Moonlight Part 5

1.2K 51 0
                                    

Moonlight Part 5

Hari ini,Baekhyun disuruh oleh eommanya keluar temu janji dengan Jihyo.Mahu atau tidak mahu,Baekhyun terpaksa akur dengan arahan ibunya.Inilah kali pertama mereka keluar berdua.Baekhyun pergi ke tempat parking kereta dan menyetir kerumah Jihyo.

@Jihyo House

Puan Song mengetuk bilik puteri tunggalnya,Jihyo.

"YA,masuk sajalah"Kata Jihyo dari dalam.

Puan Song pun masuk kedalam kamar anaknya.Mata puan Song melilau dalam bilik puterinya.Biasanya JiHyo,kalau dia stress dia suka melukis lalu membuangnya.Jihyo menatap eommanya bingung.

"Waeyo eomma,apa yang eomma lihat?"kata Jihyo tidak suka.

Ibunya Jihyo pergi kearah katil dimana Jihyo berbaring.

"Tidak ada apa-apa.Cuma biasanya,kau selalu melukis lalu mencampakkannya dimerata-rata tempat kerana stress.Hari ini,kau tidak melakukannya?"kata eomma Jihyo menaikkan alisnya disebelah kanan.

"Ah...itu ke...Hari ini aku rasa malas yang teramat dan aku hanya ingin tidur tapi sayang bila aku sudah mula mengantuk tiba-tiba ada yang mengetuk pintu kamarku."kata-kata Jihyo sukses mendapat tatapan tajam dari Eommanya.

JiHyo yang melihatnya hanya mampu meneguk salivanya kerana takut dengan tatapan eommanya.

"Eomma mahu kau bersiap sekarang"kata ibu Jihyo dengan tegas.

"bersiap untuk apa?memangnya ada apa?"kata Jihyo penasaran.

"Ibunya Baek menelefon eomma,dia kata Baek akan menjemput kamu untuk keluar berkencan supaya kalian lebih mengenal antara satu sama lain."Kata Ibunya Jihyo sukses membuatkan Jihyo gementar.

"Apa kau gemuruh JiHyo?"kata eommanya penasaran melihat Puterinya mengeluarkan keringat di dahinya.

"Eomma,kenapa sekarang?Jihyo nak tidur masa itulah nak pergi sini pergi sana"Jawab Jihyo berseloroh.

"A...ahhh...eomma tak peduli,kau pergi bersiap sekarang atau kau sendiri yang ingin eomma menyiapkanmu"kata eomma Jihyo mencekak pinggangnya.

"Baiklah"kata Jihyo malas.

Setelah 15 minit memandu,Baekhyun akhirnya sampai kerumah Jihyo.Baekhyun memarkingkan keretanya didepan rumah Jihyo,ibunya Jihyo yang melihat Baekhyun terus mengajak Baekhyun masuk kerumah.Baekhyun tidak dapat menolak pemohonan orang tuanya Jihyo kerana matanya penuh dengan pengharapan.Baekhyun masuk kedalam rumah Jihyo dan disambut ceria oleh ibunya Jihyo lalu mempersilakan Baekhyun duduk diruang tamu.

"Baekhyun shiiii,ajumma buatkan air dulu ya.Jihyo nanti turunlah tu"Katanya eomma Jihyo dengan senyuman ramahnya.

Baekhyun hanya mengangguk perlahan dan tersenyum dengan ramahnya.Setelah Baekhyun pastikan yang bayangan ibunya Jihyo sudah tiada,Baekhyun mula meliar melihat kedalam rumah Jihyo.Mata Baekhyun menangkap satu gambar sebuah keluarga yang tak lain memang keluarga Jihyo.Baekhyun memerhatikan gambar Jihyo diwaktu kecil yang makan comot dan sedang menangis.

"Memang lucu sekali Jihyo waktu kecil"batin Baekhyun lalu terkekeh perlahan.

Tanpa Baekhyun sedari,Jihyo sudah ada dibelakangnya dan tepat saat Baekhyun mahu menoleh kebelakang.Terperanjat Baekhyun bila menyedari JiHyo sudah ada dibelakangnya entah sejak bila.

"Kau mengejutkan ku Hyo?"kata Baekhyun mengatur nafasnya.

"Hyo?"kata Jihyo menaikkan alis kanannya.

"Ya,mulai sekarang oppa akan memanggilmu Hyo"Kata Baekhyun lembut dan mengusap perlahan kepalanya Jihyo dan tersenyum.

"Apa oppa ini makan semalam?Apa oppa ini sakit atau kepalanya terhentak dengan sesuatu yang keras?"Batin Jihyo.

"Oh my god,senyumannya rasa seperti membunuhku"batin JihYo.

Baekhyun melihat Jihyo terkaku disitu mahu sahaja tergelak besar saat melihat wajah lucu Jihyo apabila bingung tapi dia mengurung niatnya itu.Baekhyun menarik tangan Jihyo agar keluar dari rumah ini.

"Ajumma,kami keluar dulu ya"kata Baekhyun.

"Ye,hati-hati dijalan"kata eomma jihyo memperingatkan.

"Ye"kata Jihyo dan Baekhyun serentak.

MoonlightWhere stories live. Discover now