Moonlight Part 22
1 bulan Baekhyun dan Jihyo menjalani hidup mereka seperti biasa selepas kejadian yang hampir membuatkan Baekhyun kehilangan Jihyo.EXO sibuk dengan promosi di Jepun dengan lagunya Love Me Right.Jihyo kini sibuk dengan kuliahnya,kini dia sangat sibuk mengingat peperiksaannya semakin hampir.
Jihyo kini berada diperpustakaan untuk belajar bab yang baru sahaja diajar oleh prof dikelas.Dia mengambil tempat paling depan menghadap pengawas perpustakaan.
"Jihyo ah~"seseorang memanggil Jihyo dengan nada berbisik.
Jihyo lantas melihat kearah belakang untuk mengetahui identiti orang yang memanggilnya takdi.Dia melihat ada seorang anak lelaki yang tampan sedang memerhatikannya.
Jihyo yang melihat itu terus menghiraukan pandangan lelaki tersebut dan meneruskan bacaan yang sempat tertunda.
Lelaki tampan itu rasa terpinggir kerana tidak diperhatikan oleh Jihyo mengambil keputusan untuk duduk disebelah Jihyo.
Jihyo yang berasa ada pergerakan asing disampingnya lantas menoleh apabila mengetahui siapa yang ada disebelahnya sekarang.
"Apa kau sibuk"tanya lelaki tampan itu tapi masih dihiraukan oleh Jihyo.
"Aku anak baru disini,boleh aku berkenalan denganmu?"
"Aku ingin kau menjadi teman wanita ku?"
Dan pertanyaan terakhir membuatkan Jihyo menatap tajam lelaki tersebut.
"Aku tidak mengenalimu jadi jangan mengangguku"balas Jihyo lalu berdiri berniat untuk beredar dari tempatnya tetapi ada suatu tangan yang menghalangnya pergi.Jihyo dan lelaki itu bertatapan mata.
"Lepaskan tanganmu dariku"kata Jihyo tegas tetapi lelaki itu tetap memegang erat tangan Jihyo.
"Aku takkan lepaskanmu kalau kau tidak mahu bertemu janji denganku hari ini chagi"kata lelaki tampan itu.
"Lepaskanku"kata Jihyo cuba melepaskan tanganya dari lelaki tersebut.
"Kenalkan,namaku Avian"kata lelaki tersebut masih memegang erat tangan Jihyo.
"Jadi Avian shii,lepaskanku"kata Jihyo.
"Dating atau tidak akan ku lepaskan"kata Avian sambil tersenyum manis pada Jihyo.
Tiba-tiba,ada seorang lelaki berkaca mata,bertopeng dan bertopi menghampiri mereka berdua.Dia memegang erat tangan Avian.
"Seharusnya kau tidak pantas melayan seorang gadis seperti itu"kata lelaki bertopeng itu.
"Cis,apa kau namjachingunya ah?"tanya Avian pada lelaki tersebut.
"Kalau ya?"lelaki bertopeng itu melayangkan satu pukulan pada pipi Avian dan memegang tangan Jihyo untuk lari.
Mereka berdua lari dan terus berlari sehingga sampai ditaman belakang.
"Ya!siapa kau?berani memegang tanganku dan mengaku aku yeojachingumu ah?Aku ini sudah bertunang pabbo"bentak Jihyo pada lelaki terbabit.
Lelaki tersebut memandang Jihyo,Jihyo terdiam.Lelaki tersebut perlahan-lahan melepaskan topengnya.
"Oppa"pekik Jihyo kerana terlalu gembira lalu memeluknya dengan erat.
"Bila oppa pulang?Baekhyun oppa,aku sangat merinduimu"kata Jihyo.
Baekhyun tersenyum dengan ucapan Jihyo.
"Aku juga chagi"balas Baekhyun lalu dia melepaskan pelukan mereka dan mencium bibir Jihyo sangat lama sampailah Baekhyun juga melepaskannya.
"Nugu?"tanya Baekhyun.
"Nugu"tanya Jihyo balik.
Baekhyun menghembuskan nafasnya dalam-dalam.
"Siapa lelaki itu?"tanya Baekhyun.
"Oohhh..."ucap Jihyo.
"Kau tidak mahu menjawab?"tanya Baekhyun.
"Apa perlu?"tanya Jihyo.
"Perlu,ingat Jihyo ah~kau itu bakal isteriku.Bukankah kita sudah berjanji tidak akan ada rahsia diantara kita?.Jadi,siapa dia dan mahu apa dia?"kata Baekhyun.
"Aigoo,oppa sangat manis"kata Jihyo tersenyum dan mencubit pipi Baekhyun.
"Pertama,aku juga tidak mengenalinya.Dia yang tiba-tiba datang padaku dan memintaku untuk menjadi kekasihnya"kata Jihyo dan mata Baekhyun memandang tajam kearah Jihyo.
"Biarpun dia tampan,kau lagi tampan darinya dan yang penting aku mencintaimu"sambung Jihyo dan membuatkan Baekhyun tersenyum.
"Gomowo"kata Baekhyun.
"Ne"balas Jihyo dan mereka berdua tersenyum.
Ditempat mereka berdiri.Avian memerhatikan dari takdi mereka berdua.
"Akanku pastikan kau hanya milikku nona Song,bukannya dia"kata Avian sambil mengepalkan tanganya.
***
Taeyeon sibuk dengan kerjanya dengan memasak didapur.Tiba-tiba,ada suara bel menganggu aktivitinya.Apabila dia membuka pintu,dia amat terkejut mendapati Suho berada dihadapannya saat ini.
"Hello,boleh aku masuk"tanya Suho.
"Ne"gugup Taeyeon.
Suho masuk kerumah Taeyeon dan bau masakan tercium oleh Suho.
"Apa kau sedang memasak ah?"tanya Suho dan duduk disofa ruang tamu.
"Ne"
"Boleh aku merasakannya juga?"tanya Suho.
"Tentu"balas Taeyeon.