Moonlight Part 14

905 37 2
                                    

Moonlight (Part 14)

1 jam Jihyo,Baekhyun dan Taeyeon berada disana.Disisi lain Minho memerhati mereka dari jauh.Setelah lama menunggu,Minho keluar dari tempat persembunyiannya dan mengambil keputusan untuk bertemu mereka.

"Wow"ucap Minho sambil bertepuk tangan."ini sangat cantik Song Jihyo tapi kau lebih cantik dari ini"ucap Minho sambil melihat kearah Jihyo.

Jihyo dan Taeyeon sangat terkejut dengan kehadiran Minho tetapi pandangan Baekhyun lebih kepada tidak suka dengan cara pandangan Minho kepada Jihyo.

"Baiklah"ucap Baekhyun memecah suasana canggung ini."Aku rasa kau tiada urusan dengan hal ini"kata Baekhyun tidak suka.

"Aku ini adalah kekasihnya Jihyo"ucap Minho dan membuatkan Baekhyun,Taeyeon dan Jihyo sama-sama terkejut.

Jihyo melemparkan pandangan tidak suka kepada Minho.Baekhyun melihat itu dan

"malangnya,aku adalah tunangnya selaku calon suaminya"kini giliran Minho yang terkejut.

"Hurf,tapi itu tidak akan lama"Kata Minho dengan smirknya.

"Kita lihat sahaja nanti"kata Baekhyun dengan smirknya.

Jihyo dan Taeyeon hanya melonggo memerhatikan mereka dan Jihyo dapat merasakan ada sebuah tangan yang memegang erat tangannya.Jihyo merasakan pipinya akan merona tetapi Taeyeon hanya berasa cemburu dengan hubungan mereka.

"Jom chagi"kata Baekhyun menarik tangan Jihyo dengan kasar untuk keluar.

Jihyo pun terpaksa ikut dan meninggalkan Taeyeon dan Minho disana.

*tap bunyi tutupan pintu oleh Baekhyun.

****
At Taman

"Ya,apa yang kau lakukan Byun Baekhyun"kata Jihyo sambil cuba melepaskan tangannya dari Baekhyun.

Sampai satu tempat yang mereka sampai takdi,Baekhyun melepaskan tangan Jihyo.

Jihyo memegang tangannya yang memerah"Appo"kata Jihyo sambil mengelus tangannya yang memerah.

"Mian"kata Baekhyun lembut.Dia memegang tangan Jihyo dan mengelusnya."adakah masih sakit?" Tanya Baekhyun.Jihyo terus merona.

Baekhyun berasa Jihyo sangat comel ketika malu,tiba-tiba.

*chu

Mata Jihyo terus membulat ketika sedar bahawa Baekhyun menciumnya hanya 15 saat dan membuatkan Jihyo bertambah merona.

"Jihyo"panggil Baekhyun lembut.

"Ummm"balas Jihyo

"Barjanjilah untuk sentiasa bersamaku ne"kata Baekhyun lalu mengelus pipinya Jihyo.

"Aigoo,kau seperti anak kecil Baekhyun"kata Jihyo yang berfikir Baekhyun hanya bergurau.

Baekhyun mengeluh, "aku mencintaimu pabo"

Jihyo terkejut dengan ucapan Baekhyun."Apa kau cakap?"kata Jihyo bertanya.

"Aku mencintaimu Song Jihyo,tetaplah bersamaku dan kita akan punya anak-anak yang cantik dan kacak dan aku mahu hidup bersamamu hingga hari tua dimana hanya maut yang memisahkan kita"kata Baekhyun berteriak dan membuatkan Jihyo merona.

"Aku juga"kata Jihyo perlahan tetapi dapat didengari oleh Baekhyun dan Baekhyun hanya tersenyum.

"Jadi,mulai sekarang.Panggil aku oppa dan aku akan memanggilmu chagi.Arra?"kata Baekhyun ceria.

Jihyo hanya mengggangguk.Baekhyun sangat gembira lalu memeluk Jihyo dan berbisik sesuatu pada Jihyo.

"Jangan pernah tinggalkan ku"kata Baekhyun tepat ditelinga Jihyo.

"Aku janji"balas Jihyo.

Mereka berdua tersenyum dalam pelukan.

3 minit mereka berpelukan,Jihyo melepaskan pelukan mereka.

"Oppa,aku lapar"rengek Jihyo pada Baekhyun

"Ne oppa juga chagi"balas Baekhyun sambil mencubit pipi Jihyo.

Mereka berdua ketawa lagi.

"Kini,aku hanya mencintaimu selamanya dan kau hanya milikku"kata batin Baekhyun dan Jihyo

MoonlightWhere stories live. Discover now