BAB 3🍂

69 4 0
                                    

" Elis jom balik dengan aku!"

" Erm takpelah Sya,aku ada hal. Kau balik dulu okey?"

" Tapi...siapa nak hantar kau nanti?"

" Takpelah,aku jalan kaki je. Lagipun rumah aku bukan jauh pun. Kau janganlah risau"

"Susah aku nak tinggal kau ni Elis."

" Sya aku okey. Dah pergi balik nanti lambat pula kau sampai rumah"

" Ya2 aku balik tapi kau kena janji dengan aku yang kau akan jadi diri. Kalau ada apa2 just call me okey"

" Ya tahu."

Aku hanya tersenyum dengan telatah syahirah. Kalau dah Sayang tu sayanglah Dan aku hargai apa yang aku ada sekarang. Kaki ku terus melangkah ke arah bilik guru.

Selepas sahaja masuk ke dalam bilik guru terus aku terhendap-hendap mencari Cikgu Furqan. Ha tu pun dia! Terus aku berjalan ke arah meja Cikgu Furqan.

" Err.. Cikgu"

" Owh Elis. Saya ingat kamu tak datang tadi. Hah duduk lah"

Aku hanya menurut. Berdebar pulak rasa nak cerita kat Cikgu ni. Dah lah aku tak kenal Cikgu Ni pastu tiba2 kena cerita. Nasi kau lah Elis.

" So cerita lah" Cikgu Furqan memandang ke arah aku.

" Sebenarnya tak ada apapun Cikgu. Cuma Salah faham sikit je"

" Salah faham apa sampai macam tu sekali kamu kena. Tercalar maruah kamu dengan panggilan tu. Kalau betul pun ada Salah faham, Cikgu Zubaidah tak boleh sesuka hati panggil kamu macam tu. Tak kiralah kamu dah biasa ke dah reda dengan panggilan tu,ia tetap salah."

" Okey,Saya cerita. Cikgu pun tahukan bila budak- budak sekolah mestilah dia akan crush kan budak2 sekolah dia kan termasuklah saya"

Cikgu Furqan mengganguk mendengar cerita aku.

" Sampai satu tahap saya tercrush kan anak Cikgu Zubaidah. Saya time tu tak tahu pulak tu anak Cikgu Zubaidah. Kalau Saya tahu Saya pun tak akan crush kan Anak Cikgu tu. Selepas Cikgu Zubaidah tahu je tentang tu terus dia mengamuk and Mula lah sejak tu saya dipanggil budak miang dan dipandang rendah"

" Teruk betul Cikgu Zubaidah ni."

" Kalau takada apa2 Saya balik dululah Cikgu"

" Kamu balik dengan apa?

" Jalan kaki"

" Selalunya memang balik jalan kaki ke?"

" Tak. Selaunya Naik dengan syahirah"

" Saya hantar kamu balik"

" Ehh tak yah lah susah2 Cikgu. Saya boleh jalan kaki lagipun tak jauh rumah Saya tu Cikgu"

" Tak apa,lagipun Cikgu dah buat kamu balik jalan kaki so biar Cikgu hantar okey?"

" Herm okeylah Cikgu"

Aku terus menurut langkah Cikgu. Bila dah sampai ke kereta Cikgu, aku termanggu sendiri.

" Kenapa tercegak dekat situ? Ke nak Cikgu bukakan pintu?"

" Tak3. Errr Cikgu?"

" Herm kenapa?"

"Saya kena duduk dekat depan ke?"

" Yalah,kenapa?"

" Owh tak ada apa2" aku hanya tersenyum.

Baik betul Cikgu Furqan Ni kan? Ingatkan jahat sangat tadi rupanya gentleman gila. I'm falling in love lah. Aku terus menunjukkan arah ke rumah aku.

" Terima kasih ya Cikgu"

" Sama2"

Aku melangkah masuk ke perkarangan rumah. Kenapa ya aku rasa macam akan ada something buruk akan berlaku. Think positive Elis.

Furqan's pov

Seriuslah ni rumah dia? Macam mana rumah macam nih dikatakan rumah? Rumah papan kayu yang seakan ingin runtuh itu dilihatnya. She so pity. Macam mana aku bak tolong budak nih.

" Argh!!! Kau siapa hah! Lepaslah! Lepas! Tolong! Mama! Tolong Elis! Jangan buat Elis macam Ni mama! Lepaslah!" Tempikkan kuat dari rumah itu menyentakkan dia.

Suara apa tuh!?

Furqan terus keluar dari kereta Dan meluru ke arah rumah yang dikatakan rumah Elis itu. Matanya menderlung melihat Elis sedang meronta dalam dakapan seorang lelaki.

" Woi" terus dia bergelut dengan lelaki yang ingin merogol Elis. Selepas lelaki itu tumbang terus dia tarik tangan Elis dan bawa ke keretanya.

MY BOY MY LOVEWhere stories live. Discover now