Moonlight Part 25
Baekhyun datang menjemput Jihyo,kerana Ibu Baekhyun mengatakan bahawa keluarga mereka akan mengadakan makan malam untuk mengundang tetamu istimewa.
Baekhyun menunggu Jihyo diluar rumah dengan tuxedo hitam dan Baekhyun sangat tampan memakainya.
Baekhyun mendengar pintu rumah Jihyo dibuka dan muncullah Jihyo dengan dress pink.Baekhyun sempat terpaku dengan pandangannya.
"Baekhyun oppa"panggil Jihyo apabila melihat Baekhyun yang tidak bergeming melihatnya.
"Ne"dan seolah-olah baru tersedar.Baekhyun tersenyum pada Jihyo.
"Kau sangat cantik malam ini nyonya Byun"kata Baekhyun dan sukses membuatkan pipi Jihyo merona.
"Ya"Jihyo lalu memukul tangan Baekhyun dan Baekhyun hanya mengelus tangannya yang dipukul Jihyo.
Jihyo yang berasa malu lalu terus menaiki kereta dan Baekhyun ketawa kecil melihat Jihyo.
***
Avian dan Keluarga Byun kini bersiap untuk makan malam.
"Eomonim,dimana sepupuku?sudah lama aku tidak bertemu dengannya?"tanya Avian ketika melihat nyonya Byun duduk diseberang meja.
"Baekhyun akan datang sebentar lagi bersama tunangannya"jawab nyonya Byun.
Avian mengernyit
"Sejak kapan Baekhyun bertunang?"Tanya Avian.
"Sejak 11 bulan lalu Avian"kini Tuan Byun yang menjawab.
Avian bersmirk tanpa dilihat oleh Tuan Byun dan Nyonya Byun.
*Ting Tong
Pembantu keluarga Byun pergi membuka pintu.
"Selamat datang Tuan"kata Semua pembantu dan menunduk.
Jihyo hanya tersenyum kekok dan Baekhyun membisikkan sesuatu ditelinga Jihyo.
"Biasakan dirimu"
Jihyo mengangguk mengerti.
"keluarga anda menunggu Tuan diruang makan"kata salah seorang pembantu.
Baekhyun mengendeng tangan Jihyo dan Jihyo membalasnya.
"Anneyong eomma,appa"kata Baekhyun
"Anneyong eomonim,aboji"kata Jihyo.
Nyonya Byun dan Tuan Byun tersenyum ramah dan Avian masih memandang makanannya tanda dia tidak berminat.
Ketika Jihyo duduk,dia dan Baekhyun cukup terkejut melihat Avian.
"Kau"kata Baekhyun dan Jihyo bersamaan.
Avian yang berasa dipanggil melihat kearah Jihyo dan Baekhyun dan betapa terkejutnya dia apabila mengetahui mereka orang yang tempoh hari diganggu Avian.
"Jadi kalian saling kenal ya"tanya nyonya Byun.
"Ne,Baekhyun ah.Kau tidak memberitahuku puteri cantik ini tunanganmu"tutur Avian dan menunjukkan smirknya didepan Baekhyun.
Baekhyun mengepalkan tangannya tapi Jihyo memegang erat tangan Baekhyun dan membuatkan Baekhyun tenang.
Majlis makan malam ini berlangsung dengan baik tapi tidak dengan hati Avian.Mana tidaknya,Jihyo bahkan eomma dan appanya lebih menyukai kehadiran Avian.
Ketika ingin pulang,Avian memberikan Jihyo coklat.
"Ini adalah coklat cinta supaya kau mengingatiku"dan Jihyo ketawa mendengar tutur kata Avian.