana2 Jebat ke.
"Ingat tak masa you tingkatan 2, you pernah confess kat lelaki tingkatan 3. I lah tu."
Terbuntang biji mata aku. Haish dalam banyak-banyak manusia kenapa kena bertembung dengan malaun nih.
Dia ingat lagi peristiwa malu itu. Sampai sekarang memori itu menjadi memori terburuk dalam hidupnya.
"Abang Jebat, El suka Abang Jebat!"
Itulah kali pertama dia crush kan orang sampai confess. Dia betul-betul suka Abang Jebat nya itu. Abang Jebat layan dia baik sangat.
"Sudi tak Abang Jebat jadi boyfriend El."
Dengan speak mata bulatnya. Dengan muka comotnya. Dengan baju macam kain buruknya itu, dia meminta Abang Jebat jadi kekasihnya.
Rupanya itu silap besar untuk dirinya. Dia dimalukkan. Dia diketawakan. Dia dicaci merba.
"El apa yang El mengarut nih. Cuba El pandang Abang dengan El, sesuai ker? Muka macam El nih tak layak pun dapat lelaki macam Abang. Kalau El nak bercinta, Abang rasa Abang tahu siapa sesuai untuk El. Orang macam El layak bercinta dengan sampah jer"
Sebakul sampah dituang di atas kepala aku. Air mata aku sudah seperti banjir.
"Hahaha kau tenggok wei. Memang sesuai gila dengan sampah"
Aku tersentap bila mengingat kejadian itu. Aku memandang 5 lelaki di depannya itu.
"El sorang je ke?"
Aku diam. Tak nampak ke aku tak nak bercakap dengan kau? Tiba nak buat macam mereka nih rapat kenapa.
" Makin cantik El sekarang"
"Oh yeke? Tak apalah,El mintak diri dulu ya. Dah lambat"
Aku nak cepat-cepat pergi dari sini. Malas aku nak menghadap malaun talam dua muka ini.
"Eh sabarlah kejap. Abang belum habis cakap lagi."
Tangan aku di tarik. Issh apa nih main pegang-pegang.
"Err nak apa lagi? El dah kena balik nih"
"Ala rilex lah. Baru pukul berapa nih. Apa kata El join kitorg pergi makan. And then kita pergi tenggok wayang. Nak tak?"
"Tak apalah Abang. El betul-betul kena balik nih and please lepaskan tangan El"
Kuat betul gengaman tangan lelaki itu ditangannya. Nak buat apa nih.
YOU ARE READING
MY BOY MY LOVE
RomantikSelepas herdikan dari crushnya. Elisya Wardah membawa diri. Dia bencikan lelaki itu. Dia berjanji dia takkan mudah jatuh cinta lagi atau mencrushkan mana-mana lelaki lagi. Syed Zulhilmi, budak pang di kelasnya. Pang bukan sebarang pang ya, Lelaki it...