Moonlight Part 23

771 38 3
                                    

Moonlight Part 23

Taeyeon sibuk dengan kerjanya dengan memasak didapur.Tiba-tiba,ada suara bel menganggu aktivitinya.Apabila dia membuka pintu,dia amat terkejut mendapati Suho berada dihadapannya saat ini.

"Hello,boleh aku masuk"tanya Suho.

"Ne"gugup Taeyeon.

Suho masuk kerumah Taeyeon dan bau masakan tercium oleh Suho.

"Apa kau sedang memasak ah?"tanya Suho dan duduk disofa ruang tamu.

"Ne"

"Boleh aku merasakannya juga?"tanya Suho.

"Tentu"balas Taeyeon.

Suho tersenyum dengan ucapan Taeyeon,Taeyeon membalas senyuman Suho.

Ketika mereka sampai diruang makan,Taeyeon mempersilakan Suho untuk duduk dan dia kedapur untuk mengambil makanan.

Setelah semua urusan selesai,Taeyeon duduk dihadapan Suho.

"Aku yakin oppa,kau mahu membicarakan sesuatu yang pentingkan?"tanya Taeyeon menyelidik.

Suho tersenyum,dia mengambil napkin disisinya lalu disapu kemulutnya dan meletakkannya diatas meja.

"Apakah kau sudah boleh melupakannya Kim Taeyeon?"tanya Suho.

Taeyeon tersenyum hambar.

"Melupakan seseorang yang sangat bererti buatmu selama ini sangat menyakitkan Kim Jumyeon"kata Taeyeon.

Kali ini,Suho yang tersenyum hambar.Dia ingin bangkit dari kerusinya tetapi berhenti sejenak kerana perkataan Taeyeon.

"Tapi,baru aku sedar selama ini siapa yang seharusnya aku pilih.Apakah aku masih ada peluang untuk dipilih olehnya oppa?"tanya Taeyeon.

Kali ini Suho tersenyum bahagia dan memandang Taeyeon lekat.Suho bangun lalu mendekati Taeyeon dan memeluknya dengan erat.

"Mian,baru kali ini aku meyedarinya Oppa"kata Taeyeon sedih.

"Yang pasti dia akan berasa sangat bahagia sekarang"balas Suho.

Suho mendekatkan wajahnya pada Taeyeon dan menempelkan bibirnya pada bibir Taeyeon.

***

"Oppa,kita mahu kemana ah?"tanya Jihyo pada Baekhyun yang kini sedang memandu.

"Kesesuatu tempat yang tidak ramai orang,lagipun aku sudah lama tidak berkencan denganmu Jihyo"jawab Baekhyun dan memandang Jihyo sekilas lalu tersenyum.

"Kalau boleh,aku ingin ke Namsan Tower dan Han River"kata Jihyo.

Baekhyun menaikkan alisnya bingung.

"Han River tempat yang sesuai untuk berkencan,Namsan Tower.Urmmm...aku ingin mengunci nama kita disana"kata Jihyo berbinar-binar matanya dan membuatkan Baekhyun tersenyum.

"Ini adalah tempat rahsiaku sayang"kata Baekhyun dan membuatkan pipi Jihyo memerah.

***

Tuan Byun menyambut kedatangan anak sepupunya yang sudah lama dia tidak bertemu.

Kini mereka berada diruang kerja Tuan Byun.

"Avian,ternyata kamu sudah besar nak"kata Tuan Byun sambil melihat Avian dari atas sampai bawah.

"Hahahaha,ajushi saja yang tak pernah mahu melihatku dulu.Aku jadi merajuk"kata Avian bercanda.

"Bagaimana eomma dan appamu di Amerika?Baik-baik sajakan?"

"Ne"

"Kau sampai sini bila?"

"Seminggu lepas ajushi"

"Ha?kenapa baru sekarang bertemu denganku?apakah kau tidak merindukan pamanmu yang tampan ini?"

Avian ketawa kecil.

"Ani,aku harus menguruskan kepulanganku terlebih dahulu.Lepas itu urusan tempat tinggal dan kolej"kata Avian.
"Kau tinggal dimana sekarang?"tanya Byun ajushi.

"Tinggal dihotel paman,aku masih mencari rumah yang sesuai untuk ku diami"kata Avian.

"Bagaimana kalau tinggal dirumah paman sahaja?"Tanya Byun ajushi.

"Benarkah?"tanya Avian dengan mata berbinar dan dia melompat gembira apabila menerima anggukan dari Tuan Byun.

"Gomowo paman"kata Avian langsung memeluk Tuan Byun.

Tuan Byun langsung membalas pelukan Avian.

***

Baekhyun dan Jihyo kini berada disebuah taman yang indah.Jihyo dari takdi tidak berhenti bercakap mengenai keindahan taman ini.Baekhyun hanya tersenyum melihat tingkah laku Jihyo yang menurutnya lucu.Dia tidak tahan langsung membungkam mulut Jihyo dengan bibirnya.mata Jihyo terbuka luas.Baekhyun lalu melepaskan ciumannya,dia ketawa melihat kelakuan Jihyo setelah menerima ciumannya takdi.

"Yah!Byun Baekhyun"teriak Jihyo.

"Aigoo chagi,apa kau mahu lagi?"ucap Barkhyun sukses membuatkan Jihyo memukul kepala Baekhyun dengan keras.

"Dasar pervect"Selepas mengatakan itu pada Baekhyun Jihyo berjalan meninggal Baekhyun ditaman ini.

Baekhyun yang melihat Jihyo semakin menjauh cuba mengejar Jihyo sehingga dia dapat menangkap tangan Jihyo dan membalikkan tubuh Jihyo menghadapnya.

"Apa kau marah"tanya Baekhyun lembut.

"Tidak"ucap Jihyo dingin.

"Aigoo,Jihyo ah.Aku hanya bergurau sayang"

"Kau tidak perlu bergurau seperti itu Byun Baekhyun"

Baekhyun menghembuskan nafasnya perlahan.

"Mian,aku tidak sengaja"kata Baekhyun sambil memandang tepat kemata Jihyo.

Jihyo tersenyum dan mencium bibir Baekhyun sekilas.Baekhyun cukup terkejut sampailah dia sedar Jihyo berlari menjauhinya.

"Ya!Jihyo"teriak Baekhyun apabila melihat Jihyo lari dari padanya.

MoonlightWhere stories live. Discover now