Islak mendili

11.1K 697 66
                                    

"Sınavda olduğum için sessizdeydi telefon annem. Sınavlarım bitti." diye şakıdım. Fakülteden çıktım, yurda doğru gidiyorum.

"Oyy kızım... Olsun, olsun... Karnın aç mı? Sınavların iyi geçti mi? İnşallah istediğin puanları alırsın."

"İnşallah annem." dedim gülümseyerek. "Yurda gidiyorum şimdi. Orda yiyeceğim."

"İyi kızım... İyi ol sen."

Gülümsedim. "Sen de iyi ol annem. Siz de... Ne yapıyorsunuz? Ne var ne yok?"

Biraz sessizlik oldu. "İyiyiz biz. Seni özlüyoruz. Burda kazansaydın, yanımızda olsaydın." dediğinde sesi titredi. Adımlarım yavaşlasa da devam ettim yoluma.

"Anne ilk üniversiteyi orda okudum zaten. İyi eğitim almak için buraya geldim. Hayalimdi, biliyorsun-"

"Okudun okuyacağın kadar. İşin de vardı. Mis gibi gidip geliyordun."

Sıkıntılı nefes verdim. Hep böyle yapıyor annem. Destek beklerken hevesimi kırıyor.

"Halamın kızı aradı bugün. 26 yaşında oğlu varmış. Çocukluğum Nazgül'le geçti. Çok temiz, iyi kadın. Sizi sordu-"

"Eee?!" dedim sinirle. Biraz sessizlik oldu yine. Telefonu sıkıyorum.

"Gel buraya, yuvanı kur. Okuduğun yeter artık-"

"Okulu bırakıp evlenince ne yapacağım? Çocuk doğurup evde otururum herhalde. İlerisini düşünmüyorsunuz hiç. Ya ben bir şeyler yapmak istiyorum, faydalı olmak istiyorum, dediğine bak!" dedim nefes nefese.

"Kızma bana. Ben annenim senin, yaşlı bir kadınım ben."

"Anne kapatıyorum." dedim sakin olmaya çalışarak. Bir şey demeyince kapattım. Telefonu cebime sıkıştırıp adımlarımı hızlandırdım. Kalp kırmak istemiyorum, annem çıldırtıyor beni.

Kaldırıma çıkıp başımı kaldırdığımda gördüğüm kişiyle adımlarım yavaşladı. Sürekli karşılaşmamız rahatsız etmeye başladı beni. Üstü başı çamur olmuş. Gitgide bana yaklaşırken başını kaldırdığında göz göze geldik. Gözlerimi kaçırıp yanından geçtim.

Elim ıslak mendili almak için çantama giderken başımı arkaya çevirdim. Yardım etme isteği ağır basıyor. Gitgide uzaklaşmış. Arada üzerini çırpar gibi yapıyor. Sonra bir anda arkasına döndüğünde kaldım. Başını dalgınca çevirdi. Beni fark etti.

Ne yapacağımı şaşırken çantamın fermuarını açarak küçük hızlı adımlarla yanına doğru ilerledim. Birkaç adım yaklaştı bana. Çantamdan bir paket ıslak mendili çıkarttım. İçimden geldiği gibi davranıyorum.

"Üzerini silersin." deyip paketi uzattım ona. Sakince elimden aldı. Teşekkür etti şaşkın şaşkın. Hafifçe gülümsedim ve arkamı dönüp yurda doğru ilerledim.

^^

Düşünceleriniz?

HayallerimUğruna.

Sonradan Gelen | Texting Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin