Moonlight Part 30 ( Akhir )

744 29 3
                                    

Moonlight Part 30 ( Akhir )

Jihyo side*****

"Kau jahat"teriak seorang yeoja pada sungai han.

"Kenapa kau lakukan itu oppa"Yeoja itu menunduk.

"Aku mencintaimu"dan yeoja itu berlutut.Entah mengapa,kakinya tiba-tiba tidak mampu untuk menampung badannya.

Jihyo menangis teresak-esak.Orang yang melihat Jihyo bersimpati dengan nasibnya walaupun mereka tidak tahu kejadian yang sebenarnya.

Skip Time*******

Jihyo duduk diatas sebuah kerusi yang masih terletak diSungai Han.Sesiapa yang melihat keadaannya sekarang.Pasti tahu bahawa gadis ini mempunyai masalah.Rambut kusut,mata membengkak dan air mata terus mengalir pada pipinya.

"Rasa ini lagi sakit berbanding dulu oppa,aku mencintaimu tapi"Jihyo menangis lagi.

Setelah beberapa jam berada disana,Jihyo balik kerumah.Ayah dan ibunya berasa bimbang dengan keadaan Jihyo tapi Jihyo menolak.

Jihyo merebahkan diri diatas katil.

"akhirnya,apa yang aku takutkan benar-benar terjadi.Kau akan pergi dariku,cepat atau lambatkan oppa."

Jihyo memejamkan mata.

"Saranghae" dan Jihyo terlelap dalam tidurnya.

************

Baekhyun side*****

"Bodoh"Kata itu terus keluar dari bibir merah jambu seorang gadis.

"Kenapa kau tidak mengatakannya Baekhyun-ah"sambung gadis itu pada seorang lelaki yang sedang duduk diatas sofa dan wajahnya tertunduk.

"Aku lebih mengenalinya Krystal-ah,dia tidak akan mudah percaya."balas Baekhyun yang kini wajahnya diangkat sedikit.

"jadi rancangannya,adakah ada perubahan atau?"tanya Krystal memastikan.

"Esok"balas Baekhyun cepat.Lalu mengangkat wajah sepenuhnya.

Demi tuhan,Krystal dapat melihat mata Baekhyun yang memerah dan wajahnya hampir memerah kesemuanya.

"Boleh aku bertanya sesuatu Baekhyun-ah"tanya Krystal hati-hati.

"Ne"Baekhyun membalas.

"Kenapa kau mencintainya?"

"Kerana aku yakin dan percaya dia cinta sejatiku,ketika dia menangis aku ingin berada disisinya,ketika dia marah dan sedih,aku ingin berada disampingnya,ketika dia gembira aku turut gembira.Setiap kali dia datang padaku,jantungku hampir gugur kerana terlalu gugup melihatnya.Aku ingin memilikinya Krystal-ah"Baekhyun mengatakan semua perasaan yang dia rasakan hanya pada Jihyo.

"kau sangat mencintainya Baek,baiklah.Akan ku bantu tapi ini yang terakhir"balas Krystal akhirnya.

Baekhyun mengangguk lalu tersenyum.Dia mendekatkan diri pada Krystal lalu memeluk erat Krystal.

"Kau memang sahabat sekaligus sepupu yang baik untukku Krystal"ucap Baekhyun ketika pelukan mereka sudah terlepas.

"Aku tahu oppa,maaf.takdi aku marah,aku takkan memanggil orang oppa"dan Krystal tersenyum.

Sedikit sebanyak,Baekhyun kembali seperti semula.Tugas Baekhyun kali ini bukan mudah,dia mempunyai 3 tugas esok yang dimana mungkin akan membuatkannya bahagia atau sedih.

**************

Jihyo terbangun dari tidurnya,dia dapat merasakan betapa pahitnya hari yang akan dilaluinya tanpa Baekhyun.Dia cuba melihat telefonnya,dengan harapan mungkin Baekhyun ada menelefon atau SMS dirinya tapi nihil.Jihyo tersenyum kelat.

MoonlightWhere stories live. Discover now